אא

"Wizz Air היא כיום החברה השנייה בגודלה בישראל מבחינת פעילות ומחברת בין תל אביב לכ-30 יעדים מגוונים"

Andras Rado, מנהל התקשורת של חברת Wizz Air, בריאיון מיוחד ובלעדי ל'פספורטניוז', על התוכניות של חברת הלואו-קוסט, על צי המטוסים הצעיר, שימנה 500 מטוסים לקראת סוף העשור, וכן על המחויבות של החברה לצמצם משמעותית את פליטת דו תחמוצת הפחמן

וויז אייר. צילום: shutterstock וויז אייר. צילום: shutterstock

 

Wizz Air חברת הלואו-קוסט המתפתחת בקצב מואץ, שהפכה זה מכבר לאחת מחברות התעופה המובילות בנתב"ג, זכתה לאחרונה בפרס 'החברה הירוקה בעולם', והזמינה מאיירבוס יותר מ-300 A321neo נוספים בשאיפה להפעיל צי של 500 מטוסים עד 2030. על מנת לשמוע ממקור ראשון על תוכניותיה של החברה פנינו אל Andras Rado, מנהל התקשורת של Wizz Air.

הצבתם את וויזאייר בצמרת חברות התעופה הפעילות בישראל ואתם מפעילים בהצלחה מגוון קווים ליעדים שונים באירופה. כיצד אתה מסביר את ההצלחה המהירה ויוצאת הדופן שלכם בישראל?

צילום: Wizz Air אנדרש ראדוצילום: Wizz Air אנדרש ראדו
Wizz Air" מציעה מוצר מאוד תחרותי. עוד לפני הקורונה עמדנו בביקוש וקיימנו קווים מיעדים שונים לישראל, שפעלו על בסיס 3 פעמים ביום. זה מראה שהלקוחות שלנו מאוד מעריכים את לוחות הזמנים המוצעים, השירות הטוב וצי המטוסים המודרני שלנו. בנוסף, היינו בין החברות הראשונות שחידשו את טיסותיהן לישראל לאחר שההגבלות הראשונות הוסרו, וסיפקנו חיבור מחודש בין ישראל למספר מדינות במחירים אטרקטיביים. אנו עוקבים ובוחנים כדרך קבע אחר הביקוש ופועלים על פיו. Wizz Air היא כיום החברה השנייה בגודלה בישראל מבחינת פעילות ומחברת בין תל אביב לכ-30 יעדים מגוונים".

לאור ההצלחה המרשימה האם יש לכם תוכניות להרחבת הפעילות בישראל? האם אתה יכול לרמוז לנוסעים הישראלים על התוכניות לעתיד?

"אנו מחפשים ללא הרף הזדמנויות חדשות שיכולות לתרום לצמיחה הנרחבת של "Wizz Air.

בניגוד לחברות שעדיין מצמצמות פעילות, אתם מרחיבים את פעילותכם באופן משמעותי. נדמה כי משבר הקורונה הוביל אתכם להזדמנות להתפתח ולהתרחב. איך השפיעה עליכם הקורונה ואיך יצאתם מהמשבר ברוח חיובית?

"הקורונה השפיעה גם על הפעילות שלנו, אולם פעלנו במהירות רבה ולא הפסקנו לטוס. יתר על כן, הסתכלנו על המשבר כהזדמנות ופעלנו דווקא להרחבת הפעילות שלנו. במסגרת הזו, Wizz Air נכנסה למשל לשוק המקומי האיטלקי, שהיום הוא השוק המקומי הגדול ביותר שלנו, פתחנו מספר בסיסים חדשים רבים, ווידאנו שנוכל לאחסון ולתפעל את המטוסים החדשים שהזמנו. ברגע שהוסרו ההגבלות, התחלנו בתהליך גיוס נרחב, ובשנת 2022 בלבד גייסנו 3,000 אנשי צוות תא נוסעים ויותר מ-700 טייסים".

לא מכבר זכיתם בפרס החברה הירוקה בעולם. מה עשיתם כדי לזכות בתואר ומה התוכניות שלכם להפחתת פליטת דו תחמוצת הפחמן?

"Wizz Air זכתה בתואר 'קבוצת התעופה המובילה העולמית לקיימות סביבתית בשנת 2022' על ידי CAPA  - מרכז המידע של ענף התעופה. בכל הנוגע להפחתת הנזקים הסביבתיים של ענף התעופה,  Wizz Air  מתמקדת בטכנולוגיות וכלים חדשניים הזמינים כאן ועכשיו. אנו בטוחים שבאמצעות השקעה במטוסים ובמנועים המודרניים ביותר, נוכל לצמצם את את פליטת הפחמן ב-25% עד שנת 2030.

כחלק מתוכנית חידוש הצי שלנו, הוספנו מטוסי איירבוס A321neo חדשים והחלפנו את המטוסים הישנים. כך שאנו מפעילים כיום את אחד הציים הצעירים והחסכוניים ביותר בדלק בעולם, עם גיל ממוצע של 4.6 שנים בלבד, הרבה מתחת לגיל הממוצע של המתחרים הגדולים שלנו, העומד על כ-10 שנים. אנחנו כיום המפעיל הגדול ביותר של מטוס ה-Airbus neo321 באירופה, וגם יש לנו את מספר ההזמנות הרב ביותר בעולם, עם יותר מ-300 A321neo נוספים, מה שמוכיח את המחויבות שלנו בנושא.

כמו כן, בנוסף לתוכניות חידוש הצי שלנו, אנו עובדים כל הזמן על יוזמות צריכת דלק ומשפרים את ניתוח הנתונים הקשורים. כל זה עוזר לנו לפעול עם פליטת הפחמן הנמוכה ביותר לנוסע/ק"מ מבין המתחרים הגדולים שלנו.

כחלק מאסטרטגיית הקיימות שלנו לטווח הבינוני והארוך, חתמנו על מזכר הבנות עם Airbus כדי לבחון את הפוטנציאל של מטוסים המונעים במימן, כמו גם עם OMV ו-Neste לאספקת דלק תעופה בר קיימא, וכרגע יש לנו מספר עסקאות נוספות בכוונת. שותפויות אלו מחזקות את המחויבות שלנו לצמצום הפליטות עד סוף העשור".

צי המטוסים שלכם צעיר במיוחד ואתם מובילים בעולם במספר מטוסי ה-A321 neo  שאתם מפעילים. שמענו גם שהמטרה שלכם להגיע ל-500 מטוסים עד שנת 2030. מה אתה יכול לספר לנו על תוכניות ההצטיידות שלכם בשנים הקרובות?

"זה נכון, יש לנו הזמנה מ-Airbus של למעלה מ-300 מטוסים חדשים, הזמנה המהווה את עמוד השדרה של ההתרחבות שלנו. התוכנית היא כמעט לשלש את הצי שלנו עד 2030 ולהחזיק 500 מטוסים, להעסיק 20,000 עובדים ולהטיס למעלה מ-170 מיליון נוסעים בשנה.

אנו מצפים לקבל גם את מטוס ה-Airbus A321XLR הראשון בסוף 2024, מה שיפתח בפנינו הזדמנויות חדשות, שכן למטוס יש טווח מורחב ויאפשר לנו לחבר נקודות ברשת הנוכחית שלנו, אשר לא ניתן לחבר עם דגמי המטוסים הנוכחיים. האיירבוס A321XLR יפתח בפנינו גם אפשרויות לפיתוח רשת הקווים שלנו גם בשווקים חדשים".

ולסיום, שאלה יוצאת דופן אולי. אתם בצמרת החברות הפועלות בקווים באירופה. לאור ההצלחה וההתפתחות שלכם, אין לכם כוונות להפעיל גם קווים ארוכי טווח, לאמריקה, למשל?

"ל-Wizz Air אין תוכניות להפעיל טיסות טרנסאטלנטיות, אולם, כאמור, האיירבוס A321XLR יפתח בפנינו הזדמנויות חדשות. זה ייצר הרבה הזדמנויות, אבל לא הייתי עושה ספקולציות בשלב זה לגבי המסלולים או השווקים החדשים שזה יביא לנו, אבל אני יכול להבטיח לך, שאנחנו בוחנים בהרחבה מספר רב של הזדמנויות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: WIZZ AIRוויז אייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: