אא

"אנחנו ניצבים בפני שביתה היסטורית שבה עובדי ומעסיקי ישראל משלבים ידיים וסוגרים את המדינה"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד: "אני קורא לרה"מ תעצור את החקיקה הזאת לפני שיהיה מאוחר. כולנו עוצרים את הטירוף. מכאן אנחנו הולכים לשביתה כללית במשק", כך אמר במסיבת העיתונאים בהשתתפות ראשי המשק

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות. צילום מסך ממסיבת עיתונאים ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות. צילום מסך ממסיבת עיתונאים

"אנחנו ניצבים בפני שביתה היסטורית שבה עובדי ומעסיקי ישראל משלבים ידיים וסוגרים את מדינת ישראל. כולנו עוצרים את הטירוף", כך הכריז  יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה הבוקר (ב') בהשתתפות ראשי המשק.

עוד אמר בקול זועק, "אלה ימים לא פשוטים לחברה הישראלית מבקש לכבד את המעמד. גאווה שכולנו כאן. אנחנו ביום היסטורי לא פחות מזה. נמצאים באולם הזה נציגי עובדים, ראשי ועדי עובדים, חברי הנהלת ההסתדרות, מנהיגי עובדים במדינה לצד מעסיקים במדינת ישראל.

בנקים, חברות ביטוח, ראשי שב"כ לשעבר, אלופים ועוד. כולנו דואגים לגורל עם ישראל. משהו לא ברור קורה לכולנו. נראה שאיבדנו את הדרך. זה הזמן שביחד נחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה. זה הזמן שאנחנו ביחד נגיד עד כאן. זה הזמן שנגיד לא משנה אם אנחנו ימין או שמאל, אין פה עניינים פוליטיים, ההסתדרות בראשותי מתרחקת מפוליטיקה, אבל זה הזמן להגיד עד כאן - אי אפשר לקטב יותר את העם הזה. אי אפשר לשסות מגזר במגזר, מספיק עם הדבר הזה. חייבים לחזור לשפיות.

 ב-1 בנובמבר היו בחירות במדינת ישראל. אבי, סא"ל במילואים, הלך להצביע בבוקר ובערב פינינו אותו לאיכילוב ומשם חצי שנה ניסינו לשקם אותו ללא הצלחה. הוא לא ראה את מה שקורה פה לארצו האהובה. את השסע שקורה פה למדינה שעליה נלחם כמ"פ טנקים בכל מלחמות ישראל. אני לפחות שמח שאת זה לא ראה.

לאן הגענו? לאן אנחנו מובילים את עם ישראל, לתהום? היום אנחנו עוצרים את הירידה לתהום של כולנו.

אני איש של שלום, של משאים ומתנים. אני נגד מלחמות. אני יודע לסגור דברים בדיבור. חשבתי שגם פה נצליח. לעצור את הטירוף. ב-12 השבועות האחרונים עשיתי כל מה שאני יכול כדי לעצור את זה. לתווך , לעצור את הרוחות, מתווה נשיא, מתווה כזה אבל זה לא מפסיק. יש גבול כמה אתה יכול לעמוד מנגד ולראות שהדברים לא נעצרים ולא מתקדמים. לא רציתי להגיע לעימות הזה. ניסיתי בכל כוחי להימנע משביתה ומהשבתה, אבל אי אפשר להישאר אדיש לקרע הזה.

אנחנו ניצבים בפני שביתה היסטורית שבה עובדי ומעסיקים ישראל משלבים ידיים וסוגרים את מדינת ישראל. כולנו עוצרים את הטירוף. כולנו, מימין ומשמאל, ניצבים כאן בחזית אחת כי אנחנו חיילים של מדינת ישראל הדמוקרטית. המדינה שלנו ולא של אף אחד אחר היא של כלל אזרחיה".

עוד אמר, אנחנו ננצח בדבר הזה ונעצור את הדבר הזה. ניצחנו את הקורונה, ננצח גם את זה ונחזיר את מדינת ישראל לשפיות. אני קורא לרה"מ, שאני יכול לקרוא לו ידידי כי אנחנו ביחסים טובים ולכל השרים וחברי הכנסת - תעצרו. יש פה שיקולים ביטחוניים וכלכליים. כספים בורחים הבורסות יורדות, המצב בשירות הביטחון בעייתי אויבים עלינו בשערים ואנחנו רבים בנינו בגלל מינוי של שני שופטים. מה זה? זאת לא המדינה שלהם. 

הראל ויזל, שאף הוא לוקח חלק במסיבת העיתונאים, הולך לסגור את כל החנויות שלו. בוא נעלה לגודל האירוע. כולנו יוצאים מפה כאשר יש לנו משימה אחת: לעצור את הטרפת הזאת. להחזיר את מדינת ישראל לשפיות, לפסים עם נהג קטר שמוביל אותנו בביטחה. אנחנו רוצים להיות בטוחים במדינת ישראל. כולנו פה חיילים של המדינה. נלחמנו עליה ורוצים להמשיך להילחם עליה אבל רוצים להרגיש בידיים בטוחות אבל אנחנו לא בטוח שאנחנו בידיים בטוחות. קורא לרה"מ תחזיר את המדינה לשפיות. אם אתה לא מודיע היום שאתה לא חוזר בך, אנחנו מתחילים את השביתה. פורצת שביתה כללית במדינת ישראל", אמר בר דוד וזכר לתשואות מהקהל שנכח במסיבת העיתונאים. 

"ההחלטה שקיבלתי אתמול הייתה לא פשוטה. החלטה שבאה אחרי שיקול דעת של הרבה מאוד זמן. ניסיתי לעצור את זה אבל לא הצלחתי. אנחנו נפנה כולנו לדרך שאנחנו מכירים. תודה לכולכם שהגעתם, לכל בכירי המשק ומנהיגי העובדים. ביחד אנחנו מחזירים את ישראל לפסים ולשקט שכולנו רוצים. אנחנו רוצים לפרנס את המשפחות שלנו בכבוד, רוצים ביטחון ולא פיטורים באמצע הלילה של שר ביטחון".

נציין כי נכון לכתיבת שורות אלה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לדחות את נאומו.

בנימין נתניהו. צילום: 123rfבנימין נתניהו. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יו"ר ההסתדרות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: