אא

השנה של אג׳יאן איירליינס: 12.5 מיליון נוסעים ורווח נקי של 106.8 מיליון אירו ב-2022

חברת התעופה היוונית שתטוס בשנה הקרובה ל- 46 מדינות, עם 264 קווים ל-161 יעדים, רשמה הכנסה של 1.34 מיליארד אירו ורווח הנקי של 106,8 מיליון אירו. מנכ״ל החברה: ״התוצאות מאשרות את האפקטיביות של האסטרטגיה שלנו״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

לאחר שנתיים של הפסדים משמעותיים עקב מגיפת הקורונה חברת התעופה היוונית ממריאה אל על.

החברה רשמה הכנסה של 1.34 מיליארד אירו והטיסה בשנה שחלפה 12.5 מיליון נוסעים. הרווח הנקי עמד עמד על 106,8 מיליון אירו, גבוה ב-36% מ-2019 לפני המגפה.

תוצאות לשנה מלאה ב-2022

1.34 מיליארד אירו הכנסות- עלייה של 98% לעומת 2021 וגבוה ב-2% מ-2019.
12.5 מיליון נוסעים, עלייה של 73% לעומת 2021.
EBITDA של 274.9 מיליון אירו.
106.8 מיליון אירו רווח נקי, גבוה ב-36% מהרווח הנקי ב-78.5 מיליון אירו בשנת 2019.

מקדם העומס הגיע ל-79.8% גבוה משמעותית משנת 2021 , אך נותר מתחת לרמות שלפני המגפה בשל ההשפעה של הרבעון הראשון והרבעון השני של השנה. תרומת הטיסות הבינלאומית להכנסות הקבוצה הגיעה ל-כ 80% בשנת 2022.

הקיבולת הכוללת של שנת 2022 המוצעת הגיעה ל-90% משנת 2019, כאשר הרבעון הרביעי הגיע ל-99% מהקיבולת ול-115% מההכנסות ברבעון הרביעי של 2019 ב-317,4 מיליון אירו הכנסות והפכו לרבעון הרביעי הרווחי הראשון בתולדות החברה עם 13.6 מיליון אירו. 

דימיטריס ג'רוג'יאניס, מנכ"ל AEGEAN, נסר בתגובה לדו״ח המצויין של חברת התעופה:

"אנו שמחים מאוד שבאמצעות המאמצים המשותפים של אנשינו והתפתחות היכולות שלהם, השיגה אגיאן איירליינס התקדמות משמעותית, לאחר שנתיים של הפסדים קשים במהלך המגיפה, התקופה הקשה ביותר בתולדות התעופה. התוצאה מאשרת את האפקטיביות של האסטרטגיה שלנו, למרות ההתחלה המאתגרת של 2022 עם המלחמה באוקראינה ועלות הדלק הסילוני המוגדלת, ומוכיחה שההשקעה שלנו בשדרוג הצי והשירותים שלנו, ללא הפסקה במהלך המגיפה, החלה להשתלם במונחים של תחרותיות משופרת.״

דירקטוריון החברה לא יחלק דיבידנד זאת שנה הרביעית ברציפות ״על מנת לשמור על עתודות מזומנים מספיקות למימון ההשקעה החדשה במרכז MRO Facility & Simulator (הוכרז בדצמבר 2022)״.

בשנת 2023 תקבל החברה אספקה ​​של 9 מטוסי איירבוס A320/321neo חדשים נוספים, כחלק מההזמנה הכוללת של 46 מטוסי ניאו עד 2026.

ג'רוג'יאניס הוסיף ואמר: ״האינדיקציות הראשונות לשנת 2023 מעודדות במיוחד, עם תעבורה בינלאומית בחודשיים הראשונים ומגמות של מכירת כרטיסים מוקדמת לקיץ הקרוב, הרבה מעל תחילת 2022 אך גם לעומת אותה תקופה של טרום המגפה של 2019. יתר על כן, השימוש ב- מספר גבוה יותר של מטוסי AIRBUS neo יביא לחיסכון בעלויות בדלק, ויפחית חלקית את השפעת הריבית הגבוהה יותר והאינפלציה הגבוהה ברחבי אירופה שתשפיע על הספקים ועל עלויות התפעול שלנו".

אג׳יאן מתכננת לפעול עם 76 מטוסים ב-2023 ולהציע 18 מיליון מושבים פנויים, מתוכם 11 מילון מושבים ברשת הבינלאומית שלה, 2 מיליון יותר מושבים מאשר ב-2022 ו-800 אלף יותר מאשר ב-2019.

אג׳יאן תטוס בשנה הקרובה ל- 46 מדינות, עם 264 קווים ל-161 יעדים מתוך 8 בסיסים.

החל מה-15 במרץ 2023, אג׳יאן איירליינס, החזירה במלואה את כל ההלוואות שנמשכו במהלך המגיפה מארבעת הבנקים היווניים הגדולים, שלוש שנים לפני מועד פדיון. לאחר ההחזר, סך המזומנים ושווי המזומנים נותרו מעל 500 מיליון אירו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אגיאן איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: