אא

על הקשר בין בריאות הגוף לבריאות הנפש

כולנו שומעים לא מעט על קיום הקשר הישיר בין בריאות הגוף לבריאות הנפש – רק שלא תמיד הקשר הזה (והמהות שלו) הינו ברור לכולם // תוכן פרסומי

צילום: pexels.com צילום: pexels.com

יחד עם זאת, אם כל אדם יחשוב ולו לרגע, איך הוא הרגיש אחרי שהוא עשה פעילות ספורטיבית שהוא אוהב, במקרים רבים המסקנה תהיה שהפעילות טמנה בחובה תחושה של סיפוק ושמחה. 

למעשה, הגוף והנפש מהווים יחידה אחת שלמה של כל מה שאנחנו חושבים ומרגישים, משפיע גם על התחושות, על הרגשות שלנו ואף משאיר את חותמו על הגוף שלנו. 

אז רגע לפני שאתם נועלים את נעלי הספורט שלכם ויוצאים לריצה, רק בגלל שאתם רוצים להחליף עצב בשמחה. או רגע לפני שאתם נרשמים ללימודי מדעי ההתנהגות, בשביל להבין בצורה מעמיקה יותר את הקשר בין הדברים, להלן עוד כמה דברים שחשוב שתדעו בנושא:

"הביצה או התרנגולת" – במה להשקיע בנפש או בגוף?

יכולה לעלות השאלה מה משפיע על מה הגוף על הנפש או הנפש על הגוף? אז התשובה היא דיי ברורה והיא: 2 התשובות נכונות! 

כך שאם אתם מרגישים מדוכדכים או עצובים, באפשרותכם לצאת ולבצע פעילות גופנית שאתם מוצאים אותה כמהנה – ולגלות שהפעילות הגופנית יכולה להשפיע במידה רבה על מצב הרוח שלכם. 

מהצד השני, אם תעשו דברים שעושים לכם טוב, תדאגו לא לקחת דברים ללב דברים שלא אמורים להיכנס לשם – סביר להניח שגם המצב הגופני שלכם ישתפר. 

חשיבותה של התמדה

בכדי שפעילות גופנית תוכל להשפיע באופן ישיר על בריאות הגוף ובעקיפין, גם על בריאות הנפש, ההמלצה היא להתמיד בפעילות הגופנית הנבחרת ולבחור בתבונה את סוג הפעילות או הפעילויות אותם אתם מעוניינים לבצע.  

חשוב לציין, שאם "בוקר בהיר אחד" תרגישו מצוברחים ותבצעו פעילות גופנית מתוך תקווה שהיא תהווה סוג של "תרופה" לאותו הדכדוך, זה לא בהכרח ישפיע באופן ישיר על מצב הרוח כמו "שיקוי קסם".

אם אתם רוצים להבטיח לעצמכם שתוכלו ליהנות מכל התועלות של הפעילות הגופנית ובין היתר גם מההשפעה של הפעילות על הנפש חשוב שתקפידו לנקוט בפעולות הבאות:

• בחרו בתבונה את סוג הפעילות הגופנית – בחרו בפעילות אשר גם יכולה להתאים לגילכם ולמצבכם הגופני. בנוסף, הקפידו שהפעילות אותה אתם בוחרים לבצע, גם מסבה לכם כיף והנאה או לפחות אתגר מסוים – מה שיעלה במידה רבה את הסיכויים שתתמידו באותה הפעילות. 

• קבעו זמנים מוסדרים לביצוע הפעילות הגופנית – ההמלצה היא להתמיד בביצוע הפעילות הגופנית ולבצע ואתה פעמיים בשבוע. בכדי שתוכלו לעמוד בכך, כדאי להגדיר מראש את הימים ואת השעות בהם תבצעו את הפעילות הגופנית בכל שבוע. 

לאמן לא רק את הגוף גם את הנפש

כאמור, מצב רוח טוב משפיע במידה רבה על בריאות הגוף. לכן, ההמלצה היא לאמן לא רק את הגוף, אלא גם את הנפש.

בכדי לאמן את הנפש תוכלו לבצע מספר פעולות ובין היתר – לעשות מדיטציה אשר תאפשר לכם להירגע, לגלות מהם אותם הדברים הקטנים אשר עושים לכם טוב על הלב (לדוגמא, לשמוע מוזיקה טובה), להתמסר לתחביבים שאתם אוהבים ועוד..

לעיתים, אתם עלולים למצוא שאימון הנפש הוא קשר ומורכב יותר מאשר אימון הגוף – הוא גם דורש יותר השקעה. יחד עם זאת, אם תציבו לעצמכם כמטרה, תנסו להיות מודעים לכל מחשבה ולהבין תמיד מה עושה לכם טוב ונעים ומה אתם אוהבים, בסופו של דבר תוכלו להשיג את המטרה ובאופן כללי, גם לשפר את כל האופן בו אתם מסתכלים על החיים. 

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: