אא

עוד צעד בדרך לפטור מוויזה לישראלים הטסים לארה"ב: הכנה לקריאה שניה ושלישית

ועדת חוץ וביטחון תתכנס היום כדי לאשר את דרישת ארה״ב להעברת מידע בינה לישראל לגבי נתוני הנוסעים. המטרה לקדם חקיקה שתאפשר קבלת מידע מחברות תעופה על נוסעים בטיסות הנכנסות והיוצאות העוברות בישראל

צילום: 123rf צילום: 123rf

גוד ניוז: עוד צעד בדרך לפטור מהצורך בוויזה לישראלים המבקרים בארה"ב.

הכנסת צפויה השבוע לעשות צעד משמעותי בעניין.

וועדת החוץ והביטחון תדון היום (שני) בהצעת חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, כהכנה לקריאות שנייה ושלישית. זאת כדי להביא את אישורה של הכנסת לדרישות האמריקאים.

המטרה לקדם חקיקה שתהווה תשתית משפטית לקבלת מידע אישי מחברות תעופה לגבי נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל. המידע האמור הינו נתוני API ו-PNR הכוללים פרטים המופיעים במסמכי נסיעה של נוסע בטיסה המונפקים על ידי מדינות וכן נתונים אודות הטיסה אשר נאספים על ידי חברות התעופה לצורכיהן. במסגרת ההצעה מוצע להסדיר את מכלול ההיבטים הנוגעים לקבלת המידע, שמירתו והשימוש בו. קיומה של מערכת כפי שמוצע בהצעת החוק הוא אחד התנאים שהציבה ארה"ב כדי לפטור ישראלים מהצורך בוויזה לארה"ב.

כזכור, בתחילת החודש התקיים במשרד החוץ בירושלים דיון מורחב עם הצוות האמריקאי בראשות רוברט פסקל, תת המזכיר לנושאים בינלאומיים במשרד להגנת המולדת, האחראי על הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מויזות לארהב, זאת במטרה לקדם את תוכנית העבודה ולעמוד בדרישות להצטרפות ישראל לתוכנית עד ספטמבר 2023.

שר החוץ אלי כהן נפגש עם שתי המשלחות במהלך הדיון וחזר על מחוייבות ישראל לקדם את הליכי החקיקה והדרישות הנוספות, על מנת להגיע לכך שישראלים יוכלו לבקר בארה״ב ללא צורך בויזה עוד לפני סוף שנת 2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: