אא

בואינג שוב מפסיקה את אספקת מטוסי הדרימליינר 787

לאחר מספר תקלות ועיכובי אספקה בשנים האחרונות, רשות התעופה האמריקנית דורשת מבואינג לטפל ולתקן תקלה נוספת לפני חידוש מסירת המטוסים

מפעל הייצור של הדרימליינר. צילום: בואינג מפעל הייצור של הדרימליינר. צילום: בואינג

בואינג השעתה שוב את אספקת מטוסי ה-787 שלה, לאחר עיכובים דומים בשנים 2021 ו-2022 עקב ליקויים ותקלות, וזאת על מנת לנתח רכיב לקוי בגוף המטוס, עפ"י דיווח של רשות התעופה הפדרלית (FAA) ביום חמישי האחרון. "המשלוחים של מטוסי הדרימליינר לא יתחדשו עד שה-FAA יהיה מרוצה שהבעיה נפתרה", מציינת הרשות המפקחת על ענף התעופה בארצות הברית.

בואינג מבהירה שאחד הספקים שלה ביצע שגיאת ניתוח בחלק הקדמי של המטוס, ולכן היא קיבלה החלטה להשהות את מסירת המטוסים עד ניתוח מחודש ותיקון התקלה.

בואינג מבטיחה כי אין "סכנה מיידית" למטוסי ה-787 שנמצאים כעת בשירות בחברות תעופה ברחבי העולם, וכי הבעיה שזוהתה "לא אמורה להגדיל" את השינויים המתוכננים במטוס.

ה-787 דרימליינר התמודד עם כמה תקלות בשנים האחרונות. פגמי ייצור התגלו בסוף קיץ 2020 ובואינג נאלצה להשעות את האספקה, מנובמבר 2020 עד מרץ 2021, ואז שוב בין מאי 2021 לאוגוסט 2022. נוכח התקלות ועיכובי האספקה גם היקף הייצור של מטוסי הדרימליינר צומצם באופן דרסטי.

לאחר חידוש המשלוחים בקיץ שעבר, בואינג הצליחה לספק 31 ב-2022, כולל 22 ברבעון הרביעי. ראוי לציין כי בחודש דצמבר האחרון יונייטד איירליינס הודיעה על תוכניות להזמין 100 מטוסי 787 עם אופציות ל-100 נוספים.

בחודש ינואר בואינג סיפקה רק 3 מטוסי 787, ולמרות ההפסקה הנוכחית בואינג עדיין שואפת לספק 70 עד 80 מטוסי דרימליינר עד סוף השנה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: 787 דרימליינרבואינג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: