אא

לרגל השקת הטיסות הסדירות לאיסלנד: הצצה לצד הפרוע של המדינה שהביאה לעולם את המילה "גייזר"

איסלנד כבשה את האינסטגרם והציתה את דמיונם של מטיילים הרפתקנים שכבר לא מסתפקים ברייקיאוויק התוססת, במימיה החמימים של הלגונה הכחולה או בגייזרים ובמפלים השוצפים של מעגל הזהב. הכירו את הצד הפראי והפוטוגני יותר של אחד היעדים הנחשקים ביותר

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

איסלנד היא יעד חם, אפילו חם מאוד, ולא רק בזכות הפעילות הגעשית הבלתי פוסקת.

האי גדול פי חמישה מישראל, אבל צפיפות האוכלוסין בו היא מהנמוכות בעולם. פרט לרצועת החוף שהפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל, האי נותר ברובו אזור סְפָר עשיר בתופעות טבע מרהיבות ובנופים מהיפים ביותר בעולם.

אנחנו אישית לא היינו מצפים לפחות מזה ממדינה שהביאה לעולם את המילה "גייזר" ושהשפה שלה כוללת מאה מילים נפרדות לרוח. אז אם גם אתם מטיילים הרפתקנים ו/או צלמים שמחפשים את היעד הבא לכבוש, קבלו 10 המלצות לכמה מהאתרים הפראיים והפוטוגניים ביותר באי.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הר וסטרהורן

ההר הציורי (Vestrahorn) מתנשא אמנם רק לגובה של 454 מ', אך הפסגות הדרמטיות שלו ומיקומו המרשים בדרום מזרח האי, קרוב מאוד לשפת הים, הופכים אותו ליעד חובה לשוחרי צילום וטבע כאחד. המקומיים העניקו לו את הכינוי "הר באטמן" ולמרגלותיו משתרע חוף מופלא של חול שחור שמימיו יוצרים השתקפויות מושלמות לצילום.

קניון סטודלגיל

הקניון (Stuðlagil) שבמזרח האי שוכן בעמק הקרחוני (Jökuldalur), קרוב לעיירה אגילסטדיר (Egilsstaðir), ומראהו מהפנט ביופיו ובעוצמתו של הטבע. קירות הקניון עשויים מעמודי בזלת ענקיים ומשושים, ובקרקעיתו זורמים מי קרחון בצבע תכלת שהופכים אותו לאחד המראות המופלאים ביותר באיסלנד.

דיאמונד ביץ'

'חוף היהלומים' (Diamond Beach) הוא רצועה נוספת של חול שחור בלגונת הקרחונים של איסלנד, ואחד החופים המיוחדים בעולם. הוא נוצר כתוצאה מגושי קרח קטנים שניתקים מקרחון בשם Jökulsárlón - תוצאה עצובה של ההתחממות הגלובלית - וכשהם נשטפים אל החוף על רקע החול השחור הם יוצרים מראה מרהיב ביופיו שהעניק לחוף את שמו. זה ללא ספק חלומו של כל צלם, עם השמש הנשברת על היהלומים והמים הלוחכים את החוף.

צילום: אלכס טאוביןצילום: אלכס טאובין

צוקי רייניסדראנגר

צוקי הבזלת (Reynisdrangar) מתנשאים לגובה של 66 מטרים מעל פני המים, לא רחוק מהחוף וסמוך לעיירה ויק (Vic), העיר הדרומית והגשומה ביותר באיסלנד. הם יוצרים מראה סוריאליסטי במיוחד, וגם כאן הם חוברים להזדמנות צילום מופלאה על רקע חוף של חול שחור. המסורת האיסלנדית מספרת על שני טרולים שניסו למשות כאן ספינה אל החוף, אלא שאז עלתה השמש ושניהם התאבנו והפכו לצוקים. זה אמנם סיפור אגדה, אבל בקיץ תוכלו לראות כאן מושבות גדולות של תוכי ים מקננים.

המערה של יודה

המערה (Gýgagjá) שלמרגלות הר Hjörleifshöfði ידועה בשני החללים או הפתחים שלה, עם גשרון סלע טבעי המפריד ביניהם. צורתם הייחודית מזכירה בזווית מסוימת את יודה, הג'דיי החכם מסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים", וטוב שהעניק למערה את הכינוי שלה כי שמה האמיתי בלתי ניתן להגייה. המערה נמצאת במרחק עשרים דקות נסיעה מהעיירה ויק, ומומלץ לצלם אותה מן הפנים החוצה למקסימום אפקט.

Seljalandsfoss

סליאלנדספוס (Seljalandsfoss) הוא אחד המפלים הציוריים ביותר באיסלנד, ולמרבה הנוחות הוא לא רחוק מכביש 1 כך שניתן אפילו לראות אותו מהכביש. ייחודו בכך שאפשר להיכנס אל מאחוריו וליהנות מזווית צילום ייחודית ומעניינת. גובהו של המפל 60 מטרים, והוא ניזון מקרחון Eyjafjallajökull, כן, כן, אותו הר געש מפורסם שהתפרץ בשנת 2010 והוביל לסגירת השמיים מעל אירופה כולה.

צילום: אלכס טאוביןצילום: אלכס טאובין

הכנסייה השחורה

הכנסייה הקטנה והשחורה שעומדת לה בדד בכפר בודיר (Búðir) שבדרום האי היא עוד נקודה אינסטגרמית מאוד, גם בזכות המראה המינימליסטי שלה ומיקומה המבודד, על רקע הנופים הפראיים של איסלנד. היא נבנתה בשנת 1701, ומכיוון שהיא אחת המצולמות באיסלנד, היא פופולרית מאוד גם לקיום חתונות ואירועים.

קירקיופלפוס והר קירקיופל

'הר הכנסייה' האיקוני (Kirkjuffel), על שם צורת הצריח החרוטית שלו, ביחד עם המפלים הסמוכים אליו (Kirkjufellfoss), חוברים יחדיו למחזה מרשים ופוטוגני במיוחד, אז מה הפלא שגם הם שימשו תפאורת רקע לצילום "משחקי הכס"? ההר והמפלים שוכנים בחצי האי Snæfellsnes שבמערב האי, מצפון לעיר הבירה, והפכו בשנים האחרונות לאחד מסמליה המובהקים של איסלנד. בחודשי החורף, זו נקודה מושלמת לצילום הזוהר הצפוני, ובחודשי הקיץ אפשר גם לטפס עד לפסגת ההר אך המסלול תלול ומאתגר.

מפל האייפוס

המפל (Háifoss) שליד הר הגעש Hekla הוא מהמרשימים והגבוהים ביותר באיסלנד. הוא צונח מגובה של 122 מ', ונחשב הרביעי בגובהו באי. בקרבת מקום יש עוד מפל שכן בשם גראני (Granni), ושניהם נשפכים לתוך עמק מרהיב ביופיו ויוצרים מחזה עוצר נשימה, במיוחד כשמשקיפים על שניהם מהצוק שממול, או אם מצלמים אותם ברחפן.

מפל סווארטיפוס

גם המפל הזה (Svartifoss), בפארק הלאומי Skaftafell, הוא מחזה מרשים ביותר, לאו דווקא בשל גובהו הרב אלא בזכות עמודי הבזלת המשושים שמקיפים אותו. העמודים הללו שימשו השראה לאדריכלים איסלנדיים, ובראשם לאדריכל שתכנן את הקתדרלה ברייקיאוויק. המפל כאמור לא גבוה במיוחד, רק עשרים מטר, אך המיקום המיוחד, הנוף המרהיב והפארק שמסביב הפכו אותו לטרק ולאתר צילום פופולריים מאוד. 

צילום: אלכס טאוביןצילום: אלכס טאובין

סיוע בהכנת הכתבה: אלכס טאובין

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איסלנדפספורט עולמי 2023

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: