אא

שדה״ת בבודפשט הראשון באירופה עם אפליקציית ניווט עצמאית לנוסעים עיוורים

שדה״ת הבינלאומי פרנץ ליסט, הפך לשדה האירופי הראשון המספק אפליקציית ניווט עצמאית לנוסעים עיוורים ולקויי ראייה, זאת הודות לפיתוח שיושם במימון האיחוד האירופי. ״מקדישים תשומת לב מיוחדת לצרכים של הנוסעים שלנו עם מוגבלויות״

Shutterstock Shutterstock

נמל התעופה הבינלאומי פרנץ ליסט בבודפשט, הפך לנמל התעופה האירופי הראשון המספק אפליקציית ניווט פנימית עצמאית לנוסעים עיוורים ולקויי ראייה.

הודות לפיתוח DANOVA שמו, שיושם במימון האיחוד האירופי, התמצאות וניווט ללא מלווה בנמל התעופה של בודפשט הפכו לנוחים וישימים עבור המשתמשים מעתה. נמל התעופה של בודפשט התקין גם מחווני משטח הליכה לאורך 1100 מטרים של אזורי נוסעים.

באירופה לבדה יש ​​יותר מ-30 מיליון אנשים עיוורים וראייה חלקית, ובכל זאת יותר מ-96% ממערכות התחבורה האירופיות עדיין אינן נגישות לחלוטין עבור אנשים לקויי ראייה.

נוסעים עיוורים וכבדי ראייה רבים מתקשים מאוד, ובמקרים מסוימים אף בלתי אפשרי לטוס, לנסוע ברכבת או בתחבורה ציבורית עירונית. "DANOVA - שירותי תחבורה חדשניים לנוסעים עיוורים וכבדי ראייה באזור הדנובה", במימון תכנית המסגרת למחקר ופיתוח Interreg Danube של האיחוד האירופי, שואפת להפוך את התחבורה הציבורית אווירית, מים ויבשתית לנגישה באופן מלא ועצמאי לעיוורים ולקויי ראייה נוסעים.

נמל התעופה של בודפשט הצטרף ליוזמה של 14 שותפים, יחד עם המרכז לתחבורה בבודפשט. כחלק מפרויקט DANOVA, נמל התעופה של בודפשט מספק אפליקציית ניווט מקורה כדי להקל על נסיעות עצמאיות. כאמור, בנוסף לתוכנה, מפעיל שדה התעופה השקיע 31,000 אירו בפרויקט משלו, על מנת להציב מחווני משטח הליכה מישוש לאורך 1100 מטר באזור המעבר של טרמינל 2.

“אנו מחויבים לקדם שוויון הזדמנויות; לכן אנו מקדישים תשומת לב מיוחדת לצרכים של הנוסעים שלנו עם מוגבלויות. במסגרת פרויקט DANOVA מתווספת למגוון השירותים התומכים בנסיעות נגישות אפליקציית ניווט ייעודית, ואנו גאים במיוחד על כך שאנשי הצוות המשתתפים בשדה התעופה בבודפשט רכשו את המיומנויות הנדרשות לסיוע לאנשים לקויי ראייה״, אמרה קטלין ולנטיני, קצינת התקשורת בשדה התעופה של בודפשט.

כיצד פועלת אפליקציית BindiMaps?
שדה התעופה של בודפשט הפך אפליקציית ניווט מקורה לזמינה בצד היבשתי של טרמינל 2. האפליקציה, אותה ניתן להוריד עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS, הובאה לבודפשט על ידי חברת BindiMaps האוסטרלית. השליטה הקולית פועלת באנגלית; הנוסע מכניס את היעד הרצוי לאפליקציה באמצעות שירות הסיוע הזמין בטלפון שלו והאפליקציה מנווטת אותו למיקום הנבחר, בדיוק של 2-4 ס"מ. דיוק הפיתוח מודגם על ידי העובדה שהאפליקציה אף מבדילה בין שירותי גברים ונשים. בהתאם לפופולריות שלו, נמל התעופה של בודפשט יהפוך את האפליקציה לזמינה גם בהונגרית בעתיד.

האפליקציה מכוונת את הנוסעים המגיעים למרכז העיר לתחנת האוטובוס 100E. באוטובוסים הייעודיים לשדה התעופה, ה-200E וה-100E, הודעה קולית מודיעה לנוסעים שהם יכולים להוריד BindiMaps וכיצד להגדיר את האפליקציה. ניווט מבוסס מפה זמין גם באפליקציית BindiMaps, שיכולה לעזור לכל הנוסעים להתמצא בטרמינל. ניתן להגדיר את האפליקציה גם למצב כיסא גלגלים, ובמקרה זה הניווט עוקף מדרגות.

במסגרת פרויקט DANOVA בוצע גם ניתוח נגישות של אתר האינטרנט הנוכחי של שדה התעופה של בודפשט, בסיוע קרן IT ללקויי ראייה ותוצאות הניתוח ישולבו בפיתוח אתר חדש ב-2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שדה התעופה בבודפשטבודפשט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: