אא

התעשייה האווירית: "המצב הגיאופוליטי בו נתונה ישראל משפיע באופן שלילי על מעמדה התחרותי של החברה"

החברה, בה מדגישים את הקשיים איתם מתמודדת נוכח המצב בישראל, סיימה את 2022 עם הכנסות בסך של 1.404 מיליארד דולר

התעשייה האווירית. צילום: shutterstock התעשייה האווירית. צילום: shutterstock

חטיבת התעופה בתעשייה האווירית סיימה את שנת 2022 עם הכנסות בסך של 1.404 מיליארד דולר לעומת 1.196 מיליארד דולר ב-2021 ועם רווח תפעולי של 43 מיליון דולר.

החטיבה האמורה עוסקת בפיתוח, ייצור והרכבה של מטוסי מנהלים אזרחיים, עד לרמת המטוס הירוק, פיתוח ייצור והרכבת מכלולים תעופתיים לכלי טיס אזרחיים וצבאיים, מרכז תמיכה כולל למטוסים, מנועים ואביזרים, המשרת חברות תעופה ומפעילי מטוסים מכל העולם. כמו כן, פיתוח וייצור הסבות מטוסי נוסעים למטען, השבחה ותחזוקה של מטוסים צבאיים ופיתוח מערכות אוויוניקה, תקשורת נתונים ורשתות נתונים לכלי טיס.

עיקר המכירות של החטיבה היו אשתקד לשוק בצפון אמריקה, שהסתכמו ב-733 מיליון דולר. לשוק האירופאי המכירות הסתכמו ב-276 מיליון דולר. לשוק הישראלי המכירות עמדו על 120 מיליון דולר ולשוק באפריקה החטיבה מכרה בסך של 113 מיליון דולר.

"מיקומה הגיאוגרפי של החברה והמצב הגיאופוליטי בו נתונה ישראל, משפיעים באופן שלילי על מעמדה התחרותי של החברה בתחום הפעילות", מציינים בתעשייה האווירית.

עוד עולה מדו"ח התעשייה האווירית, "מרבית החברות העוסקות בתחום תכנון וייצור מכלולים תעופתיים בעולם ובמיוחד באירופה, פועלות באווירה תומכת ועידוד ממשלתי בתעשיות הללו. חברות אירופאיות ואמריקאיות, זוכות לתמיכה ממשלתית ברכישת ציוד, החזרי השקעות, פיתוח תשתיות וכיו"ב תוך רכישת יתרון על פני החברה. קושי בחדירה למדינות מסוימות בשל תמיכתן בתעשיות המקומיות. תלות חלקית ביצרניות המטוסים המקוריים בהיבט שינויים במטוסים".

החברה עצמה סיימה את 2022 עם רווח של 213 מיליון דולר לעומת 148 מיליון דולר ב-2021, גידול של 43.9%. המכירות הסתכמו לסך של 4.973 מיליארד דולר לעומת 4.477 מיליארד דולר ב-2021 , גידול של 11.1%.

כמו כן, הרווח הגולמי הסתכם לסך של 824 מיליון דולר לעומת 696 מיליון דולר אשתקד, גידול של 18.4%. הרווח התפעולי הסתכם לסך של 316 מיליון דולר לעומת 217 מיליון דולר אשתקד, זינוק של 45.6%.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התעשייה האווירית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: