תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

אל על חושפת תוכנית אסטרטגית חדשה ל-5 שנים: Rising above & Beyond

דינה בן טל גננסיה: "במרכז התוכנית חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, יחד עם הדאטה האדיר שלנו לטובת פעילות מניבה מעבר לפעילות הליבה. אני מאמינה באסטרטגיה הזו שתביא ליציבות פיננסית״

Shutterstock Shutterstock

אל על הודיעה הבוקר (חמישי), על השקת תכנית אסטרטגית חדשה.

דירקטוריון החברה אישר אסטרטגיה חדשה לטווח של 5 שנים (2023-2028) - Rising above & Beyond – זאת בהלימה עם תוכניותיה ארוכות הטווח של החברה ולהתפתחויות הצפויות בענף.

״השגת היעדים של האסטרטגיה החדשה נגזרת מהגדלת נפח הנוסעים, הגדלה משמעותית של שיעור ההכנסות משירותים נלווים (אנסילרי) ושירותים שאינם תעופתיים״, מציינים באל על. התוכנית האסטרטגית של החברה לשנים 2023-2028 מבוססת על שלושה כיווני התפתחות וצמיחה עיקריים- חיזוק פעילות הליבה של החברה, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, והדאטה לטובת פעילות עסקית מעבר לפעילות הליבה.

חיזוק תחומי הליבה- עולם התעופה במגמת צמיחה, זו ההזדמנות של אל על לחזק את מיצובה, למנף את הייחודיות שלה כחברה ישראלית לאומית, ולהצמיח את תחומי הליבה שלה ע"י: הרחבה וחידוש צי המטוסים,שימור וביסוס רשת הנתיבים הגדולה והמגוונת ובמקביל עיבוי והרחבת רשת הנתיבים ביעדי הליבה, הרחבת בריתות ושותפויות אסטרטגיות ואטרקטיביות, התעמקות בחווית הלקוח ומסע הלקוח, חיזוק קהלי הליבה והתרחבות לקהלים נוספים, הגדלת וביסוס ערוצי ההפצה, מתן דגש על מועדון הנוסע המתמיד וכרטיס האשראי Fly card, הגדלת השירותים הנלווים בתשלום (Direct Ancillary) ולבסוף חיזוק המותג.

התרחבות לעולמות התיירות- יצירת צמיחה בת קיימא עם רווחיות גבוהה יותר דורשת אינטגרציה של שרשרת הערך ופיתוח מנועי צמיחה חדשים. כניסה לתחום התיירות תאפשר מתן חווית שירות שלמה הכוללת מגוון מוצרי ושירותי תיירות, שיושקו באופן הדרגתי, החל מחבילות חופשה, חבילות דינמיות ובתי מלון, דרך שירותי קרקע נוספים ועד לחבילות מורכבות ושירותי תיירות פנים, ובנוסף גם סל מוצרים ושירותים נלווים עקיפים.

מינוף המותג, הדאטה והיכולות הדיגיטליות כדי להתרחב מעבר לעסקי הליבה שלנו - בסיסי הנתונים והמידע העשיר על הלקוחות הנאמנים שלנו הם נכסים יקרי ערך לפיתוח עסקים חדשים ומנועי צמיחה. שימוש חכם בדאטה ושיתופי פעולה עם שחקנים משמעותיים בשוק בצירוף יכולות דיגיטליות מתקדמות, יאפשרו לנו את הכניסה לתעשיות משנה חדשות.

היעדים הכמותיים העיקריים לשנת 2028:

  • צמיחה בהיקף ההכנסות מכ-2 מיליארד דולר בשנת 2022 לכ-3.5 מיליארד דולר בשנת 2028.

  • גידול במספר הנוסעים: כ-7.5 מיליוני נוסעים באל על (לעומת 4.2 מיליוני נוסעים ב-2022 ו-5.8 מיליוני נוסעים ב-2019), שמהווה כ-24% נתח שוק (לעומת 22% נתח שוק ב-2022).

  • גידול בהיקף הכנסות משירותים נלווים (אנסילרי) ומפעילות שאינה תעופתית: ההכנסה מפעילויות אלו תהווה כ-10% מסך ההכנסה של החברה, לעומת 4% ב-2022.

  • צמיחה בבסיס הלקוחות הנאמנים של החברה: למעלה מ-3 מיליון חברי מועדון הנוסע המתמיד

  • חתירה לשיפור וייצוב שיעור הרווחיות, על-פי נתונים השוואתיים בתעשייה בחברות עם נתוני פעילות דומים.


בחברה מציינים כי היעדים הכמותיים העומדים כבסיס לתוכנית האסטרטגית הינם יעדי צמיחה הדרגתיים על-פני תקופה של כחמש שנים בין 2023 לבין 2028, ומבוססים על הנחות עבודה של תחזית מחירי הדלק ושערי החליפין לתקופה זו. התוכנית תתעדכן מעת לעת בהתאם לשינויי תחזית מחירים אלו.

צילום: עידו וכטלצילום: עידו וכטל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: