אא

התפנית המרשימה של קבוצת לופטהנזה: הכפילה את הכנסותיה ל-33 מיליארד אירו ב-2022

המאזן הנקי של קבוצת לופטהנזה עבר מהפסד של 2.2 מיליארד אירו ב-2021 לרווח של 791 מיליון אירו בשנה החולפת. כל חברות התעופה בקבוצה מדווחות על הישגים ורווחים

צילום: יח"צ צילום: יח"צ

קבוצת לופטהנזה חשפה אתמול כי הכפילה את הכנסותיה מ-16.8 מיליארד אירו ל-32.8 מיליארד אירו במהלך שנת 2022. הרווח המתואם של מעצמת התעופה האירופית לפני ריבית ומיסים (EBIT) זינק ממינוס של 1.7 מיליארד אירו לפלוס של 1.5 מיליארד אירו.

קבוצת התעופה נמצאת בגל מרשים של רווחיות למרות התקופה הקשה של אינפלציה גוברת, עלויות דלק גבוהות, המלחמה באוקראינה, עומסים בשדות התעופה ושביתות ברחבי אירופה.

המאזן הנקי של קבוצת לופטהנזה עבר מהפסד של 2.2 מיליארד אירו ב-2021 לרווח של 791 מיליון אירו בשנה שעברה.

קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, ציין כי בשנה אחת הצליחה הקבוצה לבצע מהפך משמעותי.

"עם רווח תפעולי של 1.5 מיליארד אירו, קבוצת לופטהנזה השיגה תוצאה טובה בהרבה מהצפוי. הביקוש לטיסות גבוה בשנת 2023. אנו משקיעים מיליארדים במטוסים חדשים חסכוניים ומתקדמים. עם שירותים חדשניים, תאי נוסעים חדשים וכלים דיגיטליים חדשים, אנחנו רוצים להישאר מובילי האיכות והחדשנות בתעשייה שלנו", הדגיש שפור.

התוצאות המרשימות באות לידי ביטוי בכל חברות התעופה בקבוצה.

לדוגמא, בריסל איירליינס שיפרה את תוצאות השנה כולה ב-115 מיליון אירו. החברה הבלגית הטיסה 6.8 מיליון נוסעים בשנת 2022, שיפור של 96% בשנה.

אוסטריאן איירליינס, חברה נוספת בקבוצה, סגרה את השנה עם רווח מתואם (EBIT) של 3 מיליון אירו. החברה האוסטרית הטיסה 11.1 מיליון נוסעים במהלך שנת 2022, והגיעה לרמות של טרום מגפה במחצית השנייה של השנה.

קבוצת לופטהנזה שואפת לנצל את המומנטום שלה ולהמשיך את ההתחזקות, ויעידו על כך ההזמנות האחרונות של 22 מטוסים ארוכי טווח חדשים ושדרוג תאי הנוסעים בהשקעה של 2.5 מיליארד אירו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בריסל איירליינסאוסטריאן איירליינסקבוצת לופטהנזהקרסטן שפור

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: