אא

פגסוס תחלק דיבידנד בגובה כ-1.8 מיליון דולר לבעלי המניות

חברת קשרי תעופה מחזיקה בכ-50.01% מפגסוס המתמחה בטיולים מאורגנים וראובן ואיתמר ניר, המכהנים כמנכ"לים משותפים של פגסוס, מחזיקים בכ-49.9%. קשרי תעופה בדיווח לבורסה: "קיים תלות במנכ"לים המשותפים"

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

חברת פגסוס, המתמחה בטיולים מאורגנים, החליטה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-1.8 מיליון דולר לבעלי המניות: קשרי תעופה המחזיקה בכ-50.1% ומשפחת ניר (ראובן ובנו איתמר) כ-49.9%.

בשנת 2021 חילקה החברה דיבידנד בסך של 4.962 מיליון דולר.

על פי הדיווח לבורסה לניירות ערך בתל אביב, קשרי תעופה שילמה עבור המניות שלה בפגסוס סך של 13.174 מיליון דולר. כעת קשרי תעופה תקבל כ-900 אלף דולר ובשנת 2021 קיבלה מפגסוס דיבידנדים בסך של כ-2.481 מיליון דולר.

עוד מציינת קשרי תעופה כי יש תלות במנכ"לים המשותפים של פגסוס, שהם ראובן ואיתמר ניר. "שני המנכ"לים המשותפים בפגסוס הינם ממקימי החברה ואנשי מפתח לעניין ניהול פגסוס. הידע התיירותי, המוניטין שצברה, מערך הקשרים מול הספקים וכו'. על כן, בהסכם רכישת המניות על ידי החברה נקבע כי הם מתחייבים לעבוד בחברה עד סוף שנת 2023".

פגסוס מכרה בשנת 2022 בסך של כ-44.851 מיליון דולר: 80% היו לקהל הרחב בסך של 35.772 מיליון דולר, 9% נוספים בסך של 3.917 מיליון דולר במסגרת טיולים "בראש אחר" ו-11% נוספים למוסדות וארגונים בסך של 5.162 מיליון דולר.

צבר ההזמנות של פגסוס בתחום הטיולים המאורגנים בחו"ל, הסתכם ליום 31 בדצמבר 2022 בכ-23.885 מיליון דולר. צבר ההזמנות של פגסוס הסתכם סמוך למועד פרסום הדוח בכ-17.421 מיליון דולר.

בחברה מציינים כי "בין הגורמים החיובים המשפיעים על מעמדה התחרותי של החברה: יתרון הגוגל, המאפשר לקבוצה להשיג זיכיונות במוצרי הטיולים מאורגנים בחו"ל המשווקים ותנאי התקשרות משופרים עם ספקים, מוניטין רב שנים של פגסוס ובעלות על מותג שהינו מוכר וידוע בענף התיירות הישראלי, איתנות פיננסית המאפשרת לחברה הפקדת ערבויות והמקדמות הנדרשות לטובת ספקיה, שמירה על רמת מחירים תחרותית והשקת מבצעים עונתיים, השקעה מתמדת בשיווק השירותים באמצעים השונים העומדים לרשות פגסוס, גמישות בהתאמת המוצרים, המבצעים והמלאי לעונות השנה, טיפוח קשרי העבודה עם סוכנויות הנסיעות".

לעומת זאת, בין הגורמים השליליים שהחברה מציינת כבעלי יכולת השפעה על מעמדה התחרותי של פגסוס: "כניסתן של חברות מקומיות חדשות בתחום פעילותה של החברה לצד הקמת ושיפור אתרי אינטרנט של תאגידי טיולים מאורגנים בחו"ל כלל שהביקוש למוצרי טיולים מאורגנים בחו"ל גדל. התחזקות זו מחלישה את מעמדה התחרותי של פגסוס בעיקר בכל הקשר למכירות טיולים מאורגנים בחו"ל. בנוסף, מלבד המוצרים אותם פגסוס משווקת בבלעדיות בשוק המקומי, יתרת השירותים ומוצרי פגסוס ניתנים להשוואה בקלות יחסית והצרכן הממוצע נוהג לבצע השוואות מחירים בין הגורמים השונים בטרם ביצוע הרכישה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קשרי תעופהפגסוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: