אא

בואינג מכפילה השנה רכישת דלק תעופה בר-קיימא SAF

"בואינג שולחת מסר ברור לכל תעשיית התעופה ש-SAF הוא פתרון מפתח להפחתת פליטת גזי חממה", מציינת חברת זיקוק הדלק Neste, ממנה תרכוש בואינג יותר מ-21 מיליון ליטר דלק תעופה בר-קיימא

צילום: יח"צ בואינג צילום: יח"צ בואינג

בואינג הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת זיקוק הדלק Neste לרכישת 5.6 מיליון גלונים (21.2 מיליון ליטר) של דלק תעופה בר-קיימא מעורב (SAF) כדי לתמוך בפעילותה המסחרית בארה"ב במשך שנת 2023. הרכישה השנתית יותר ממכפילה את רכישת ה-SAF של בואינג אשתקד.

ה-SAF של Neste יהיה מעורבב עם דלק סילוני רגיל ביחס של 30:70 והוא עשוי מ-100% פסולת מתחדשת ושאריות חומרי גלם, כגון שמן בישול ופסולת שומן מן החי, ועומד בקריטריונים מחמירים של קיימות.

"בתור אחת מיצרניות המטוסים המובילות בעולם, בואינג שולחת מסר ברור לכל תעשיית התעופה באמצעות רכישה זו ש-SAF הוא פתרון מפתח להפחתת פליטת גזי חממה מטיסה", אמר מייקל סרג'נט, סגן נשיא תעופה מתחדשת בחברת Neste.

ה-SAF ישמש את בואינג בעיקר בתוכנית ניסויי הטיסה של מטוסי נוסעים מסחריים במדינת וושינגטון ובדרום קרולינה וכן בטיסות ניסוי של מטוסי מנהלים.

כבר בשנת 2019 בואינג החלה להציע לחברות תעופה את האפשרות להניע טיסות מטען מסחריות ב-SAF כדי להפגין מחויבות להפחתת פליטת דו תחמוצת הפחמן וכדי להמריץ את השימוש בדלקים נקיים יותר בטיסות מסחריות רגילות.

בשנת 2021 בואינג התחייבה לספק לחברות התעופה את המטוסים המסחריים שלה המסוגלים ומוסמכים לטוס ב-100% SAF עד 2030.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינגSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: