אא

"בעזרת הציבור נצליח להרחיב את ההגנה על חיות הבר מפני סכנת הכחדה"

כך מנכ"לית רשות הטבע והגנים לקראת חודש שמירת הטבע 2023 שיחול במרץ השנה בסימן "כך אנחנו שומרים על הטבע". לאיזה פעילויות מוזמן הציבור?

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

רשות הטבע והגנים מציינת את חודש שמירת הטבע 2023 בסימן "כך אנחנו שומרים על הטבע" ומזמינה את הציבור ליהנות משלל פעילויות וחוויות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע ברחבי הארץ במהלך חודש מרץ.

בשונה משנים עברו, בהן רט"ג ציינה את שבוע שמירת הטבע במהלך שבוע אחד -  השנה, הרשות תחשוף את פעילותה במהלך חודש שלם - במשך כל מרץ יוזמן הציבור לעשרות פעילויות בהן ייחשף לפעולת הרשות לשמירה על ערכי טבע מוגנים כמו חיות הבר שחובה להגן עליהם ועל אזורי המחייה שלהם ועל פרחי הבר ומינים של צמחים בסכנת הכחדה.

בפעילויות הציבור ילמד גם מדוע חשוב לשמור עליהם? איפה ניתן לפגוש אותם? ומה מצבן של חיות הבר המצויות בסכנת הכחדה בישראל? מצפון לדרום. 

חודש שמירת הטבע יפתח בציון "יום החי בבר העולמי" ב-4 במרץ באירוע בגן לאומי ירקון – מתחם תל אפק. הפעילות תכלול סיורים, תחנות מידע והיכרות מקרוב של מוצגים ייחודיים מאוספי מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, אוניברסיטת תל אביב שיעבירו מדרכי ומדריכות המוזיאון. היום יסתיים בהופעה "אגדה חיה", מופע רוק מוזיקלי-זואולוגי של הזמר שחר אבן צור (מוניקה סקס) ומוזיאון הטבע. אבן צור חקר, כתב ושר את סיפורן של חיות הבר הארצישראליות.

היום העולמי לשמירת החי בבר מצוין החל משנת 2013 ב-3 במרץ לאחר החלטה של האספה הכללית של האו"ם, היום שבו נחתמה אמנת CITES בשנת 1973, כיום העולמי לשמירת החי בבר (World Wildlife Day), כדי לחשוף את הציבור למגוון החי והצומח שעל פני כדור הארץ ולהעלות את המודעות לצורך בשימורם. השנה מצוין היום העולמי בסימן הקשר בין האדם לחיות הבר.

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "הטבע הישראלי הוא ביתם של מיני בעלי חיים רבים. השמירה על חיות הבר היא אחת מהפעולות המרכזיות ביותר של רשות הטבע והגנים. גם בימים אלו ישנן סכנות רבות שאורבות לבעלי החיים בטבע, ביניהם, צייד לא חוקי, אובדן וקיטוע בתי גידול, הרעלות וזיהומים, התפשטות מינים פולשים ועוד. כמו כן, באחריות כולנו לשמור גם על צמחי הבר המוגנים הגדלים בישראל. אני מברכת וגאה בעובדי ומתנדבי רשות הטבע והגנים, שעושים לילות כימים בשמירה על הטבע הישראלי, חיים ונושמים את הטבע ועושים למענו ולמען חיות הבר. אני מאמינה כי בעזרת הציבור נצליח להרחיב את ההגנה על חיות הבר מפני סכנת הכחדה ולהגן על אזורי המחייה שלהם. עלינו לדאוג כי המגוון הביולוגי בארצנו ישמר מוגן ובטוח גם עבור הדורות הבאים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות הטבע והגנים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: