אא

עתירה נגד מכרז לאספקת עמודי התור בנתב״ג

לבית המשפט המחוזי בת״א הוגשה עתירה מנהלית דחופה לפסילת הצעה במכרז של רש"ת בטענה שההצעה הזוכה ״תכססנית, בהתנהלות ועדת המכרזים של רש״ת נפל פגם מהותי המהווה סטייה מעקרונות היסוד של ניהול מכרז תקין״

נתב"ג צילום: 123rf נתב"ג צילום: 123rf

לבית המשפט המחוזי בת״א הוגשה עתירה מנהלית דחופה לפסילת הצעה זוכה במכרז  לרכישת עמודי תור, מנגנוני רצועת קפיצים ואביזרים נלווים עבור רשות שדות התעופה.

העותרת, חברת דונטלו, אמצעי קד״מ השתתפה במכרז ודורשת שההצעה שלה תוכרז כזוכה.

העותרת טוענת כי ערב המכרז היא זו שסיפקה את עמודי התור לרשת, וזאת לפי מכרז קודם בנדון.

עמודי התור שסיפקה לטענתה מתוצרת ארה״ב, דגם רשום פטנטים בארה״ב, בעלי צורה ופונקציונליות ייחודיים.

לטענתה מי שזכה במכרז ״צוות מומחים״ שגם נגדם הוגשה העתירה: ״חיקוי מפר של עמודי התור המשווקים על ידי העותרת וכי חלקים שלמים מהקטלוג של היצרן האמריקאי הועתקו והוגשו לרש״ת במסגרת ההצעה״.

עוד נטען כי היה פער כספי בין ההצעות: ״הוגשה הצעה תכססנית במסגרתה נטען בתחילה כי פריט מתוכם ״לא קיים״, ולאחר מכן יסופק ללא עלות ולכן תומחר על ידי הוועדה מיוזמתה במחיר אפס. המדובר בהפרה בוטה של עקרון השוויון, ובחריגה מתנאי המכרז, שאין להתירה״.

עוד נטען בעתירה נגד רש״ת: ״ההתנהלות הלא-ראויה, שלא לומר שערוייתית, של רש״ת בעניינה של המשיב 2 (צוות מומחים) אינה מתקבלת על הדעת, במקרה הטוב המדובר בהפרה של דיני המכרזים, ובמקרה הפחות טוב-מאמץ חריג להכשיר הצעה שמן הראוי היה לפסול אותה, מטעמים לא ידועים, ושלא כדין״.

עוד נטען כי: ״על רש״ת, כרשות מינהלית המהווה נאמן לציבור, מוטלת החובה לפעול כשטובת הציבור עומדת לנגד עיניה, אך התנהלותה מלמדת על ליקויים ועל חשש ממשי לפגיעה בעקרונות היבוד של תהליך המכרזי״.

עוד מוסיפים בעתירה כי: ״בהתנהלות ועדת המכרזים של רש״ת נפל פגם מהותי המהווה סטיה מעקרונות היסוד של ניהול מכרז תקין״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: