אא

TAP Air Portugal: ממשלת פורטוגל פיטרה את המנכ"לית ואת יו"ר הדירקטוריון

ממשלת פורטוגל טוענת כי הנהלת חברת התעופה הלאומית של פורטוגל הייתה מעורבת בשערורייה של תשלום פיצויים לחברת דירקטוריון לשעבר, ושר האוצר הכריז: "חיוני ביותר, מעל הכל, לשחזר את האמון בין המדינה לחברת התעופה"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ממשלת פורטוגל פיטרה את המנכ"ל והיו"ר של TAP אייר פורטוגל, חברת התעופה הלאומית. כריסטין אורמייר-וידנר, המנכ"לית המפוטרת נקלעה לשערורייה, שכללה תשלום פיטורים בסך 500,000 אירו לחברת דירקטוריון לשעבר, אלכסנדרה רייס. גם מנואל בז'ה, יו"ר הדירקטוריון של החברה, הודח אף הוא.

ההכרזה הדרמטית התרחשה במהלך מסיבת עיתונאים, שערכו שר התשתיות, ז'ואאו גלמבה, ושר האוצר, פרננדו מדינה.

שר האוצר אמר: "הפרשה הזו זעזעה את אמון הפורטוגלים ב-TAP. וחיוני ביותר, מעל הכל, לשחזר את האמון בין המדינה לחברת התעופה".

בז'ה ואורמייר-וידנר פוטרו מ"סיבה מוצדקת", עפ"י הכרזת הממשלה. כלומר, השניים לא יקבלו שום פיצוי. שר האוצר הוסיף כי הממשלה תנסה להפריט את חברת התעופה בקרוב. לואיס רודריגס, המנכ"ל הנוכחי של SATA, חברת התעופה הפורטוגלית הקטנה הפועלת באיים האזוריים, ייכנס מיידית לתפקיד היו"ר והמנכ"ל של TAP.

הפרשה, שהובילה לדרמה בחברה, כרוכה בתשלום פיצויים של חצי מיליון אירו שלא כדין לאלכסנדרה רייס, שכיהנה תקופה קצרה בדירקטוריון החברה ב-2017, והייתה אחת מדמויות המפתח בארגון מחדש של חברת התעופה, שהובילה לפיטורי יותר מ-3,000 עובדים.

כזכור, לא מכבר הן קבוצת לופטהנזה והן קבוצת אייר פראנס - KLM התעניינו ברכישת TAP. לאחרונה אמר מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן שפור: "העדיפות של לופטהנזה היא ITA, אבל בתור קבוצת התעופה המובילה באירופה, אתה לא יכול להתמקד במועמד אחד בלבד. אני לא נרתע מ-TAP. שני המועמדים הכי מעניינים כרגע הם ITA ו-TAP".

מנכ"ל קבוצת אייר פראנס-KLM, בנג'מין סמית', אישר את התעניינותה של הקבוצה ב-TAP והדגיש את הרשת הברזילאית של חברת התעופה כגורם חשוב במיוחד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טאפ אייר פורטוגלקבוצת לופטהנזהאייר פראנס KLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: