אא

התיירים קבעו: ישראל מדינה יקרה, הנהגים לא סבלניים, אבל הביקור בארץ ״עולה על כל דמיון״

סקר פרונטלי בקרב תיירים שביקרו בארץ, לפני עלייתם למטוס בחזרה מעלה כי: 41% מהתיירים הגיעו לארץ בשל מניע דתי, 94% הצביעו על מטרה מרכזית אחת בלבד לביקור בישראל ובניגוד לסטיגמה, הביקור בישראל דווקא מהווה חוויה מפתיעה

צילום: 123rf צילום: 123rf

סקר פרונטלי בקרב תיירים שנערך בנתב"ג לפני יציאתם מישראל ע"י חברת מרטנס הופמן יועצים לניהול בע"מ שנערך בהזמנת משרד התיירות מעלה ממצאים בולטים ומעניינים.

הסקר נערך בין 15.8.2022 עד 6.12.22, והשתתפו בו 1,000 תיירים. 94% מכלל התיירים הצביעו על מטרה מרכזית אחת לביקור בישראל. רק 6% הצהירו על יותר ממטרה עיקרית אחת. ממצא זה מפריך את הטענה לגבי היותו של התייר המבקר בישראל תייר המשלב מספר מטרות מרכזיות. המסקנה היא שהביקור בישראל מהווה חוויה עם מטרה מרכזית אחת.

פילוח מטרות הביקור המרכזיות: 34% מכלל הנדגמים הצהירו שהגיעו למטרת צליינות, 29% למטרות תיירות וחופשה, 17% למטרת ביקור משפחתי וחברים ואילו 20% מכלל התיירים הגיעו למטרות אחרות.

מבחינת מניעים לביקור בישראל: רוב התיירים 94% ענו כי היה להם מניע אחד לביקור בישראל.

המניעים הבולטים ביותר לביקור בישראל הינם: מניע דתי 41%, מניע משפחתי וחברים, 28%, מניע שהוגדר כתיירותי 15% וליתר התיירים 16% היה מניע אחר.

מקומות הביקור בישראל: באופן מובהק ההעדפה של התיירים המגיעים ישראל הינה ירושלים עם 75% מכלל המבקרים ותל אביב עם 45%.

פעילויות בישראל: 36% השתתפו בטיול מודרך ואילו 26% בפעילות ימית כלשהי.

שביעות רצון בהתאם לציפיות קודמות: 41% מהתיירים דירגון את שביעות רצונם מהביקור מתחת לציפיות.

39% מהתיירים דירגו את שביעות רצונם מהביקור כפי שציפו טרם הביקור, 57% מהתיירים דירגו את שביעות רצונם מהביקור מעל הציפיות.

ממוצע שביעות הרצון מהביקור בישראל ביחס לציפיות טרם הביקור הינו 3.75. הואיל והערך "3" מהווה זהות בין שביעות רצון מהביקור בישראל בפועל לבין הציפיה טרם הביקור, הממוצע שהתקבל מעיד על אחת מ-2 האפשרויות: ציפיות נמוכות מהביקור, חוויות חיוביות שהתקיימו במהלך הביקור ותרמו לשביעות הרצון מעבר לציפיות התיירים.

עוד עולה מהסקר כי התקבלו תלונות שישראל מדינה יקרה וכי המדריכים לקחו אותם (התיירים) למקומות יקרים. התיירים מתארים לא מעט פעמים בסקר כי מאוד יקר בישראל.

תלונה נוספת הייתה שקשה לנהוג בישראל והנהגים מאוד לא סבלניים. מדריכי התיירים לעומת זאת, קיבלו ציון טוב לגבי הידע שהפגינו. התיירים דיווחו על התעלות דתית גדולה בזמן הביקור בישראל וציינו כי מדובר בחוויה דתית חשובה ומרגשת.

עוד מספרים התיירים כי הם רואים בישראל מדינה יפה ומתקדמת ועל תל אביב מציינים כי היא קוסמופוליטית ומודרנית מאוד.

בסקר נרשמו גם תלונות גם שהערים נצרת ובית לחם אינן נקיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: