אא

יו"ר קבוצת נקש בעקבות ביטול הפטור ממע"מ לתיירים: "נשקול המשך השקעות שלנו בישראל"

אבי חורמרו לפספורטניוז: "ביטול הפטור ממע"מ לתיירות נכנסת לישראל הוא אסון וגזר דין מוות לתיירות. עובדי אגף התקציבים, כולל שר האוצר, צריכים לטוס לדובאי ולראות מה התיירות עושה שם"

אבי חורמרו. צילום: ספיר פרץ אבי חורמרו. צילום: ספיר פרץ

אבי חורמרו, יו"ר ושותף של האחים נקש בעסקים בישראל, היה המלונאי היחיד שהזהיר פומבית בשבוע שעבר שאם משרד האוצר לא יחזור בו מהחלטתו להביא לביטול הפטור ממע"מ לתיירים בישראל, קבוצת נקש תשקול את המשך השקעתה בישראל.

הקבוצה משקיעה בשנים האחרונות סכומי כסף גדולים בבניית מלונות חדשים ושיפוץ קיימים. כעת, אומר חורמרו בראיון לפספורטניוז, כי להחלטות הממשלה יהיו השלכות.

ביטול הפטור ממע"מ לתיירים, כפי שהחליטה עליו הממשלה במסגרת אישור תקציב המדינה לשנים 2023-2024 בישיבתה ביום שישי האחרון, אומר חורמרו: "ביטול הפטור עלול להוביל לימים שחורים, אוי לנו להחזיר את המצב אחורה. אני מבקש לקחת את כל חברי אגף התקציבים במשרד האוצר, כולל שר האוצר, לביקור בדובאי. מדובר בטיסה שאורכת רק 2:45 שעות, כדי להבין מה התיירות עושה למדינה. אני בטוח שאחרי שהם יגיעו לדובאי ויבינו מה קורה, הם ישנו את הדעה".

עוד אומר חורמרו, "זה אסון וגזר דין מוות לתיירות למדינת ישראל. ביטול הפטור ממע"מ לתיירות נכנסת עלול להביא לירידה של יותר מ-5% בכמות התיירים לישראל, תוך ירידה של מעל מיליארד שקל בפדיון. תיירות היא מנוע צמיחה הכי חשוב למדינת ישראל. היא השגרירה שמראה איך פיתחנו את מדינת ישראל. הגיע הזמן שבאוצר יפנימו שבלי תיירות לא יבואו אנשי ההייטק ולא ישקיעו כסף בלי לראות את הפוטנציאל. מצד שני, חברות הייטק חייבות להבין שהיו כאן בחירות ושישראל היא מדינה דמוקרטית שנבחרה בה ממשלה דמוקרטית ברוב מוחץ, ממשלה לגיטימית שמותר לה לקבל החלטות".

באשר להמשך ההשקעות של קבוצת נקש בישראל, אומר חורמרו כי במכתב לשר התיירות, חיים כץ, שאגב החרים את ישיבת הממשלה האחרונה נוכח הקיצוץ בתקציב משרדו, ציין כך: "חששות אלה, הביאו אותנו לשקול בשנית בעת הזו את המשך ההשקעה בענף בישראל. מלונות קיימים נמשיך להפעיל, אך בכל מה שקשור לעתיד אני צריך לחשוב פעמיים. יש אלטרנטיבות טובות אחרות בכל העולם. אנחנו צריכים לעשות חושבים לגבי הטלת המע"מ עם כל מה שקורה בארץ".

מנהל העסקים ושותף של האחים נקש, מביע דעה בכלל על האווירה במדינה: "כאיש עסקים, אני חושב שהממשלה חייבת לקבל החלטות שעשויות לשנות את גורל המדינה לעשרות דורות, לעשות אותם אך ורק בהידברות עם כל חלקי העם, ורק בהידברות בלי תנאים מוקדמים. הגיע הזמן שאנשי עסקים משני הצדדים, ישבו ויביאו תכנית לראש הממשלה כדי להגיע להבנות לטובת כולנו. אנחנו כאנשי עסקים רואים למרות שכלכלת מדינת ישראל, כלכלה פנטסטית ומדהימה, בגלל כל הדיבורים בתקשורת יש כבר פגיעה אנושה ויש יציאה של כספים מהארץ. יש דאגה בכל העולם, וגם לי יש חשש, שמדינת ישראל הולכת להיות כמו מה שקרה לפולין והונגריה. אני מרגיש דאגה ולכן אני חושב שצריך באופן מידי להיכנס לעובי הקורה ולבצע דו-שיח עם כל הצדדים, ובסוף היום להגיע להבנות על הבנות רחבות בכל ההיבטים בין הימין לשמאל. להגיע לעמק השווה בין הימין והשמאל".

עוד אומר חורמרו, "אני ממליץ לאלו שלא בחרו בביבי, להפנים שביבי הוא ראש הממשלה של כולנו. הוא זכה בבחירות לגיטימיות והוא ראש הממשלה של כולנו. במקביל אני מבקש מביבי לקבל ולהקשיב גם לדעות של אנשים שלא הצביעו עבורו. הוא חייב לדאוג לכלכת כל עם ישראל וגם לכלכלה של אנשים שלא מסכינים לדעתו. הם חלק ממנוע הצמיחה, חשובים לכלכלה, אסור לנו להגיע למצב שחלילה וחס שהכלכלה תחזור 30 שנה אחורה".

חורמרו מסיים עם המסר: אני אבי חורמרו, ציוני, יהודי, יליד איראן, עליתי לישראל ממדינה דיקטטורית, נשוי פלוס 4, הבת שלי סיימה שירות צבאי ביחידה מסווגת קרבית, סיימה לימודי משפטים. אני רוצה שהמדינה תמשיך להיות עם מערכת משפט חזקה, טובה ושתהיה אמונה לכולנו, וצודקת לכולנו. אני בדעה שחייבים לעשות תיקונים במערכת המשפט, אך כמובן בשיתוף עם כל חלקי העם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האחים נקשמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: