אא

גרמניה: שביתות ענק בנמלי התעופה הגדולים במדינה ביום שישי הקרוב, 17 בפברואר

איגוד העובדים הכריז היום על שביתת אזהרה של יום אחד לקראת חידוש השיחות עם נציגי המעסיקים בשבוע הבא. שביתת עובדי האבטחה ושירותי הקרקע תגרום שיבושים משמעותיים בפעילות נמלי התעופה

נמל פרנקפורט. צילום: shutterstock נמל פרנקפורט. צילום: shutterstock

הטיסות בכמה מנמלי התעופה העמוסים ביותר בגרמניה צפויות לשיבושים משמעותיים ביום שישי הקרוב, 17 בפברואר, עקב שביתת עובדים של יום אחד. האיגוד המקצועי Ver.di הכריז על  השביתה, שתקיף את עובדי המגזר הציבורי, אבטחת תעופה ושירותי קרקע בנמלי התעופה.

ההכרזה של Ver.di פירטה את נמלי התעופה המושפעים, ביניהם כמה מהנמלים העיקריים של גרמניה, כמו פרנקפורט ומינכן. גם נמלי התעופה של ברמן, דורטמונד, המבורג, האנובר ושטוטגרט יסבלו משיבושים משמעותיים.

שביתת העובדים תגרום להיקף שיבושים יוצא דופן, ונמל התעופה של פרנקפורט, למשל, מייעץ לנוסעים לא להגיע לנמל. גם נמל התעופה של המבורג הודיע: "יש לצפות לביטולים ועיכובים וכן השעיה מוחלטת של טיסות הנוסעים".

נציגת איגוד העובדים, Christine Behle, מסבירה: "אינפלציה ומחירי אנרגיה ומזון גבוהים מביאים את רוב העובדים למצב לא בטוח. רבים כבר לא מסוגלים לשלם את שכר הדירה ולמלא את המקרר. הם צריכים הרבה יותר כסף כדי להתפרנס. המעסיקים צריכים לראות את זה ולהגיב בהתאם. צריך לתגמל את העבודה הטובה של העובדים ולשחרר אותם מהלחץ הכלכלי העצום".

השביתה ביום שישי אמורה להיות שביתת אזהרה לקראת השיחות של האיגוד עם נציגי המעסיקים במגזר הציבורי, שאמורות להתקיים בעוד שבוע, ב-22 וב-23 בפברואר. האיגוד מקווה ששביתת האזהרה ביום שישי הקרוב תוביל לסיום המשא ומתן בהסכם קיבוצי חדש.

Ver.di מבטיחה שלמרות השיבושים בכמה מנמלי התעופה העמוסים ביותר בגרמניה ביום שישי, טיסות סיוע המספקות אספקה לטורקיה ולסוריה בעקבות רעידת האדמה האחרונה לא יושפעו. האיגוד גם הקפיד להכריז על השביתה שלו היום כדי לתת לשדות תעופה, לחברות תעופה ולנוסעים הודעה מוקדמת כדי לאפשר להם לשנות את תוכניות הנסיעה שלהם במידת הצורך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נמל פרנקפורטנמל המבורג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: