אא

סופ"ש מושלם באתונה

אספנו חברים אהובים וקפצנו לסופ"ש של אוכל טוב, מלון מפנק, פינות נסתרות ומרתקות, כמה מהברים הטובים בעולם כולו והרבה אהבה. אתונה – אנחנו כבר רוצים לחזור

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

את הסופ"ש האחרון רצינו קרוב, שמשי, טעים, זול, עמוס במקומות בילוי וקניות ומלא בזמן איכות שלנו עם אנשים שאנחנו אוהבים. בלי הרבה התלבטות בחרנו באתונה. שעה מאוחר יותר כבר היינו עם כרטיסי טיסה ומלון שהוזמנו בארקיע ועם קבוצת וואטסאפ בשם "מתייוונים לסופ"ש" אליה צורפו שותפנו לפשע: מרב מילר, שגית הורביץ ומיכל ינאי ובן מוסקל המתגוררים בעיר בשנתיים האחרונות. 

אחרי טיסה בת פחות משעתיים נחתנו בבירה היוונית, השארנו את המעילים במזוודות, החלפנו אותם במשקפי שמש והתחלנו בסופ"ש שהרחיב את הלב. 

אם מתחשק לך לפעמים לפתוח לרגע את דלת הקסמים

גילוי נאות – אין מקום בעולם שאנו מגיעים אליו ולא מבקשים את עצתו הטובה של חברנו בן בבחירת מקום שווה לאכול בו. באתונה, האיש מתגורר כבר שנתיים וטועם אותה מקצה לקצה כך שכשהמליץ על טברנה סודית בשם Avli, לא היה אפילו שמץ של התלבטות.

כאשר הגענו לרחוב קטן, צדדי ויש שיאמרו אפילו מוזנח מעט בשכונת פסירי חשבנו שטעינו. עלינו וירדנו במורד הרחוב ולא מצאנו שום טברנה. כששאלנו מקומי, הובלנו לדלת ברזל צנועה. 

פתחנו, צעדנו פנימה לצלילי הבוזוקי וגילינו בסמטה, בין שני בתים, טברנה קסומה. השולחנות העגולים היו פזורים בסמטה הארוכה והמרוצפת עם חלונות תכלת של הבתים הסמוכים, מהמטבח יצאו מאכלים יווניים מסורתיים, בקבוקי אוזו, בירה אלפא מקומית וערימות של אותנטיות יוונית מקומית, בלתי מתאמצת, בלתי מתיימרת ובלתי מתויירת. קציצות הזוקיני עם הפטה והקציצות שהוגשו היו לא פחות מחלומיות. 

טברנת Avli, מאחורי דלת הקסמים, קרדיט: 2 Flying Boysטברנת Avli, מאחורי דלת הקסמים, קרדיט: 2 Flying Boys

אחרי האוכל "עשינו שוק"  בחנויות באזור – זה המקום לקנות תבלינים, אוזו, ראקי, זיתים, גבינות ושאר טעמי יוון.  תקראו לנו קיטשיים אבל את סיבוב השוק הזה סיימנו בכיכר מונסטיראקי בסלפי בין ערביים על רקע האקרופוליס. 

תפאורה מושלמת של האקרופוליס. צילום: Twoflyingboysתפאורה מושלמת של האקרופוליס. צילום: Twoflyingboys

בריכת אינפיניטי לאקרופוליס

לפני בילוי הערב חזרנו להתרעננות בספא של המלון שלנו. הגרנד היאט באתונה הוא מלון 5 כוכבים מודרני ומעוצב עם חדרים מרווחים במחיר סביר לחלוטין. הוא אמנם נמצא במרחק של 10 דקות נסיעה ממרכז העיר (רחוב ארמו והסינטגמה) אבל מפצה על זה בהרבה מובנים אחרים: הראשון הוא מחיר הנמוך בלפחות מחצית ממלונות בדרגה דומה במרכז ההומה, השני, הוא שאטלים חינמיים למרכז שהוא מציע לאורחיו בחודשי האביב והקיץ, השלישי הוא בריכה פנימית וספא שהוא מציע לאורחיו, והרביעי הוא מתחם הגג העומד להיפתח בו לקראת הקיץ ויציע בריכת אינפינטי עם נוף מרהיב לאתונה כולה (לרבות האקרופוליס והליקביטוס), בר גג יפהפה ומסעדה אסיאתית משובחת. אנחנו כבר סימנו לעצמנו מיטת שיזוף, שמשיה עם כוסית אוזו אשכוליות עם הרבה קרח לקיץ הקרוב. 

גראנד היאט אתונה, בריכת גג מפנקת, קרדיט: יחצגראנד היאט אתונה, בריכת גג מפנקת, קרדיט: יחצ

את הערב סיימנו במסעדת אבגניה בפלאקה שעשתה לה שם כבית למטעמים יווניים. המקום צנוע במראהו ומגיש מנות מעולות עם הרבה חום אנושי וחיוך רחב. היינו 8 חברים, אכלנו בשרים, דגים, מאזטים, שתינו מלא אוזו ויצאנו עם חשבון של 20 יורו לסועד (כולל טיפ).

הטייס והשפית באתונה

מי שעוקב אחרינו יודע שאנחנו מקפידים על סיור אוכל (כמעט) בכל יעד. זו דרך נפלאה לראות את העיר, ללמוד על שורשיה והתרבות המקומית והכי חשוב – לטעום אותה. חזי ועמית הם זוג – הוא טייס לשעבר באל על והיא שפית, עיתונאית וסטייליסטית – המציע סיורי בוטיק קולינריים באתונה. בסיור שהיה רווי בטעמים מסורתיים ואותנטיים לצד מודרניים ועדכניים וכמה וכמה כוסיות אוזו וקוקטיילים, טיילנו בשכונות קולונקי האריסטוקרטית והיוקרתית ואקסרכיה האלטרנטיבית, החתרנית ומלאת הגרפיטי. במשך כמה שעות עצרנו בלא פחות מ-13 תחנות אוכל ייחודיות ונסתרות, טעמנו ולמדנו את העיר ואת אופיה המיוחד. ביקרנו בבית קפה יפהפה הנמצא בקומה השניה של בית מרקחת הומיאופתי שיקי, בשוקולטרי העתיק ביותר בעיר ופועל כבר מעל 100 שנה ובאחד הברים הנחשבים בעולם כולו (אליו עוד נגיע בהמשך). הסיור אורך כחצי יום בקבוצות קטנות (אמרנו בוטיק, לא?) ועלותו 150 יורו לאדם הכוללים את האוכל והמשקאות בכל תחנה. 

סיור בוטיק בפינות הטעימות של אתונה, קרדיט: יחצסיור בוטיק בפינות הטעימות של אתונה, קרדיט: יחצ

אנחנו סיימנו את הסיור בדיוק בזמן לסלפי חד פעמי של שקיעה, קוקטייל ונדנדה אל מול האקרופוליס באחד הרופטופים היפים של העיר – Attic Urban Rooftop

Attic Urban Rooftop, הכי אינסטגראמי שיש, קרדיט: 2 Flying BoysAttic Urban Rooftop, הכי אינסטגראמי שיש, קרדיט: 2 Flying Boys


52 ברים מובחרים ירדו לעולם – 4 נטלה אתונה

אתונה היא מעצמת ברים: מפשוטים לאוזו או ראקי, דרך רופטופים בגגותיה המשקיפים על העיר כולה ועד למעוצבים ועדכניים ששמם יצא למרחוק. באופן לא פרופורציונאלי בעליל, ברשימת 50 הברים הטובים בעולם נמצאים שלושה הפועלים באתונה ועוד אחד שהגיע למקום ה-52. הידוע שביניהם הוא The Clumsies (מקום 19) עם קוקטיילים ועיצוב שלא תשכחו. אם אתם מתכוונים להגיע אליו קחו כתובת כי לא תמצאו שלט גדול  המעיד על קיומו או מיקומו. איתו ברשימה נמצאים Baba au Rum הותיק (במקום ה-20) , Line (במקום 31) ו- Barro Negro(מקום 52). יאמאס!

The Clumsies, בטופ העולמי, קרדיט: יחצThe Clumsies, בטופ העולמי, קרדיט: יחצ

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאתונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: