אא

תיירות הומניטרית: לשנות את העולם

בעקבות האסון בטורקיה, איך אפשר לשלב בין התגייסות לסייע לקהילה והיכרות עם תרבויות ואנשים מהקצה האחר של העולם. מסע קצת אחר

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

רעידת האדמה שפקדה את טורקיה ואת סוריה והביאה למותם של עשרות אלפי בני אדם, העלתה לכותרות את השבריריות של כדור הארץ. התחממות גלובלית, קרחוני ענק נמסים ומחסור בבתים ובתרופות בקרב עשרות מיליונים. תכירו, תיירות מתנדבת (VOLUNTOURISM).

חמישה מקומות שמקבלים באהבה כל זוג ידיים עובדות ועל הדרך, הזדמנות טובה לחוות מדינות, תרבויות ואנשים באופן קצת פחות תיירותי. אצל כוכבי הוליווד זה כבר טרנד, ובעולם זה נפוץ לא רק בקרב צעירים. גם אנשים בני 60 ומעלה, שמחפשים משמעות ויכולת לתרום לקהילה.

הנה כמה מקומות שחלקם מוזכרים על ידי ארגון GoEco, גוף מרכזי שמחבר בין ישראלים המבקשים להתנדב לבין ארגוני התנדבות בעולם ושניים מהאתרים המובילים לאנשים המבקשים לעבוד בעולם, ללמוד שפות זרות ולסייע במגוון תחומים – Workaway, HelpX.

ניתן להתנדב, כמובן, באמצעות ארגוני סיוע הומניטרי, כמו גרינפיס, הצלב האדום ומשלחות סיוע למקומות שנפגעו מאסונות טבע. שימו לב: במרבית המקומות, ההשתתפות כרוכה בתשלום.

נפאל: העצמת נשים בקטמנדו

כמו במקומות רבים באסיה, גם בנפאל לנשים יש פחות גישה למשאבים ופחות הזדמנויות מאשר לגברים. ארגון מקומי שם לעצמו כמטרה לעודד חינוך כקרש קפיצה להצלחה בקרב נשים. המתנדבים שיגיעו לחלק הזה של העולם, יוכלו לסייע בלימוד ותרגול אנגלית וכישורי חיים, כשהם מוקפים בנופים מרהיבים.

העצמה נשית בנפאל. צילום: Shutterstockהעצמה נשית בנפאל. צילום: Shutterstock

העצמה נשית בנפאל. צילום: Shutterstock

דרום אפריקה: פרויקטים קהילתיים בקייפטאון

קייפטאון נחשבת בצדק לאחת הערים היפות בעולם. תחום ההתנדבות מפותח מאוד במדינה ותוכלו לבחור בין תחומים שונים, מהוראה במרכזי יום או בבתי ספר, פעילות הסברה בנושאים כמו צריכת סמים ומין בטוח בקרב בני נוער ועד לפעילויות חקלאיות למען הקהילה המקומית או שימור הפינגווינים הנדירים. במהלך סוף השבוע, תוכלו לטייל בשמורות המרהיבות וליהנות מכל מה שיש לעיר היפה הזאת להציע לכם.

להתנדב באחת הערים היפות בעולם. קייפטאון. צילום: Shutterstockלהתנדב באחת הערים היפות בעולם. קייפטאון. צילום: Shutterstock

להתנדב באחת הערים היפות בעולם. קייפטאון. צילום: Shutterstock

סרי לנקה: סיוע בבתי חולים ושימור צבי-ים

פרויקט התנדבותי שמתאים לסטודנטים לרפואה, המעוניינים ללוות צוותים רפואיים לצד סטודנטים מרחבי העולם. המתנדבים משובצים לבתי חולים שונים, בהתאם לידע האקדמי שלהם. בערבים ובסופי שבוע, ניתן להירגע מהפעילות הקדחתנית של היום באמצעות שיעורי יוגה, טיולי אופניים וסיורים בסביבה. למשפחות, יכול להתאים המרכז להצלת ושימור צבי הים הקיים בסרי לנקה. הזדמנות מעולה ליצור חוויות מרגשות עם הילדים (מגיל 6 ומעלה), כולל ניקיון הצבים והבריכות, שימור ביצי הצבים, סיוע בטיפול בצבים פצועים ועוד.

פעילות התנדבותית לכל המשפחה. צבי-ים בסרי לנקה. צילום: Shutterstockפעילות התנדבותית לכל המשפחה. צבי-ים בסרי לנקה. צילום: Shutterstock

פעילות התנדבותית לכל המשפחה. צבי-ים בסרי לנקה. צילום: Shutterstock

הודו: חינוך לגיל הרך

באתרים המתמחים בתיירות התנדבותיות, ישנה חלוקה לתחומים ברורים: שימור חיות בר, בניית בתים, חקלאות וכמובן, חינוך. ברישיקש, הודו, ישנם ארגונים שמקימים בתי יתומים, גני ילדים ובתי ספר למאות ואלפי ילדים מקומיים. המתנדבים יעברו הדרכה ויופנו למוסדות חינוך מקומיים, בדגש על לימוד אנגלית, כישורי מחשב ותחומי ידע נוספים. מינימום הזמן להתנדבות הוא שבועיים והמקסימום – 12 שבועות.

ללמד את הדור הצעיר. רישיקש, הודו. צילום: Shutterstockללמד את הדור הצעיר. רישיקש, הודו. צילום: Shutterstock

ללמד את הדור הצעיר. רישיקש, הודו. צילום: Shutterstock

אנטרקטיקה: להציל את הקרחונים ודובי הקוטב

יבשת אנטרקטיקה בקוטב הדרומי היא גן עדן למתנדבים וסמל לטבע ובעלי חיים בסכנת קיום. היבשת מוגדרת כשמורת טבע והמקום הקר ביותר בכדור הארץ (עד 50 מעלות מתחת לאפס). מדינות רבות ברחבי העולם מתחזקות תחנות מחקר ביבשת, שמורכבת מקרחוני ענק והרים בגובה של 4 ק״מ. פינגווינים, כלבי ים ולווייתנים, כמעט כל בעל חיים ימי בסכנת הכחדה נמצא באנטרקטיקה. תנאי השטח קשים, אין בתי מלון ומשלחות המגיעות למקום ייאלצו להקים לעצמן מחנה או לישון בספינה בה הגיעו. עיקר ההתנדבות תתבצע כחלק ממשלחת מחקר מאורגנת מראש.

להציל את הפינגווינים המלכותיים. אנטרקטיקה. צילום: Shutterstockלהציל את הפינגווינים המלכותיים. אנטרקטיקה. צילום: Shutterstock

להציל את הפינגווינים המלכותיים. אנטרקטיקה. צילום: Shutterstock

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתר, באינסטגרם ובפודקאסט

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נפאלהודודרום אפריקהסרי לנקה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: