אא

מתחומי המשפט המורכבים ביותר: מה עושה אזרח ישראלי שחווה רשלנות רפואית בחו"ל?

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל מקום בעולם ועלולות להיות לה השלכות רבות. מהי רשלנות רפואית ומהן הפעולות שאפשר לנקוט במקרה כזה בחו"ל? כל מה שחשוב לדעת במאמר הזה // תוכן פרסומי

צילום: PIXABAY צילום: PIXABAY

אזרחים ישראליים פונים לקבלת כל מיני טיפולים רפואיים בחו"ל, ויש אזרחים שנמצאים בטיול בחו"ל ועלולים למצוא את עצמם בבית חולים במדינה זרה עקב פציעה או מחלה. ברוב הפעמים הטיפול שניתן הוא הולם ומסייע למטופל, אך יש מקרים שבהם מתרחשת רשלנות רפואית עקב אבחנה שגויה, מינונים לא נכונים ועוד.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל מקום, כולל בחו"ל, ועלולות להיות לה השלכות חמורות ומתמשכות על המטופל. מהי רשלנות רפואית? מהן הפעולות שאפשר לנקוט במקרה של רשלנות רפואית בחו"ל? בואו לקרוא מידע על כל מה שחשוב לדעת בנושא.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע בתחום הבריאות, כמו רופא או אחות, אינו מצליח לספק את סטנדרט הטיפול הסביר למטופל, ועקב כך גרם לנזק או לפציעה. רשלנות רפואית יכולה להתרחש עקב אבחנה שגויה, עיכוב בטיפול, טעויות בניתוח או טעויות במרשם. מטופלים שנגרם להם נזק עקב רשלנות רפואית עשויים להיות זכאים לפיצוי בגין השלכותיו, הכוללות הוצאות רפואיות, אובדן הכנסה, כאב וסבל.

לצורך הוכחת רשלנות רפואית לשם תביעת הגורם המטפל, יש להוכיח כי הוא הפר את חובת הזהירות הסבירה והמצופה ממנו כלפי המטופל, ושההפרה הזו גרמה באופן ישיר לנזק. תהליך הגשת תביעה על רשלנות רפואית יכול להיות מורכב, בייחוד אם מדובר על רשלנות רפואית שהתבצעה מחוץ לתחומי המדינה, ומומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בנושא כדי למצות את כלל הזכויות שלכם. מידע נוסף בנושא רשלנות רפואית בחו"ל תוכלו למצוא באתר Rlaw. 

מה עושים במקרה של רשלנות רפואית שבוצעה בחו"ל?

אם אדם עבר טיפול רפואי בחו"ל, בין אם מתוכנן ובין אם טיפול עקב מקרה חירום, וחש כי עבר רשלנות רפואית, הוא יכול לתבוע את הגורם או המוסד המטפל שגרמו לו לנזק. לפניכם רשימת השלבים של התביעה:

1. איסוף ראיות – איסוף התיעוד של הטיפולים, עדי ראייה וכל תיעוד אחר רלוונטי התומך בטענה של רשלנות רפואית. 

2. שכירת עורך דין – מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין שמכיר את חוקי המדינה שבה התרחשה הרשלנות הרפואית וכן את חוקי המשפט בישראל, אשר יכול לספק הכוונה וייצוג בהגשת התביעה. 

3. הגשת תלונה – בהתאם לחוקי המדינה שבה התרחשה הרשלנות, ייתכן שהאדם יצטרך להגיש תלונה לרשויות הרפואה או המשפט הרלוונטיות.

4. פתיחת תביעה – אם האדם לא מצליח להגיע להסדר עם הרופא או המוסד שטיפלו בו, או אם הם אינם מוכנים להגיע לפשרה ולתת פיצויים, אפשר להגיש תביעה. את התביעה יש להגיש במדינה שבה בוצעה הרשלנות ובהתאם לנסיבות הספציפיות של המקרה ולחוקים של המדינה.

חשוב לציין כי אפשר לתבוע בארץ גורם רפואה מחו"ל שביצע רשלנות רפואית בשני מקרים: אם הוא נמצא בארץ ביום הגשת התביעה, או אם הוא מסכים שהליך התביעה יתבצע בארץ. בכל מקרה, דיון בארץ בענייני רשלנות רפואית שבוצעה בחו"ל יתבצע לפי החוקים והתקנות של המדינה שבה התרחשה הרשלנות, לכן מומלץ להיעזר בשירותי עו"ד ישראלי ועו"ד מהמדינה שבה התקיים הטיפול הרפואי.

לסיכום

לרשלנות רפואית בחו"ל עלולות להיות השלכות חמורות על המטופל ומשפחתו. רשלנות רפואית היא מקרה שבו גורם מטפל לא פעל ברמת הסבירות המצופה ממנו, וגרם לנזק זמני או קבוע למטופל. הרשלנות יכולה להתבטא באיחור באבחון, טעויות בניתוח או מינון גבוה או נמוך מדי של תרופות או חומרים אחרים. כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בחו"ל אפשר להגיש תביעה לרשויות במדינה שבה התרחשה הרשלנות, או לתבוע בבית דין ישראלי אם האדם עומד בקריטריונים הנדרשים. לשם תביעה על רשלנות רפואית יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בנושא ולהגיש תלונה לרשות המתאימה. בעזרת הידע הנכון תוכלו גם אתם לוודא שמיציתם את כל זכויותיכם במקרה שחוויתם רשלנות רפואית בחו"ל. 

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: