אא

על הרים מושלגים - ביטוח סקי וחשיבותו

חופשת סקי היא חופשה קצרה לרוב, המתמקדת באתרים ייחודיים, גבוהים ומרוחקים מן המטרופולין העירוני, וכוללת פעילויות סקי וגלישה ברמות קושי ואתגר שונות // תוכן פרסומי

צילום: freepik.com צילום: freepik.com

חובבי הסקי לא ימצאו מענה לתחביב בישראל החמה, בה פסגות החרמון מלבינות לימים קצובים בשנה והתור המשתרך אליהן נמשך עד אוגוסט הבא, מה שמביא אותם לחפש אחר דילים משתלמים לאתרי סקי באירופה.

חופשת סקי באירופה אינה מיועדת לגולשים המקצועיים בלבד, וצעירים רבים ללא ניסיון של ממש, כמו גם משפחות עם ילדים, נוהגים לפקוד את האתרים הללו, שמצדם מספקים חוויה של כפר נופש, מגוון מתקני אירוח, קניות ומסעדות, לצד צוותי הדרכה ומלווים לכל גולש, בכל גיל ובכל רמה.

חופשה מסוג זה, מלבד בגדים חמים במיוחד, דורשת גם ביטוח חו"ל ייחודי המכסה את כלל הסיכונים- ביטוח נסיעות סקי.

מהו ביטוח סקי ובמה הוא נבדל מביטוח נסיעות לחו"ל אחר  

ביטוח סקי הוא ביטוח חו"ל מורחב הנותן דגש על שני היבטים עיקריים:

• מיקום ונגישות - אתרי הסקי מצויים במיקומים מרוחקים מן הערים הגדולות ובתי החולים המרכזיים, על גבי הרים גבוהים בסביבת טמפרטורות נמוכות במיוחד, מה שמאפשר את הצטברות השלג ותיחום של מסלולי גלישה שעשויים להגיע לאורך של קילומטרים אחדים. המיקום המרוחק והגובה יוצרים אתגרי נגישות, כאשר בעונות הגלישה הכבישים המובילים לאתרי הסקי עשויים להיות חסומים בשלג או לאפשר נסיעה תלולה ואיטית בלבד. ביטוח נסיעות סקי מביא בחשבון את הללו וכולל כיסוי המעניק פינוי והטסה במקרה של פציעה באתר.

• פעילות אתגרית - פעילות הסקי היא בבחינת פעילות ספורט אתגרי, וכוללת סיכוני נפילה ופציעות שונות ומורכבות. אתרי הסקי מנגישים כחלק מחבילת האירוח גם שירותי עזרה ראשונה במקרה של פציעות קלות, אולם פציעה מורכבת עשויה לדרוש אבחונים וצילומים, קיבוע, ניתוח ושירותים רפואיים יקרים נוספים, שחשוב לכלול בכיסוי הביטוחי.

במטרה לספק מענה לשני האתגרים הללו, המייחדים חופשת סקי, ביטוח סקי מורחב יכלול מספר התאמות:

תקרת ביטוח - כל פוליסת ביטוח חו"ל כוללת סכום תקרה לתשלום המחייב את חברת הביטוח. הסכומים נקבעים על ידי חברת הביטוח בהתאמה ליעד ולסיכון, כמו גם לעלויות השירותים הרפואיים באותו יעד. בשל הסיכון המוגבר והעלויות הגבוהות בעת אירוע ביטוחי, תקרת הביטוח הנהוגה בביטוחי סקי גבוהה מן התקרה הנהוגה.

חילוץ והטסה למבוטח ולמלווה - שירותי חילוץ והטסה מן האתר נדרשים כאמור בשל המיקום ואתגרי הנגישות, ובמטרה להביא את המבוטח לקבלת טיפול רפואי מהר ככל הניתן. יחד עם זאת, חשוב כי פוליסת הביטוח תכלול גם הטסה של מלווה, שיעמוד לצד המבוטח בסיטואציה לא נעימה, ובמקרה של אובדן הכרה/תפקוד קוגניטיבי, גם יתנהל אל מול הממסד הרפואי בעבורו.

אופן העברת תשלום - ביטוחי נסיעות לחו"ל רבים פועלים בשיטת החזר כנגד הוצאות, מה שמחייב את המבוטח בהוצאה כספית מידית ובהתחשבנות עתידית אל מול חברת הביטוח. בשל העלויות היקרות שעשויות להיות כרוכות בתאונות סקי, חשוב לוודא מראש את מועד ואופן העברת התשלום, תוך מתן עדיפות לחברות ביטוח הפועלות בשיטת העברה ישירה באמצעות ביט או אפליקציות תשלום אחרות, ומסייעות למבוטח להתמודד עם העלויות הכבדות בזמן אמת.

ביטוח ציוד סקי - חופשת סקי מצריכה ציוד מיוחד ויקר ערך. בעוד שאת המגלשיים ואביזרי החלקה נוספים ניתן לשכור במקום, הציוד האישי של המבוטח צפוי לכלול ביגוד תרמי ייחודי, מוצרי מיגון אישיים, משקפי סקי, אביזרים נלווים דוגמת מצלמה ועוד. חשוב לשלב בפוליסת הביטוח גם ביטוח כבודה ורכוש, שיעניק כיסוי ופיצוי מידי במקרה של אובדן מזוודה או גניבת ציוד. 

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: