אא

קבוצת אייר פראנס – KLM מסכמת שנה מוצלחת: הכנסות של 26.4 מיליארד אירו ורווח נקי של 728 מיליון אירו בשנת 2022

למרות אתגר ההתאוששות ממשבר הקורונה, קבוצת התעופה חזרה לרווחיות, כשגם אייר פראנס וגם KLM רשמו תוצאות תפעוליות חיוביות ועלייה משמעותית בהכנסות, והקבוצה סיכמה את הרבעון הרביעי של 2022 עם ההכנסות הגבוהות בהיסטוריה

צילום: קבוצת אייר פראנס - KLM צילום: קבוצת אייר פראנס - KLM

קבוצת התעופה  אייר פראנס – KLM מסכמת את שנת 2022 בהצלחה מרשימה למרות האתגרים של החזרה ההדרגתית ממשבר הקורונה.

להלן נתונים מרכזיים המעידים על השנה המוצלחת של קבוצת התעופה, ובעיקר על הרבעון הרביעי של 2022, שהניב לקבוצה את ההכנסות הגדולות בהיסטוריה:

  • הרבעון הרביעי של 2022: הכנסות - 7.128 מיליארד אירו – עלייה של 47.3% בהשוואה ל-2021, רווח נקי – 496 מיליון אירו – שיא היסטורי בהכנסות הקבוצה
  • שנת 2022 כולה: הכנסות – 26.4 מיליארד אירו – עלייה של 84.4% בהשוואה ל-2021, רווח נקי – 728 מיליון אירו – לעומת הפסד של 3.292 מיליארד אירו בשנת 2021
  • מספר נוסעים בשנת 2022: 83.3 מיליון נוסעים – גידול של 86.5% בהשוואה ל-2021
  • הקיבולת גדלה ב-44.2% והתפוסה הממוצעת בטיסות עמדה על 84%
  • ההכנסות לנוסע ביחס לק"מ (ASK) גדלה ב-51.6% לעומת 2021
  • לרשות הקבוצה מזומנים בהישג יד של 10.6 מיליארד אירו והחוב נטו ירד ב-1.9 מיליארד אירו ביחס לסוף 2021

 

לאור התוצאות החיוביות והתחזית לשנת 2023 מוצלחת במיוחד, אמר בנג'מין סמית', מנכ"ל קבוצת התעופה:

"בשת 2022 אייר פראנס -  KLMשוב הפגינה את חוסנה ויעילותה במשברים חסרי תקדים. למרות המתח של האומיקרון, המלחמה באוקראינה, המצב האינפלציוני והשיבושים התפעוליים בנמלי התעופה הבינלאומיים הגדולים בקיץ האחרון, הקבוצה שלנו וחברות התעופה שלה הצליחו לרשום ביקוש חזק לטיסות.

בהיבט הפיננסי ביצענו בהצלחה פעולות גדולות לשיקום ההון העצמי ולאיחוד המאזן שלנו תוך המשך החזרת החוב של סיוע המדינה שקיבלנו. השגנו עסקאות בולטות, כולל שותפות מסחרית אסטרטגית עם CMA CGM Group (חברת ספנות בינלאומית מובילה) שהפכה לבעלת המניות הפרטית הגדולה ביותר שלנו.

במשך השנה החולפת התקדמנו במאמצי השינוי שלנו בכל הרמות כדי לצאת חזקים ויעילים יותר ממגפת הקורונה כקבוצה מובילה של תעופה בת קיימא. מאמצי חידוש הצי שלנו וההשקעות שלנו בדלק בר קיימאSAF -  מוכיחים את נחישותנו למלא תפקיד פעיל בהפחתת פליטת הפחמן, לא רק בפעילות שלנו, אלא בתעשיית התעופה כולה.

אנו סוגרים את השנה עם רווח נקי חיובי, לאחר שיצאנו מהקורונה, ואנחנו מביטים לעתיד ובטוחים ביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שבפתח.

אני רוצה להודות לכל הלקוחות שבחרו לטוס בחברות התעופה שלנו, כמו גם לכל העובדים שלנו, שהפכו את השנה להצלחה באמצעות העבודה הקשה והמחויבות שלהם למצוינות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אייר פראנס KLMבנג'מין סמית'

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: