אא

איגודי הטייסים באירופה ובארה"ב לוחצים על הרשויות שלא לאשר לטייס בודד להטיס מטוסי נוסעים צרי גוף קטנים

לדברי איגודי הטייסים ההמלצה של חברות התעופה היא מסוכנת וכי "טכנולוגיות, ולא משנה עד כמה יהיו מתקדמות, לא יכולים לבוא במקום טייס בן אדם בתא הטייס"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

איגודי הטייסים האירופאיים מפעילים לחץ גדול על רשויות התעופה במדינות אירופה ועל רשות התעופה הפדרלית בארה"ב שלא להסכים להמלצה לפי מטוסים צרי גוף יוטסו על ידי טייס אחד במקום שני טייסים כפי שנהוג עד כה.

בהצהרה משותפת של איגוד הטייסים בחברות התעופה (Airline Pilots Association), ושל איגוד הטייסים הבינלאומי (The International Pilot Association), ושל האיגוד האירופאי של טייסים (The European Cockpit Association), נאמר כי ההמלצה של חברות התעופה לקצץ את מספר הטייסים משניים לאחד במטוסים קטנים צרי גוף מהווה "סכנה של ממש לבטיחות הנוסעים והצוות", וכי הארגונים השונים של הטייסים לא יתנו יד לצד שכזה. 

לדברי איגודי הטייסים ההמלצה של חברות התעופה היא מסוכנת וכי "טכנולוגיות, ולא משנה עד כמה יהיו מתקדמות, לא יכולים לבוא במקום טייס בן אדם בתא הטייס".  לדבריהם, טייס בן אדם, מונע משורה של שיקולים מקצועיים ויכול תמיד להפעיל מערכות במקרים של מצוקה או לפעול כגורם מתפעל של המטוס במקרה של תקלה קולוסלית באחד מהרכיבים במטוסים".

איגוד הטייסים הבינלאומי IFALPA מייצג יותר מ-150,000 טייסים מ-100 מדינות כולל מישראל.  האיגוד שם לו למטרה לקדם את "בטיחות הטיסה של חבריו בכל העולם ולשמש כשופר לטייסים".  הארגון האירופאי של הטייסים, המונה 40,000 טייסים פעילים, קורא לבטל את ההחלטה לאפשר למטוסים צרי גוף להיות מוטסים על ידי טייס אחד בלבד. קריאתם של הטייסים באה לאחר שסוכנות לביטחון טיסה של איחוד האירופי הודיעה כי היא בוחנת יחד עם יצרני המטוסים המובילים בעולם, בואינג ואיירבוס, לצד יצרנים קטנים יותר כמו אמברייר, על האפשרות לאפשר הטסת מטוסי נוסעים קטנים וצרי גוף על ידי טייס אחד בלבד וזאת החל משנת 2030.  הדיונים על ההמלצה עורר, כצפוי דעות שונות ומנוגדות. נשיא הסוכנות לבטחון תעופה של אוסטריה, טוני לוקאס, הביע הסתייגות מההצעה ואמר כי היא עלולה להיות מסוכנת.  המתנגדים לאישור לטייס בודד מציינים את התרסקות מטוס אייר פרנס בשנת 2009 למימי האוקיינוס, כאשר במטוס האיירבוס 330 התגלו תקלות בעת שהטייס הראשי של הטיסה יצא למנוחה והוזעק, אך כשהגיע היה כבר מאוחר והמטוס צלל למצולות.

חברות התעופה טוענות כי הטכנולוגיות המתקדמות הפכו את הטיסות לקלות יותר, ומחשבי המטוסים מנווטים בהצלחה את הטיסות כיום.  לדברי החברות, ההמלצה לאפשר טיסות לטייס אחד, תביא לקיצוץ בעלויות ויותר מכך, היא תאפשר לחברות תעופה לתפעל יותר מטוסים בעולם, לאור המחסור ההולך וגדל בטייסים מסחריים בכל העולם. הם מציינים כי הטכנולוגיות החדישות של המטוסים מבטיחים את הבטחון המירבי, וכי כיום ניתן לשלוט במטוסים באמצעות המחשבים המקדמים בשלט רחוק.  לדברי אותם גורמים, עולם התעופה עבר כברת דרך ענקית כאשר בעבר בכל מטוס היה צורך בטייס מנוסה ולצידו מהנדס טיסה, אך כיום תפקידו של מהנדס הטיסה הפכה לריקה מתוכן ואין בה צורך.

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: