אא

משלחות הנוער לפולין חוזרות

שלוש שנים לאחר הפסקת הגעת משלחות הנוער לפולין ובהמשך לסבב שיחות בין המדינות של רה״מ נתניהו עם מקבילו ולשיחה שקיים שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ הפולני לפני כחודש, הודיעו היום נציגי משרד החוץ הפולני כי פולין רואה בחיוב את חידוש הגעתן של משלחות הנוער לפולין

צילום 123rf צילום 123rf

אחרי הקיפאון הממושך ביחסים בין ישראל לפולין, ובהמשך למגעים ולסבב שיחות שהוביל ראש הממשלה נתניהו ביחד עם שר החוץ אלי כהן ושר החינוך יואב קיש, נמצא היום (ג') הפתרון למשבר שמנע את הגעתן של משלחות הנוער לפולין. 
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אחרי שנה מבוזבזת, אנחנו מחזירים את משלחות הנוער לפולין. את לקחי השואה אפשר ללמוד בהרבה דרכים, אבל אין טוב יותר ממראה עיניים. אני מברך על כך שהצלחנו להחזיר את משלחות התלמידות והתלמידים שלנו לפולין כדי ללמוד מקרוב על השואה הנוראה.  תודה לשר החוץ אלי כהן ולשר החינוך יואב קיש על התרומה למהלך. דע מאין באת ולאן אתה הולך". 

שר החינוך יואב קיש:  "מכניסתי לתפקיד הצהרתי כי ההחלטה להחזיר את משלחות התלמידים לפולין עומדת בראש סדר העדיפויות ובקדימות. אני מברך על שיתוף הפעולה עם מקבילי שר החינוך הפולני ומודה לו על הנכונות להגיע להסכמים. קיימת חשיבות רבה להנחלת זכרון השואה לתלמידי ישראל ולהעברת תכנים אלה, שהינם חלק בלתי נפרד ממורשתינו כעם היהודי. משרד החינוך בהובלתי יפעל להחזרת המשלחות בהקדם האפשרי". 
 שר החוץ אלי כהן: "להחזרת משלחות הנוער לפולין יש חשיבות גדולה בעיצוב הזהות הלאומית של בני ובנות הנוער, והיכרות עם ההיסטוריה של עם ישראל בכלל, ושימור זיכרון השואה בפרט. החזרת המשלחות הינה עדות נוספת להתחממות שחלה ביחסים בין המדינות בהובלת ראש הממשלה נתניהו, וכן הודות לעבודה מאומצת של משרד החוץ ומשרד החינוך".    

כפי שפורסם בחודש שעבר בפספורטניוז, לראשונה מזה למעלה משנתיים שלא התקיימה שיחה בין שרי חוץ של שתי המדינות, שר החוץ אלי כהן עם מקבילו הפולני זביגנייב ראו (Zbigniew Rau).בשיחה דנו השרים בדרכים לחימום היחסים בין המדינות, בין היתר באמצעות השלמת המתווה להחזרת משלחות הנוער הישראליות לפולין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: