לאחר הפסקה של 3 שנים: יריד התיירות הגדול בעולם נפתח הבוקר בברלין
משרד התיירות יחנוך היום (ג') בברלין את הביתן הישראלי ביריד התיירות ITB המתקיים לראשונה פיזית מאז הקורונה. הביתן הישראלי, ישתרע על שטח של 600 מ"ר ויציגו בו 41 גופים מישראל, וביניהם מלונאים, סוכני נסיעות, חברות תעופה ועמותות תיירות
יריד התיירות המוביל בעולם, ITB Berlin, חוזר לאחר הפסקה של 3 שנים עקב משבר הקורונה, בהן הוא נאלץ לפעול בתצוגה וירטואלית בלבד.
כזכור, בשל פרוץ משבר הקורונה בתחילת 2020, היריד בוטל לראשונה אחרי 54 שנה שפעל ברציפות, כאשר גם בשנתיים אחרי החליטו מארגני היריד לא לקיימו בשל ההגבלות שעדיין שררו בעולם. כעת כאמור היריד חוזר ובגדול.
יריד התיירות הגדול בעולם יתקיים השנה החל מהיום-שלישי 7 במרץ עד יום חמישי 9 במרץ, כש-Messe Berlin, מארגנת תערוכת התיירות, מציינת מספר שינויים חשובים לאחר 3 שנים של הפסקת פעילות, ובעיקר ממקדת את מאמציה במקצועני הענף, בחברות המציגות כמו גם בקניינים ובתקשורת.
גיאורגיה היא נותנת החסות הראשית של היריד השנה. כבר בשנה שעברה גיאורגיה הציגה, באופן וירטואלי, כמובן, את האטרקציות התרבותיות שלה, והשנה היא תהיה נוכחת באופן משמעותי ביריד. אתמול בערב- שני, 6 במרץ, גיאורגיה פתחה את התערוכה בערב גאלה חגיגי במרכז CityCube בברלין.
מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר, יחנוך היום (ג') ביחד עם בכירי תעשיית התיירות בישראל ובנוכחות שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, את הביתן הישראלי בתערוכת התיירות הגדולה בעולם.
בהמשך היריד ייפגש המנכ"ל, שחר, עם השר הממונה על התיירות במשרד הכלכלה הגרמני, דיטר יאנאצ'ק, ראשת העיר ברלין, פרנציסקה גיפי, מנכ"ל מרכז הכנסים, דירק הופמן, נשיא איגוד תעשיית התיירות הגרמנית DRV, נורברט פיביג, מזכ"ל ה-UNWTO, זוראב פולוליקשבילי ועם בכירים נוספים, שגם יגיעו לביתן להתרשם.
הביתן הישראלי, שהקים משרד התיירות ישתרע על שטח של 600 מ"ר ויציגו בו 41 גופים בתעשיית התיירות של ישראל, וביניהם מלונאים, סוכני נסיעות, חברות תעופה ועמותות תיירות אזוריות. הביתן עוצב השנה בסימן הנגב, והוא כולל עמדת צילום מגנטים על רקע נופי הדרום, לצד עמדה מעוצבת, המציעה טעימות מיינות ישראליים ואוכל ישראלי אותנטי. כמו כן, ניתן יהיה לקבל מידע על מגוון חבילות תיירותיות לישראל לפי תחומי עניין.
ביריד, שיימשך 3 ימים, צפויים לקחת חלק כ-180 אזורים תיירותיים ומדינות מרחבי העולם, וישתתפו בו עשרות אלפי אנשי התעשייה ועיתונאים. השנה היריד סגור לקהל הרחב.
גרמניה היא מדינת המקור החמישית בעולם במספר התיירים המגיעים ממנה לישראל. בשנת 2019, טרם התפרצות מגפת הקורונה והסגרים שפקדו את העולם בעקבותיה, עמד מספר התיירים הנכנסים לישראל מגרמניה על שיא של 290 אלף.
שוק התיירות הגרמני נחשב למרכזי בעולם, עם תרבות מפותחת מאוד של נסיעות לחו"ל. כמו כן, מסקרים שערך משרד התיירות עולה, כי כמחצית מהתיירים הגרמנים שביקרו בישראל שבו לבקר בשנית.
עוד צפוי מנכ"ל משרד התיירות להשתתף ב"שולחן עגול" בו יוצג לסוכני נסיעות גרמנים, הפוטנציאל של התיירות המדברית בישראל לתיירים עצמאיים ולקבוצות. כמו כן, ייפגש המנכ"ל עם סוכני תיירות גדולים באירופה, ויחשוף בפניהם את הפוטנציאל העסקי של שיווק התיירות לישראל. בנוסף, הוא ייפגש עם מספר חברות תעופה לבחינת פתיחת קוים לנתב"ג ולרמון. המנכ"ל יקיים ביריד מסיבת עיתונאים לאור אסטרטגיית המשרד וההתעניינות הקיימת בהשקעות, בתמיכה ביזמים ובפיתוח תשתיות תיירותיות בשנים הקרובות.
מנכ"ל משרד התיירות דני שחר: "אנחנו פועלים למצות את הפוטנציאל העצום בשיתוף פעולה תיירותי בין ישראל לבין גרמניה, שאת פירותיו ראינו במשך שנים. אנחנו מחזקים ומהדקים את היחסים בין המדינות, תוך הרחבת התיירות ההדדית".
ראוי לציין כי אנשי תיירות וקניינים, שיגיעו לבקר בתערוכה, נדרשים לרכוש כרטיסי כניסה, המוצעים באתר היריד באינטרנט. מחיר כרטיס לכניסה יומית חד פעמית: 49 אירו, ולכל שלושת ימי התערוכה: 75 אירו.