אא

חברת התעופה הסעודית החדשה הזמינה 72 מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר חדישים

Riyadh Air שבבעלות קרן ההשקעות הסעודית (Saudi Arabia’s Public Investment Fun) תצטייד במטוסי בואינג בלבד. ההזמנה שהינה החמישית בגודלה שבואינג קיבלה עד כה היא וחלק מהתוכנית האסטרטגית של סעודיה להפוך את המדינה למרכז תעופה עולמי

תרכוש עד 72 מטוסי דרימליינר. צילום: יח״צ, בואינג תרכוש עד 72 מטוסי דרימליינר. צילום: יח״צ, בואינג

חברת התעופה הסעודית החדשה, ריאד אייר (RIYADH AIR), הודיעה היום כי בחרה במטוסי בואינג 787-9 דרימליינר להיות צי המטוסים שלה. 

החברה הסעודית חתמה עם יצרנית המטוסים בואינג להזמנה של עד 72 מטוסים מסוג דרימליינר-39 מטוסי בואינג 787-9 חדישים ובנוסף חתמה על אופציה לרכישת עוד 33 מטוסים מסוג בואינג 787-9 דרימליינר. בכך, תהפוך חברת התעופה החדשה לחברה שכולה על טהרת מטוסי הבואינג 787 דרימליינר. החברה החדשה מוקמת על רקע התוכניות של הממשלה הסעודי לכך ש-100 מיליון מבקרים מכל העולם יגיעו למדינה בשנת 2030.

ההזמנה מבואינג היא חלק מהתוכנית האסטרטגית הרחבה יותר של סעודיה להפוך את המדינה למרכז תעופה עולמי. בסך הכל, החברות התעופה הסעודיות הודיעו היום על כוונתן לרכוש עד 121 מטוסי בואינג 787 דרימליינר. תהיה זו ההזמנה החמישית בגודלה שיצרנית המטוסים בואינג קיבלה עד כה. המטוסים שהוזמנו היום ישרתו 330 מיליון נוסעים, שמתוכם 100 מיליון מבקרים מדי שנה עד 2030.
"חברת התעופה החדשה היא חלק מן החזון השאפתני של ערב הסעודית להיות המובילה הגלובלית ולהיות המובילה אמיתית של חווית הלקוח", אמר טוני דאגלס, מנכ"ל ריאד אייר.  לדבריו, החברה תהפוך לחברת תעופה עם חדשנות דיגיטלית ושילוב של האירוח הסעודי האותנטי כדי לתת לכל נוסע את חווית הטיסה הטובה ביותר.  ״מטוסי הבואינג 787-9 דרימליינר יהיו חוד החנית להרחבת בסיס הפעילות שלנו ולשמש כחברת תעופה בינלאומית, אשר תחבר בין ערב הסעודית לבין יעדים רבים בעולם", אמר דאגלס.

"זוהי הזמנה משמעותית שתתמוך במחויבותה של Riyadh Air לספק חווית טיסה ברמה עולמית, שתתבסס על היכולת של בואינג במפעליה בארה"ב ואצל קבלי המשנה שלה להעניק את המטוס המתקדם והטוב בעולם" אמר סטן דיל, נשיא ומנכ"ל חטיבת המטוסים האזרחיים של בואינג. "אנו גאים בשותפות של בואינג עם ערב הסעודית מזה שמונה עשורים בפיתוחה של רשת התעופה שלה ובצמיחה בת קיימא במגזר התעופה של ערב הסעודית. ההסכם שלנו מתבסס על שותפות ארוכת שנים זו וירחיב עוד יותר את הגישה לנסיעות אוויריות מסחריות בטוחות ובר-קיימא לעשרות שנים נוספות".

מטוסי הבואינג ה-787-9 דרימליינר מעניק  את הטווח הטיסה הארוך ביותר של מטוסי דרימליינר 787 ומטיס כ-300 נוסעים ל-7,565 מיילים ימיים (14,010 ק"מ), עם קיבולת מטען נוספת. הנוסעים נהנים מחלונות גדולים ביותר מכל סילון, אוויר לח יותר ולחוץ בגובה תא נוסעים נמוך יותר לנוחות רבה יותר, תאי אחסון עיליים גדולים, תאורת LED וטכנולוגיה שחשה ומונעת מערבולות לנסיעה חלקה יותר.

מטוסי ה-787 מספקים יעילות וניצולת דלק ללא תחרות למפעילי חברות תעופה ברחבי העולם ומפחיתה את צריכת הדלק והפליטות ב-25% בהשוואה למטוסים שהם מחליפים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: