אא

"יש הנהלה נשית באל על. אני לא יודעת לשים את האצבע, אבל זה מרגיש שונה וטוב"

מגי חדד (מימין), ראש אגף צוות דיילי אוויר שאחראית על 1,240 דיילים.ות באל על, לפספורטניוז לרגל יום האישה הבינלאומי: "כשהתמניתי לתפקיד מיניתי אישה כדיילת ראשית, תפקיד בו כיהנו בעבר אך ורק גברים"

מימין: מגי חדד, ראש אגף צוות דיילי אוויר באל על. צילום: יח"צ מימין: מגי חדד, ראש אגף צוות דיילי אוויר באל על. צילום: יח"צ

מגי חדד, ראש אגף צוות דיילי אוויר

תעודת זהות

גיל: 46.

מקום מגורים: מודיעין.

מצב משפחתי: בן זוג + 3 ילדים (בת 15, בן 10 ובת שנתיים וחצי).

השכלה: תואר שני בסוציולוגיה ארגונית באונ' חיפה.

כמה שנים עובדת באל על: 23 שנים.

תפקיד ראשון באל על: דיילת אוויר.

מספר עובדים עליהם אחראית: 1,240 אנשי צוות דיילי אוויר מתוכם 230 מנהלי שירות בטיסה.

ראש אגף צוות דיילי אוויר באל על, מה זה בדיוק אומר בשטח?

חדד לפספורטניוז: "אני אחראית על כל הניהול, הטיפוח, הכשירות והבטיחות של צוותי האוויר בחברה: דיילים.ות ומנהלי.ות שירות בטיסה, כולל טיפוח המצוינות בשירות לנוסעים. למעשה, האגף מטווה את האג'נדה השירותית של אל על, מתוך אמונה שהדיילים הם התבלין הסודי של אל על, כך אנחנו קוראים להם בחברה. האגף הזה, שאני עומדת בראשו, הוא הבית שדואג להתפתחות המקצועית, להעצמה ולרווחה של צוות דיילי האוויר".

התחלת את הקריירה שלך באל על כדיילת אוויר

"צמחתי ממש מלמטה. לפני מספר שנים שימשתי גם כנציגת הדיילים בוועד עובדי אל על עד שנת 2022. כיהנתי גם כיו"ר ועד דיילי אוויר. זו הייתה תקופה מהקשות ביותר באל על. ביוני 2020 נאלצנו להיכנס לתכנית הבראה כדי לשרוד וב-25 ביוני חתמנו על הסכם הבראה שכלל פיטורים של מעל 300 דיילי אוויר זמניים וקבוצה גדולה מאוד של דיילים קבועים. אירוע מאוד כואב באל על. תהליך מאוד קשה שעשינו אותו מתוך הבנה שאל על חייבת להצטצם ולהתייעל כדי לצמוח בחזרה אחרי הקורונה. האירוע הזה טלטל את כולנו והיה קשה לכולנו בצורה בלתי רגילה, גברים ונשים, כאחד".

איך נראה 'יום בחיי' ראש אגף צוות דיילי אוויר?

"זאת עבודה מסביב לשעון. על כתפיי מונחת אחריות מאוד גדולה על ציבור גדול מאוד של עובדים שנמצאים בכל העולם בכל רגע נתון. אם זה תקלות שירותיות של מטוסים ואם זה דיילים שנפצעים או חולים בכל מיני מקומות בעולם. יום העבודה שלי מאוד אינטנסיבי".

כמה שעות את עובדת ביממה?

"מתחילה ב-08:30 ומסיימת לפחות בשעה 19:00-20:00. האינטנסיביות של התפקיד הזה היא כאמור באחריות הגדולה על כל כך הרבה עובדים, וכל הזמן קורים דברים".

תני דוגמה?

"קורה שדיילים חולים בחו"ל ואנחנו נותנים להם מכאן את כל המענה הדרוש. מוודאים שמישהו הולך איתם לרופא ומביא להם תרופות כי בסוף הם שם לבד. אנחנו עוטפים אותם ובהתאם להחלטת הרופא ביעד מחזירים אותם כנוסעים או משאירים אותם ביעד עד להחלמה".

את מצליחה לאזן בין בית לעבודה של הרבה שעות?

"מאחר ואני יחסית חדשה, רק חצי שנה בתפקיד, אני עדיין לא מצליחה לאזן בין בית לעבודה וזאת המטרה ששמתי לעצמי לשנת 2023. נכנסתי לתפקיד חדש, לאגף חדש. לפני הקורונה לא היינו אגף, אלא מחלקה תחת אגף אסטרטגיה וחווית לקוח. עם השתנות הדברים והקשב הגדול שאל על נותנת לנושא השירות והרצון לשים אותו בחזית, הפכנו באוגוסט 2022 לאגף ואז גם התמניתי לתפקיד. אגב, בעבר כיהנו בראש המחלקה גברים - דיילים ראשיים. כשהתמניתי כראש אגף, מיניתי אישה כדיילת ראשית. האגף אומנם חדש, אבל הדברים מתחילים להיות יותר ברורים והוכנסו שינויים, ועכשיו זה יהיה הזמן שלי לאזן בין עבודה ומשפחה. בהזדמנות הזאת אני רוצה לתת קרדיט לבן זוג המדהים שלי שמטפל ב-3 הילדים באהבה גדולה ובפרגון כזה גדול. זה נותן לי הרבה רוח גבית ואני שמחה שנפל בחלקי המזל הזה".

כמה עובדים תחתייך כיום וכמה היו לפני הקורונה?

"התחלנו את 2022 עם 550 אנשי צוות דיילי אוויר ובמהלך 2022, עם חזרת מטוסים וכשירויות של מטוסים ותפעול של כל החברה מחדש, עשינו הכשרה של 700 דיילי צוות אוויר. מתחנו את עצמנו עד הקצה כדי לחזור למספרים של היום: 1,240 דיילי צוות אוויר. אנחנו מצפים לעלות עוד השנה ל-1,500 דיילי צוות אוויר".

כמנהלת בכירה באל על, עד כמה חשוב לך לקדם נשים?

"מבחינתי אין שום קריטריון של מגדר בבחירה שלי. כל אחד.ת והיכולות שלו.ה לתפקיד. יחד עם זאת, אגיד שהנהלת נשית סביבנו, מרגישה שונה. אני לא יודעת לשים את האצבע, אבל זה מרגיש שונה. יש המון פרגון ומרגיש טוב. יש הנהלה נשית עם רגישות לניואנסים שקשורים לאישה למשל, אמהות בטיפולי פוריות או באימהות אחרי לידה".

אל על עדיין מקדמת העסקת דיילות בגילאים מבוגרים?

"אנחנו גאים ומאושרים בזה. יש גם לא מעט גברים בגילאי 40 פלוס שנקלטים כדיילים. ככל שחולף הזמן, נקלטים יותר ויותר דיילים.ות בוגרים.ות. באל על יש פתיחות מאוד גדולה לזה. העובדים מאושרים שהחברה משנה להם את החיים והם מביאים הרבה ניסיון לקבינה והמון דינאמיקות בוגרות. זה תורם מאוד לחברה ולשירות שלנו במטוסים".

איזו מנהלת את?

"מנהלת עם תפיסת עולם שאומרת שעובדים מאושרים עושים את עבודתם בחדווה. שאם נגרום לעובדים להיות שותפים לעשייה ושאנחנו רואים אותם, החברה רק תרוויח מזה. זו תפיסה של הרבה מנהלים באל על.  יש קורלציה בין תפיסת העולם שלי לאטמוספירה הכללית באל על. נושא השירות עומד בחזית החברה. אני מביאה את העשייה של צוותי דיילי האוויר לחזית הזאת, בסדנאות ובימי עיון. התחלנו להוציא לפני 3 חודשים מגזין אגפי המשתף את העובדים בעשייה של החברה. הדיילים האמיתיים שלנו הם שמופיעים בשלטי חוצות ולא שחקנים. מורכב לנהל דיילי אוויר. זה ניהול מרחוק. אלה לא עובדים שמגיעים למשרד כל יום. כל מנהלי האגף, כולל אני, עובדים גם בשטח. אני עובדת כמנהלת שירות בטיסה פעילה, יוצאת לטיסה אחת בחודש כדי לחוש את השטח. אנחנו גאים בצוותי האוויר שלנו שעושים עבודה נפלאה וזוכים לשבחים כל כך יפים מהנוסעים עם מדדי שביעות רצון מדהימים. הנוסעים יורדים מהמטוסים נפעמים מהיחס האישי שהם מקבלים באל על. בשנה הזאת, קיבלנו אפקס - פרס יוקרתי. נסעתי לסינגפור לקבל אותו בשם עובדי אל על. אני שמחה שאני זוכה לנהל בתקופה כזאת בחברת אל על".

לאיזה תפקיד את שואפת להתקדם באל על או מחוצה לה?

"רק נכנסתי לתפקיד ומעכלת אותו עוד לא התפניתי להסתכל קדימה אבל כל התחום של משאבי אנוש מאוד מעניין אותי ויחסי עבודה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עליום האישה הבינלאומי 2023

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: