אא

הפיל הלבן: מלון הנסיכה עדיין עומד נטוש כבר 8 שנים

בעלי המלון, חברת נצבא ואיש העסקים קובי מימון, ניהלו מו"מ מול לא מעט רשתות בתי מלון, אך עד כה לא הצליחו להגיע להסכמות עם גורם שיפעיל את המלון

אילת. צילום: 123rf אילת. צילום: 123rf

מלון הנסיכה באילת נחשב במשך תקופה ארוכה לאחד המלונות היותר מרכזיים ויוקרתיים בעיר הנופש הדרומית. אך המלון, בן 419 החדרים, עומד נטוש וללא כל פעילות מזה כ-8 שנים.

המלון שנפתח בשנת 1992, נחשב למלון מאוד מבוקש ע"י הנופשים, אך ברבות השנים נקלע למצב של פשיטת רגל ונמכר לבסוף לחברת נצבא ואיש העסקים, קובי מימון. אך כאמור, המלון עומד נטוש כפיל לבן, סגור וללא כל פעילות במשך שנים ארוכות. 

כפי שפרסמנו בעבר, ענקית התיירות הבינלאומית-טורקית Pegas Touristik LLC חתמה על הסכם עם חברת לקסן ישראל בבעלות נ.צ.ב.א ל-10 שנים תמורת כ-7.5 מיליון אירו לשנה, אך בסופו של דבר ההסכם לא יצא אל הפועל.  בשנת 2019 אף פרצה במלון שריפה.

במהלך השנים האחרונות נצבא ומימון ניהלו מו"מ מול מספר רשתות וגורמים מתחום ענף המלונאות, אך אף מו"מ לא הבשיל לכדי מימוש. כך למשל, באוגוסט אשתקד, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה תביעה נגד ישרוטל על כ-200 מיליון שקל בגין החלטתה לבטל חוזה עם מלון הנסיכה באילת לאחר שעניין מימון שיפוץ המלון לא יושם. 

המלון, במצבו כיום, דורש שיפוץ יסודי בהשקעה של כ-200 מיליון שקל. אחד היתרונות שלו, שכיום יש היתר לבנייה של עוד 80 סוויטות, שזה דבר משמעותי מאוד.

לטענת גורמים בשוק המלונאות, נצבא דורשת לקבל כ-32 מיליון שקל עבור שנת שכירות אחת ומי שלוקח כזה מלון, לוקח לתקופה ארוכה של כעשור עם אופציה לעשר שנים נוספות וכביו"ב. משמע, התחייבות של מאות מיליוני שקלים, בלי קשר לשיפוץ הנדרש בהשקעת ענק.

משמע מי שייקח את מלון הנסיכה צריך להתחייב על כ-500 מיליון שקל, השקעה גדולה מאוד ובהתחשב בנסיבות המצב הכלכלי כיום, קיים חשש להתחייב לסכומי כסף גדולים שכאלה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אילת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: