אא

ספרד תהיה החלוצה האירופית בביטול כללי הנוזלים והאלקטרוניקה במטען היד

החל מסוף 2023 או תחילת 2024 הנוסעים ממדריד או ברצלונה לא יצטרכו עוד להציג בנפרד בקבוקוני נוזלים קטנים בשקית ניילון שקופה ומכשירי אלקטרוניקה אישיים במסלול האבטחה בשדה התעופה

שדה התעופה ברצלונה. צילום: shutterstock שדה התעופה ברצלונה. צילום: shutterstock

מנהל רשות התעופה הספרדית AENA אישר השבוע, כי מסוף 2023 או תחילת 2024, נוסעים יוכלו לשאת נוזלים מעל 100 מ"ל במטען היד בטיסות מספרד.

השינוי המשמעותי במטען היד לא יחול רק על נוזלים, אלא גם על מכשירים אלקטרוניים. הנוסעים לא יצטרכו עוד להוציא את המחשב הנייד או הטאבלט מהתיק שלהם ולהציג אותו לבדיקה נפרדת, כשהם עוברים במסלול האבטחה בשדה התעופה.

במילים אחרות, הנוסעים לא יצטרכו עוד להציג בפני המאבטחים בקבוקונים של תמרוקים או בשמים במכלים קטנים של עד 100 מ"ל בתוך שקיות ניילון שקופות, ויוכלו לשאת בקבוקים גדולים של משקאות או תמרוקים בתוך הטרולי או תיק היד שלהם, כמו גם את המכשירים האלקטרוניים האישיים שלהם.

מדריד-בראחס וברצלונה אל-פראט יהיו שני שדות התעופה הראשונים בספרד, בהם חוק הנוזל והאלקטרוניקה יבוטל, עפ"י אישור AENA, שציינה כי יש גם תוכניות ליישם את הכלל החדש בנמל התעופה בפלמה דה מיורקה בסוף 2024.

שינויי נכללים נקבעו הודות לסורקי תלת מימד חדשים ולטכנולוגיית רנטגן משופרת, שיכולה לזהות במדויק רב יותר את כל הפריטים בתוך מטען היד.

הסורקים המשוכללים כבר נבדקו בהצלחה במגוון שדות תעופה בארה"ב ובשנה הבאה הם יהיו זמינים באירופה, וספרד תהיה חלוצת השינוי.

גם ממשלת בריטניה הודיעה שהיא תשתמש בטכנולוגיה זו וכי הכללים הישנים יבוטלו בשדות התעופה שלה מיוני 2024, כשמכשירי הסריקה המשופרים יופעלו גם בהולנד ובפינלנד בעתיד הקרוב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ספרדברצלונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: