אא

"שער דולר לא יציב מביא אנשים 'להצטייד' עכשיו בחופשה לקיץ וחגי תשרי"

טוב או רע ליהודים? כך מעריכים בכירים בענף התיירות והתעופה את השפעת התחזקות הדולר על הביקושים והמחירים בעונת פסח והקיץ

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

עליית שער הדולר בשבועות האחרונים מטרידה ומעסיקה את המשק כולו וכמובן, גם את ענף התיירות והתעופה הנחשב לאחד הענפים היותר מושפעים מתונדתיות הדולר.שער הדולר, שכאמור ממשיך לטפס בשבועות האחרונים, נסגר אתמול (ד') בשער של 3.64 שקל לדולר, כאשר בשוק ההון צופים שהשער אף יטפס לרמה של כ-4 שקלים לדולר אחד. הדעות בענף חלוקות בדבר השפעת התחזקות הדולר על הענף. יש בענף מי שחושב שהישראלים יזדרזו כעת להזמין חופשות לקיץ כדי לקבע את המחיר ויש הסבורים שהישראלים יחכו למבצעי הרגע האחרון. שאלנו בכירים ענף התיירות והתעופה על ההשפעה לקראת עונת הפסח והקיץ.

עוז ברלוביץ', משנה למנכ"ל ארקיע: "שער דולר לא יציב מביא אנשים 'להצטייד' עכשיו בחופשה לקיץ"

"כרגע עליית הדולר לא משפיעה על ההזמנות", כך אומר עוז ברלוביץ', משנה למנכ"ל ארקיע ומנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל ומוסיף, "להיפך, שער דולר לא יציב מביא אנשים 'להצטייד' עכשיו בחופשה לקיץ וחגי תשרי ולא לחכות לתנודות כאלה ואחרות שעלולות ליקר את החופש".

עוז ברלוביץ, מנכ״ל ארקיע אינטרנשיונל  צילום: פספורטניוזעוז ברלוביץ, מנכ״ל ארקיע אינטרנשיונל צילום: פספורטניוז

אפרים קרמר, מנכ"ל ובעלי אשת טורס: "אם ימשיך לעלות, צפויה פגיעה ביציאה לחו"ל"

"בטווח הקצר אין השפעה. הרצון של הישראלים לצאת לחו"ל אחרי שנתיים של קורונה עדיין חזק מאוד", כך אומר אפרים קרמר, מנכ"ל ובעלי אשת טורס. עוד לדבריו, "לטווח הארוך, באם המשבר ימשך, הדולר ימשיך להתחזק, הריבית עולה, ההכנסה הפנויה תרד ואז צפויה פגיעה ביציאה לחו"ל".

אפרים קרמר. צילום: פספטרטניוזאפרים קרמר. צילום: פספטרטניוז

אייה מגן,​ מנכ"לית קבוצת תלמה שלמה נסיעות: "לא צפויה השפעה מהותית"

"היחלשות השקל משפיעה באופן שלילי על הביקושים, במיוחד על הזמנות של הרבה זמן מראש", כך אומרת אייה מגן,​ מנכ"לית קבוצת תלמה שלמה נסיעות. עוד לדבריה, עצירה בהזמנות גורמת להורדת מחירים ולהזמנות של הרגע האחרון. בשורה התחתונה, זה לא צפוי להשפיע מהותית. כמובן בנטרול העדר הסטביליות המדינית שיש לה השפעות מהותיות משלה, וזה כבר לא נפתר ע"י הורדת מחירים".

אייה מגן, מנכאייה מגן, מנכ

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות ובעלי קבוצת סיגנל טורס: "מוקדם להעריך"

"השוק לא יציב כרגע ויש מצב שמבחינה כלכלית תהיה בעיה לא רק מבחינת הדולר. קצת מוקדם להעריך. אבל לדעתי אם יהיה משבר כלכלי מתמשך ועלייה תלולה בשער הדולר עלולה להיות בעיה", כך אומר קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות ובעלי קבוצת סיגנל טורס: "מוקדם להעריך".

אסף בן דב, סמנכ״ל שיווק רשת מלונות אפריקה ישראל:

"אי הודאות השוררת במשק משפיעה על שער הדולר והיורו. העליה מיטיבה עם היצואנים ובהתאם מיטבה עם התיירות הנכנסת באופן מיידי. חופשה בארץ הופכת לזולה יותר לתיירות הנכנסת. מחירי החדרים בבתי המלון לא השתנו בשלב זה ולכן לא משפיעים על התייר הישראלי והופכים את החופשה בארץ למשתלמת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אורי סירקיסארקיעאשת טורסאפרים קרמרעוז ברלוביץתלמה תיירותתלמה שלמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: