אא

הישראלים דירגו: אלה 4 היעדים עם המוזיאונים הטובים ביותר בעולם

אם אתם לא חובבי מוזיאונים, הכתבה הזו לא בשבילכם. אם כן, כנסו וגלו את 4 היעדים, שמטיילים ישראלים דירגו באתר בוקינג.קום, כיעדים עם מוזיאונים הטובים ביותר. ויש גם המלצה היכן לישון בכל אחד מהם

מוזיאון הוותיקן. צילום: shutterstock מוזיאון הוותיקן. צילום: shutterstock

בין אם אתם חובבי אומנות ותרבות או שסתם מחסה ביום סגרירי וגשום, בייחוד עכשיו במעבר בין החורף לאביב כשמזג האוויר נוטה להיות הפכפך, ביקור במוזיאון וגלריות אומנות יכול להיות החלק החסר בפאזל למיקסום חופשה. על פי דירוג מטיילים ישראלים, אלה הם היעדים שהוגדרו כטובים ביותר לביקור במוזאונים, כולל המלצה היכן לישון:

1. פירנצה, איטליה

במקום הראשון נמצאת באופן לא מפתיע, פירנצה, יעד חובה לכל חובב\ת אומנות. פירנצה היא בירת חבל טוסקנה, מקום היוולדה של הרנסאנס ומקום עבודתם של גדולי האמנים האיטלקיים כגון ליאונרדו דה ווינצ'י, מיכלאנג'לו וסאנדרו בוטיצ'לי. חובבי האומנות ישמחו לראות כמה מיצירותיהם הידועות ביותר באחת הגלריות המפורסמות בעולם, גלריית האופיצי  (Galleria degli Uffizi)שהינה משכנם של אין ספור יצירות מופת כגון "הולדת ונוס" של בוטיצ'לי. ואם באומנות ואמנים עסקינן, מומלץ לבקר בגלריה של האקדמיה לאומנות של פירנצה, האקדמיה נוסדה בשנת 1561 - האקדמיה לאמנות הראשונה שהוקמה באירופה. מטיילים יוכלו לבקר במוזאון ולראות יצירות של טובי האמנים האיטלקיים ואת גולת הכותרת - הפסל המפורסם ביותר שלה, "דוד" של מיכאל אנג'לו, העשוי שיש לבן והמתנשא לגובה של מעל 5 מטרים.

מיכאל אנג'לו, פירנצה. צילום: shutterstockמיכאל אנג'לו, פירנצה. צילום: shutterstock

המלצה שינה: מלון הדירות רלה פיאצה סיניוריה (Relais Piazza Signoria) ממוקם בפינת כיכר פיאצה סיניורה (Piazza Signoria) ונמצא במרחק צעדים ספורים בלבד מגלריית אופיצי (Uffizi Gallery). מול מקום האירוח תמצאו את בר ריבואר (Bar Rivoire) המפורסם. מיקומו המרכזי של מקום האירוח מאפשר גישה נוחה לאנדרטאות הראשיות של העיר. אם תבחרו ללון בדירת עליית הגג, תוכלו ליהנות מטרסה פרטית ממנה נשקף נוף אקסקלוסיבי של מוזיאון פאלאצו וקיו (Palazzo Vecchio) ובמקביל ליהנות מאפריטיף / ארוחת ערב. מקום האירוח הזה משתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות'  של Booking.com בשל המאמצים שהוא משקיע לשמירה על איכות הסביבה.

2. לונדון, אנגליה

לונדון עמוסה במוזאונים מרתקים המציגים תחומים רבים ומגוונים. לחובבי האומנות שמחפשים אומנות עכשווית, טייט מודרן (Tate Modern) היא הכתובת - במוזיאון ניתן לראות כמה מהתערוכות המגניבות ביותר של לונדון הכוללות יצירות מודרניות ופוסט-מודרניות. הגלריה מקדישה מקום גם לאמנים חדשים ומבטיחים. אלו המחפשים טעימה קטנה מכל תקופה, יוכלו לחוות זאת בגלריה הלאומית The National Gallery, בה ניתן לראות מעל 2,000 יצירות אמנות, הכוללות ציורים מתקופת ימי הביניים ועד למאה ה-20 ממאסטרים כמו: רמברנדט, רפאל, ליאונרדו דה וינצ'י, גיינסבורו, קראווגיו, טרנר, ואן גוך, קלוד מונה, רנואר, סזאן ועוד. הכניסה למוזיאון ללא עלות, מטיילים שרוצים להכיר יותר לעומק את היצירות יכולים לקחת סיור מודרך.

הגלריה הלאומית, לונדון. צילום: shutterstockהגלריה הלאומית, לונדון. צילום: shutterstock

המלצת שינה: מלון דה לונדונר (The Londoner) ממוקם בכיכר לסטר (Leicester Square), במרכז העניינים של העיר ובמרחק הליכה קצר ממוקדי העניין של לונדון, כגון שכונת סוהו (Soho), מרכז הקניות קובנט גארדן (Covent Garden), כיכר טרפלגר (Trafalgar Square) וכמובן צמוד לגלריה הלאומית. לאחר יום גדוש באומנות תוכלו לאכול ארוחת ערב באחד מששת מסעדות וברים השייכים למלון, לבלות בספא עם בריכה ולהתרענן בסלון יופי. תוכלו גם להגיע לחדר הוויסקי (The Whisky Room) דרך מעבר סודי למשקה או שתים ולהנות מאנטיפסטי, משקאות קלים, תה וקפה חינם המוגשים לאורך כל היום. המלון הזה גם אהוב מאוד על זוגות, שדירגו אותו כמומלץ במיוחד עבור חופשה זוגית.

3. רומא, איטליה

רומא, בירת איטליה, לא זקוקה להרבה הקדמה כשמדובר באומנות ותרבות. העיר עצמה מעוטרת באין ספור יצירות מופת ממיטב האמנים מהעת העתיקה ועד היום. כשמדברים על אומנות ורומא, אין ספק שאחד המקומות הראשונים שקופצים לראש הוא מוזיאון הוותיקין, בו נמצאים תיקרת מיכלאנג'לו האייקונית בקפלה הסיסטינית וחדרי רפאל עם אחת הפרסקאות המפורסמות בתבל –"אסכולת אתונה". מוזאון הוותיקן, שהוקם במאה ה-16 על ידי האפיפיור יוליוס השני, הוא למעשה מתחם של כמה מוזאונים מחוברים של אמנות וארכאולוגיה המציגים את אוספי הכנסייה הקתולית. המלצה נוספת בגדר חובה ברומא היא גלריה בורגזה (Galleria Borghese) הממוקמת בוילה מפוארת והיא אחת הגלריות המפורסמות בעולם, שעבורה נדרש להזמין כרטיסי כניסה חודשים מראש. בגלריה תוכלו למצוא יצירות מופת החל מהתקופה הרומית כגון פסלים ופסיפסים, וכן יצירות מהאמנים המפורסמים ביותר של הראנאסנס, כגון פסלים של ברניני, ציורים של  קאראווג'ו, ליאונרדו דה וינצ'י, טיציאן ורפאל. תוכלו גם לסייר בגינות המקסימות בווילה, שבעת הקמתן ב-1605 על ידי הקרדינל שיפיונה בורגזה, היו הגינות היקרות ביותר שנשתלו עד לנקודה הזו מאז העת העתיקה.

המלצה שינה: במרכז ויה אורציו, במרחק 5 דקות הליכה מהוותיקן ובלב הפועם של סצנת השופינג בקולה די ריינצו, תמצאו את בית הארחה לה סטנזה די אורזיו (Le Stanze Di Orazio) הנמצא בקומה הראשונה של בניין אלגנטי המתוארך למאה ה-19, וממוקם ברובע פראטי היוקרתי. בבית הארחה יש מגוון חדרים המעוצבים באופן קלאסי עם רצפות אריחים או שטיחים מקיר לקיר. גם מקום האירוח הזה משתתף בתוכנית 'תיירות בסימן קיימות' של בוקינג.קום. 

3. אמסטרדם, הולנד

בירת הולנד מציעה אף היא מגוון רחב של מוזיאונים וגלריות. מוזיאון הרייקס (Rijksmuseum) הוא אחד המוזיאונים המפורסמים של אמסטרדם ומציג כמיליון פריטים במעל 250 חדרים שונים, בהם של אמנים הולנדים בעלי שם עולמי כגון רמברנט ו-וורמייר, שבימים אלו מתקיימת תערוכה חד-פעמית עם המספר הגדול ביותר מיצירותיו שהוצגו אי פעם באותו חלל. באמסטרדם גם נמצא מוזיאון ואן גוך Van Gogh Museum, שכשמו כן הוא, מוקדש כמעט כולו ליצירותיו ולחייו של האמן ההולנדי, וינסנט ואן גוך, ומכיל מעל 200 מיצירותיו המקוריות, בהן ציור החמניות המפורסם. מכלול היצירות מתקופות שונות בחייו מקנות זווית מצוינת ורחבה על חייו ונפשו של האמן הנחשב לאחד המפורסמים ביותר בעולם.

המלצת שינה: מלון בנקס מנשן (Banks Mansion) מעוצב בסגנון ארט דקו עם מאפיינים מקוריים, וממוקם לאורך שפת תעלת הרנחראכט (Herengracht) המפורסמת. בהמלון חדרים עם קונספט על בסיס הכל כלול, שנועד להעניק תחושה של "בית הרחק מהבית". תוכלו למצוא גם מיני בר פרטי עם דקנטרים מפוארים מזכוכית מלוטשת של וויסקי, קוניאק וג'ין. ארוחת בוקר בינלאומית מוגשת מדי יום וכוללת ביצים, לחמים, פנקייקים ועוד. בטרקלין The Living כורסאות גדולות ובר פתוח המציע משקאות קלים, חמים וחריפים לאורך היום, לרבות מגשי גבינות ויינות המוגשים בשעות אחר הצהריים. המלון נמצא במרחק 250 מטרים מאזור הקניות קאלברסטראט (Kalverstraat). תחנת החשמלית קייזרסחראכט (Keizersgracht) נמצאת במרחק 140 מטרים מהמלון, ומציעה קישורים ישירים לכיכר המוזיאונים (Museum Square). מוקדי עניין מקומיים כוללים את מוזיאון ההרמיטאז' (Hermitage Museum), רמברנדטפליין (Rembrandtplein) ושוק הפרחים (Flower market), הממוקמים כולם במרחק של כ-5 דקות הליכה.

4. ברלין, גרמניה

ברלין, שדורגה במקום החמישי לחוויית מוזיאונים הטובה ביותר בעיני המטיילים הישראלים, אוצרת בתוכה פיסות היסטוריות רבות ומתחמי אומנות מגוונים. "אוסף בורוש" Boros Collection)), הוא אוסף חשוב של אומנות עכשווית הכולל יצירות של אומנים בינלאומיים משנות ה-90 של המאה ה-20 ואילך וממוקם כולו בבונקר לשעבר. האדריכל ינס קספר שהפך את הבונקר לגלריה, בחר בחלקים נבחרים של המבנה כדי לשמר עדויות לגלגוליו הקודמים של הבונקר, ששימש בין היתר ככלא, מתקן אחסון ובשנות ה-80 כמועדון טכנו. עקב הפופולאריות של הגלריה חובה להזמין כרטיסים חודשים מראש. מוזיאון נוסף שלא כדאי להחמיץ סיור בו בעת הביקור בברלין הוא גמלדה גאלרי (Gemäldegalerie), שהינו אחד המוזיאונים הלאומיים של ברלין וממוקם במתחם המוזיאונים קולטורפורום. מוזיאון זה הוא משכנו של אחד האוספים החשובים והגדולים בעולם של הציור האירופי בין המאה ה-13 למאה ה-18 וכולל את האוסף השני בגודלו בעולם של יצירותיו של רמברנדט.

המלצת שינה: אדלון קמפינסקי ((Adlon Kempinski Berlin ממוקם ברובע מיטה (Mitte) בברלין, סמוך לשער ברנדנבורג (Brandenburg), ומציע אירוח ומתקנים חדשניים הכוללים מסעדה בעלת 2 כוכבי מישלן ושדרת חנויות. מיקומו המרכזי של האתר מאפשר גישה ישירה לכמה ממוקדי העניין המרכזיים בברלין, ומרוחק כ-10 דקות הליכה מאנדרטת השואה (Holocaust Memorial), מעבר הגבול צ'ק פוינט צ'רלי (Checkpoint Charlie) וכיכר פאריזר פלאץ (Pariser Platz). חדרי האירוח עם ריהוט עתיק וחדרי רחצה משיש. יש גם בריכה מקורה בסגנון ניאו-קלאסי, מכון כושר בן 800 מ"ר וספא עם טיפולי איורוודה.

אלסנדרו כאלארי, מנהל אזור ישראל, איטליה ומלטה ב-Booking.com: "עונת האביב היא בדרך כלל זמן נהדר לחופש, המאפשר ליהנות מטיול עם מזג אוויר בטמפרטורות נוחות יותר, מעומס קל יחסית באטרקציות ואתרי תיירות פופולריים, ובאופן כללי מכל שאר הדברים שיש ליעד להציע. עם Booking.com, בין אם מדובר בהזמנת חדר במלון או כרטיסים לאטרקציות מובילות, המטיילים יכולים למצוא את כל מה שהם צריכים לחופשה שלהם במקום אחד, מה שמאפשר להם לתכנן את החופשה באופן פשוט ויעיל יותר ופשוט לצאת וליהנות”.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בוקינג.קום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: