אא

עדלאידע מסביב לעולם: פסטיבלי התחפושות המדהימים ביותר

חג פורים נחגג השבוע בשמחה בישראל. לאלה שרוצים להמשיך לחוות את החג, הנה כמה מפסטיבלי התחפושות הצבעוניים ביותר ברחבי העולם. תוכן פרסומי

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

חג פורים הוא אחד החגים השמחים ביותר בלוח השני העברי, אם לא השמח מכולם, אבל בניגוד לחגים אחרים ששומרים על צביון ייחודי לעם היהודי (כמו פסח או חנוכה) – אומות אחרות חוגגות גם הן גרסה מסוימת של חג הפורים; לאמריקאים יש את ליל כל הקדושים (שגם בו מעורבות תחפושת ואופן מסוים של חלוקת משלוחי מנות), לאיטלקים יש את קרנבל המסכות המפורסם בוונציה ועוד. אם מתחשק לכם לצאת ולראות איך פורים נראה ברחבי העולם, בפסטיבלי תחפושות מרהיבים וגדולים מהחיים, ארגנו לכם את הרשימה המושלמת. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל כדי להבטיח שתהיו מוגנים במהלך ההרפתקה שלכם ולבחור את היעד (וכמובן, את התחפושת שתלבשו!).

צילום: Shutetrstockצילום: Shutetrstock

קרנבל ריו דה ז'נרו

ברזיל

כולנו מכירים את הצילומים המרהיבים של הקרנבל הברזילאי המפורסם בכל העולם, אך האם ידעתם כי הוא גם הגדול ביותר? בקרנבל משתתפים למעלה משני מיליון בני אדם, בריו ובערים שונות בברזיל. הפסטיבל מתקיים בסוף חודש פברואר כל שנה עוד מהמאה ה17, ומעבר למוסיקת הסמבה מלאת החיים שמלווה את התהלוכות, תלבושות ותחפושות מסורתיות וחדשניות כאחד צובעות את הרחובות מלאי האדם. מסיכות מעוטרות נוצות ענק ואבני חן, תלבושות שלמות משובצות יהלומים ואינספור צבעים.

פסטיבל המסכות של וונציה

איטליה

כיאה לעיר בבירת האופנה של אירופה, פסטיבל המסכות בוונציה הוא לא רק חגיגה מטורפת, אלא גם תענוג לחובבי הסטייל והדברים היפים באופן כללי. המסורת של הפסטיבל העתיק הזה התחילה עוד בתחילת האלף הקודם בתור מסיבת ניצחון במלחמה ולפי שינויי המשטר באיטליה לפעמים עצרו את החגיגה מלהתקיים. בשנות השבעים, בהנהגה של קבוצת סטודנטים, קיבל הפסטיבל את המוניטין שלו כחגיגה אופנתית של מסיכות ותלבושות העשויות ממיני מינים של חומרים ובצורות מרשימות ומרגשות. אם תרצו לדעת איך זה מרגיש להסתובב בתוך המון אדם בלי שאתם יכולים לזהות אף אחד, ואף אחד לא יכול לזהות אתכם, פסטיבל המסכות מתקיים בוונציה כל שנה בפברואר או מרץ.

פסטיבל הולי

הודו

פסטיבל הולי הוא החג הפופולרי ביותר במסורת ההינדו והוא מסמל את ניצחון הטוב על הרע ולכן באופן סימבולי מתרחש תמיד בסוף החורף ובתחילת האביב בחודש מרץ. הפסטיבל בעצם מתחיל בלילה בו מתכנסים כולם סביב מדורות מסתוריות ומספרים את סיפורי האגדות של האלים ההודים ובמיוחד את דמותו של האל קרישנה ונצחונו של האור על האופל. עם שחר מתחילים בחגיגת הרחוב הצבעונית ביותר שתוכלו לדמיין, בלונים ורובי-מים מתמלאים בשלל צבעים וכל החוגגים יוצאים ל'מלחמה' של צבע ואהבה בה אף משתתף לא נשאר נקי. חלק ממסורת החג היא גם לבקר את אהוביך וקרוביך בעודך שטוף כולך צבע ולאחל להם חג שמח.

קרנבל וראקרוז

מקסיקו

המדינה הלטינית המפורסמת, ידועה בעולם לא רק בשל האוכל המדהים שלה אלא גם במוניטין רציני בכל מה שקשור לחגיגות ומסיבות. מקסיקו מלאה בפסטיבלים ובילויים מכל הסוגים ולאורך כל השנה בנקודות שונות במדינה אך הפסטיבל בוראקרוז הוא הגדול והמפורסם ביותר ולא סתם זכה בכינוי 'הקרנבל השמח ביותר בעולם'. השנה יתקיים הפסטיבל בסוף חודש יוני ולמשך שבוע שלם, עיר הנמל וראקרוז תלבש כולה חג עם תהלוכות בתלבושות מקסיקניות מסורתיות, תחפושות מיוחדות ומושקעות, מוסיקה חיה שלא תוכלו להתנגד אליה וכמובן, אוכל מקסיקני משגע.

הקרנבל של טנריף

האיים הקנריים, ספרד

אם יש קרנבל אחד בעולם שנותן פייט אמיתי לחגיגות בריו דה ז'נרו, זה הקרנבל של טנריף בספרד. עם ותק של מאות שנים בתחום, החגיגה המטורפת הזו לא מפסיקה להתחדש בכל שנה ואפשר תמיד לצפות להפתעות מרהיבות לכל החושים. חוץ מכל מה שאפשר לצפות מחגיגה ספרדית רוויית אלכוהול ואוכל מדהים, הקרנבל הזה הוא לא סתם חגיגה חסרת גבולות; בכל שנה מוחלט על נושא מרכזי לחגיגות שבהשראתו יעוצבו תחפושות מדהימות, פסלים ענקיים ותהלוכות מפוארות. בשנה שעברה, למשל, הנושא הנבחר היה 'מדע בדיוני' ומיצגים ותחפושות בסגנון חייזרים וחלליות מילאו את הרחובות במשך חודש שלם שהתחיל בסוף ינואר.

צאו לטיול תחפושות

אין ספק שכל הפסטיבלים והקרנבלים הללו הם מקום מעולה לשאוב בו השראה לתחפושת מיוחדת באמת לחג הפורים הקרוב! בכל תרבות בעולם מוכרחים להקדיש לפחות רגע אחד לחגיגה עד לא ידע, להתחפש ולחגוג עד אור הבוקר, אז תבחרו את היעד הבא שתרצו להכיר וצאו להרפתקה צבעונית ומשמחת במיוחד.

תוכן פרסומי 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: