אא

ממריאה: אל על סיימה את 2022 עם רווח של כ-109 מיליון דולר

אל על מסיימת שנה פיננסית מוצלחת עם תוצאות כספיות טובות מאלו של 2019 ועם שיא של 283 מיליון דולר ביתרת המזומנים ורבעון רביעי רווחי לראשונה מאז 2015. התוצאות המצויינות הושפעו גם ממכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל

אל על שיפרה דרמטית את כל הפרמטרים שלה בשנת 2022. חברת התעופה סיימה את 2022 עם רווח של כ-109 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-413 מיליון דולר ב-2021.

החברה פרסמה הבוקר (חמישי) את הדוח השנתי שלה ל-2022, כאשר הרווח הנקי של החברה הושפע מהכנסת מס חד פעמית בסך של כ-112 מיליון דולר, בגין מכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד לחברת בת.

הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ-2 מיליארד דולר; בשנת 2022 EBITDAR של כ-348 מיליון דולר; הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם בכ-113 מליון דולר; הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר (בתוספת הכנסת מס חד פעמית של כ-112 מיליון דולר); יתרת המזומנים בסוף 2022 עומדת על שיא של 283 מיליון דולר.

רבעון רביעי: הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-561 מיליון ולראשונה חצו את הכנסות 2019 (כ-518 מיליון דולר ב-2019)

  • הרווח הנקי של הרבעון הסתכם בכ-8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, בנוסף, זהו הרבעון הרביעי הרווחי היחיד מאז 2015;

התוצאות: הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ- 1.986 מיליארד דולר לעומת 857 מיליון דולר בשנת 2021 ו-2.178 מיליארד דולר בשנת 2019.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-561 מיליון דולר לעומת כ-265 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8% לעומת הכנסות של כ-518 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019. בכך, לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה, הצליחו הכנסות החברה ברבעון לעבור את ההכנסות ברבעון המקביל בשנת 2019.

הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-413 מיליון דולר בשנת 2021 והפסד של כ-60 מיליון דולר בשנת 2019. כאמור, הרווח הנקי של החברה הושפע מהכנסת מס חד פעמית בסך של כ-112 מיליון דולר בגין מכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד לחברה בת.

החברה ממשיכה לדווח על שיפור עקבי במדדים התפעוליים והציגה בשנת 2022 EBITDAR של כ-348 מיליון דולר לעומת כ-36 מיליון דולר אשתקד וכ-296 מיליון דולר בשנת 2019. בניטרול הכנסה חד פעמית אשר הוכרה במהלך שנת 2022 בסך של כ-66 מיליון דולר בגין הכרה בהכנסה עבור מענקים ממשלתיים כפיצוי על נזקי הקורונה, ה-EBITDA של החברה הינו ללא שינוי מהותי ביחס לרמתו ערב המשבר וזאת בהיקף פעילות מופחת וחרף מגבלות תנועה קשות שחוותה החברה במהלך הרבעון הראשון של השנה ועל אף העליה במחירי הדלק הסילוני.

ברבעון הרביעי לשנת 2022 הציגה החברה EBITDAR של כ-102 מיליון דולר לעומת לעומת כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וגידול של 137% לעומת כ-43 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2019.

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "חברת אל על ממריאה לעבר אופק פיננסי משופר, אנו שמים מאחורינו את משבר הקורונה תוך שאנו שומרים על ההתייעלות וממשיכים להתנהל באופן זהיר ומחושב. פתיחת הנתיב המהיר לטיסה מעל שמי סעודיה ועומאן היא נדבך נוסף בהסכמי אברהם, שמייצר לנו הזדמנויות ופוטנציאל צמיחה משמעותי. הביקושים הגבוהים וחזרתו של שוק התעופה והתיירות לחיים, יחד הסדרת יחסי העבודה בחברה, מטוסי הדרימליינר החדשים, היעדים האטרקטיביים ושעות הטיסה הנוחות ביותר, וקבלת פרס חמישה כוכבי שירות של APEX, מציבים אותנו בחזית עולם התעופה העולמי. השקנו היום את התכנית האסטרטגית של אל על לחמש השנים הקרובות Rising Above & beyond במרכזה חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, יחד עם הדאטה האדיר שלנו לטובת פעילות מניבה מעבר לפעילות הליבה. אני מאמינה באסטרטגיה הזו שתביא ליציבות פיננסית, ואני מאמינה בהון האנושי המצוין שלנו שבזכותו נמשיך להמריא אל על".

הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם בכ-113 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-320 מיליון דולר בשנת 2021 ורווח תפעולי של כ-4 מיליון דולר בשנת 2019.

ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח התפעולי בכ-46 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-77 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד תפעולי של כ-20 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019.

בשנת 2022 עבדו באל על 4545 עובדים לעומת 6303 בשנת 2019 ו-3485 ב-2021.

מכירות החברה (Booking) – הביקושים ממשיכים לעלות. ההיקף הזמנות החזוי לחודשים דצמבר 22 – פברואר 23 מסתכם בכ-643 מיליון דולר, המהווה שיעור מכירות של 113% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019.

הוצאות המימון נטו בשנת 2022 הסתכמו בכ-127.3 מיליון דולר לעומת הוצאות מימון של כ-102.7 מיליון דולר אשתקד. עיקר הגידול נובע מהכרה בהוצאות ריבית עקב גידול מצבת ההתחייבויות של החברה, בין היתר הסכם עם המדינה למימון מראש של כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה, אגרות החוב למדינה (אשר נפרעו במהלך התקופה), הלוואה מחברת הפניקס בחברת הבת אל על הנוסע המתמיד וכן בהשפעת עליית הריבית בשווקים.

הוצאות ההפעלה של החברה הסתכמו בשנת 2022 לכ-1.676 מיליארד דולר. הגידול בפעילות בהשוואה לאשתקד, התבטא בגידול בהוצאות הפעלה בסך של כ- 716 מיליון דולר, כ- 74.5%, הנובע מגידול בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-397.1 מיליון דולר; גידול בהוצאות שכר ההפעלה בסך של כ-137 מיליון דולר עקב גידול בפעילות שהביא להחזרת עובדים ששהו בחופשה ללא תשלום ולגיוס עובדים וכן גידול בהוצאות משתנות אחרות התלויות בפעילות כגון: דמי מעבר אוירי, אגרות ושירותים בשדות תעופה, אספקת מזון למטוסים, תחזוקת מטוסים ומנועים ועוד.

הוצאות ההפעלה של החברה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו לכ-444.5 מיליון דולר, גידול של כ-161.5 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, הנובע מגידול בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-87.3 מיליון דולר, בעיקר בשל הגידול בפעילות וכן גידול בהוצאות שכר ההפעלה ובהוצאות משתנות אחרות התלויות בפעילות כגון: דמי מעבר אוירי, אגרות ושירותים בשדות תעופה, אספקת מזון למטוסים, תחזוקת מטוסים ומנועים וכיו"ב.

תזרים המזומנים של הקבוצה מפעילות שוטפת לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2022 הסתכם בכ-313 מיליון דולר. השיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת לשנת 2022 לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, בסך של כ-19 מיליון דולר, נובע בעיקר משיפור בתוצאה העסקית בהשוואה ל-2019. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם בכ-72 מיליון דולר לעומת כ-57 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2022, וזאת כחלק מהמשך מגמת היציבות במכירות החברה גם לתקופות עתידיות.

דינה בן טל. צילום: דוברות אל עלדינה בן טל. צילום: דוברות אל על

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלדינה בן טל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: