אא

מסמרקנד באהבה: היכרות עם מתחם התיירות הגדול במרכז אסיה

מתחם התיירות הגדול ביותר במרכז אסיה פותח את שעריו לאורחים מבקרים מכל רחבי הגלובוס. במוקד: מלונות אקסקלוסיביים, אולם קונגרסים מפואר, הפארק האתנוגרפי "עיר הנצח" ואזור כפרי אותנטי בהשראת ההיסטוריה העשירה של העיר בהשקעה חסרת תקדים

סמרקאנד. צילום: באדיבות לשכת התיירות של אוזבקסיטן סמרקאנד. צילום: באדיבות לשכת התיירות של אוזבקסיטן

מחפשים היכן לבלות את חופשת האביב או הקיץ הקרובה? כדאי שתשימו לב לעיר סמרקנד שבאוזבקיסטן, המתמרקת בימים אלה ממש עם השקת מתחם תיירות חסר תקדים והגדול ביותר במרכז אסיה.

מדובר במתחם המשתרע על פני 260 דונם סך הכל, הכולל בין היתר: 8 מלונות עם כ-1200 חדרים, שטחים ירוקים עצומים עם 30 אלף עצים שניטעו בו, אולם קונגרסים מפואר בעל קיבולת של כ-3500 משתתפים, הפארק אתנוגרפי "עיר הנצח", כמו גם אזור כפרי עם 14 וילות הבנויות מעץ בהשארת ההיסטוריה העשירה של סמרקנד.

בימים אלה עמלים בעיריית סמרקנד להחזיר עטרה ליושנה ולמצב את מעמדה של העיר כמוקד תיירותי רחב היקף עבור מבקרים מכל רחבי העולם. לשם כך נחנך מתחם התיירות הרב-תכליתי המשלב בתוכו לרווחת המבקרים שפע של מתקנים תרבותיים, גסטרונומיים, רפואיים ועסקיים. אחד הסגמנטים שהוא צפוי לקדם כולל תיירות בריאה באמצעות 4 מלונות ייחודיים שיספקו לכל אחד מהאורחים חוויה גופנית ורוחנית מיוחדת.

בנוסף, כולל המתחם מספר רב של שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, תעלות המשמשות לחתירה, גשרים, אזורי בילוי ועוד מגוון רב של אטרקציות שנועדו לבסס את מעמדה של סמרקנד כבירת התיירות העולה של מרכז אסיה, בנוסף לנמל התעופה הבינלאומי החדש בסמרקאנד הזוכה לפעילות מואצת מחדש לאחר הסרת מגבלות הקורונה במדינה אשתקד. נכון להיום יוצאות מנמל התעופה המקומי טיסות ל-14 יעדים סך הכל, הן בתוך המדינה והן מחוצה לה.

יצוין כי למעלה מעשרת אלפים מומחים לקחו חלק בתהליכי התכנון, העיצוב ובניית המתחם, בו השקיעה ממשלת אוזבקסיטן סך כולל של למעלה מ-550 מיליון דולר, כולל 2000 עובדים זרים שנקלטו לטובת השלמת הפרויקט הגרנדיו

נמל התעופה החדש בסמרקאנד. צילום: לשכת התיירות אוזבקיסטןנמל התעופה החדש בסמרקאנד. צילום: לשכת התיירות אוזבקיסטן

עושים כבוד להיסטוריה: סמרקנד כמו שלא הכרתם

ביקור בסמרקנד נחשב שלא בכדי לחוויה עוצרת נשימה והזדמנות מיוחדת להכיר מקרוב תרבות מופלאה ומרתקת רוויה בטעמים, ריחות ואנשים מיוחדים במינם.

מדובר בעיר השלישית בגודלה באוזבקיסטן המרוחקת כ-260 קילומטרים דרום מערבית לטשקנט הבירה. היא נחשבת מזה מאות שנים כחלק אסטרטגי מדרך המשי ממנה הועברו סחורות מסין והמזרח הרחוק לכיוון המזרח התיכון ויבשת אירופה.

סמרקנד מתאפיינת גם בקהילה יהודית תוססת. על פי ההערכות נותרו במדינה יותר מ-10,000 אלפים יהודים, כאשר בעיר עצמה ניתן להתרשם ממספר בתי כנסת מרהיבים ביופיים על טהרת הקהילה הבוכרית או האשכנזית.

שגרירת אוזבקיסטן בישראל: "מחכים לתיירים הישראלים"

רגע לפני חופשת הפסח ועונת הקיץ הממשמשת ובאה, תפסנו ב-"פספורטניוז" לשיחה קצרה את שגרירת אוזבקיסטן בישראל, פרוזה מחומודובה לשיחה אודות אחד היעדים שצפויים להיחשף בפני יותר ויותר ישראלים.

"אוזבקיסטאן מפורסמת בקבלת האורחים והיחס החם שהיא מעניקה לכל מי שמבקר כאן", היא מספרת. "אנחנו מחכים לתיירים הישראלים ונרגשים לחשוף בפניהם את כל היופי הקיים במדינה שלנו".

כשהיא נשאלת מהו הערך המוסף שיש לאוזבקיסטן להציע בהיבט התיירותי, היא משיבה בנחרצות: "אין עוד הרבה מדינות בעולם שמצליחות לאגד יחד כמות כל כך גדולה של תרבויות כמו אצלנו. הכוונה היא ליותר מ-130 תרבויות ו-16 דתות ומגזרים שונים שחיים בשלום והרמוניה האחד עם השני. זה כמובן כולל גם קהילה יהודית עם היסטוריה מרתקת המונה למעלה מעשרת אלפים תושבים, שמהווים עבורנו גשר ישיר למדינת ישראל. יהודים שמגיעים אלינו נרגשים לראות כמות כל כך גדולה של בתי כנסת ומונומנטים בעלי אופי יהודי".

מחומודובה מוסיפה לציין יתרון נוסף שעתיד למשוך כמות משמעותית יותר של תיירים בהשוואה לשנים קודמות. "החל מ-2018 קידמנו אפשרות לפטור מויזה למשך 30 יום עבור תיירים ומבקרים באוזבקיסטאן, ללא כל צורך במסמכים או טופסולוגיה. זהו צעד שנועד לפתוח את שערי אוזבקסיטן כלפי תיירים מכל העולם", כך לדבריה.

שגרירת אוזבקיסטן בישראל, פרוזה מחומודובה. צילום: לשכת התיירות של אוזבקיסטןשגרירת אוזבקיסטן בישראל, פרוזה מחומודובה. צילום: לשכת התיירות של אוזבקיסטן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותאוזבקיסטן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: