אא

חברות התעופה האירופיות מזהירות: השיבושים בטיסות ברחבי אירופה יימשכו

שביתת פקחי הטיסה בצרפת במסגרת ההפגנות נגד הרפורמה בתוכנית הפנסיות של הנשיא מקרון משבשת את התעופה בכל אירופה ומנכ"לי חברות התעופה חוששים מפגיעה בשיא עונת הקיץ

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

חברות תעופה אירופיות מזהירות, כי שביתות פקחי הטיסה בצרפת יגרמו לשיבושים נוספים בתעופה האירופית במהלך השנה. כידוע, הפקחים הצרפתיים הצטרפו לשורה של שביתות של איגודי העובדים בצרפת נגד רפורמות הפנסיה הלא פופולריות של הנשיא עמנואל מקרון.

השיבושים גולשים לכל רחבי אירופה, מכיוון שפקחי הטיסה אחראים לא רק למטוסים הנוחתים וממריאים משדות התעופה בצרפת, אלא גם לכל המטוסים שטסים מעל המרחב האווירי של צרפת,.

מנכ"ל איזי-ג'ט, יוהאן לונדגרן, אמר כי חברת התעופה "נפגעה קשות" מכיוון שהטיסות מבריטניה ואליה צריכות לעתים קרובות לחצות את המרחב האווירי של צרפת כדי להגיע לחלקים אחרים באירופה.

"אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לנסות למתן את זה, אבל כמובן שזה מאוד קשה, ולפעמים אתה מקבל התראה של 24 שעות בלבד", הוסיף לונדגרן.

מייקל או'לירי, מנכ"ל קבוצת ריינאייר, צופה שהקיץ הזה יהיה טוב יותר מאשר הקיץ הקודם, כאשר מחסור בצוות הוביל לעיכובים וביטולים רבים, אבל חברות התעופה עדיין ניצבות בפני אתגר "קשה מאוד", בעיקר בגלל עיכובים וביטולים הנגרמים עקב השביתה הצרפתית.

או'לירי הוסיף כי הוא צופה שהשביתות תימשכנה גם בחודש אפריל ותהיה להן השפעה על חופשת הפסחא. לדבריו, ריינאייר כבר נאלצה לבטל 60 טיסות לקראת סוף השבוע הקרוב בהתראה קצרה, אחרי שביטלה 230 טיסות בסוף השבוע האחרון.

שדה״ת הית׳רו: צילום: Shutterstockשדה״ת הית׳רו: צילום: Shutterstock

DGAC, רשות התעופה האזרחית של צרפת, ציינה כי אין לה אפשרות להתריע מראש על פעולות השביתה בשבועות הקרובים, משום שאיגודי העובדים מודיעים להם רק זמן קצר לפני שהם יוצאים לשביתה.

גם קרסטן שפור, מנכ"ל לופטהנזה, אמר שחברת התעופה הגרמנית התמודדה עם בעיות דומות, כמו השביתה בגרמניה בשבוע שעבר. "אנחנו צריכים להתגונן מפני כמה ימים רעים, שיהרסו את המוניטין של התעשייה שלנו", הדגיש שפור.

יחד עם זאת, בוועידת Airlines4Europe בבריסל, בה התריעו על הקשיים של חברות התעופה, שלושת המנכ"לים – שפור, או'לירי ולונדגרן - הצהירו שהם מוכנים לכל התרחישים.

כפי שכבר פורסם בפספורטניוז, גם צוות עובדי האבטחה בנמל התעופה הית'רו אמור לצאת לשביתה של 10 ימים ביום שישי, שביתה שתוביל את בריטיש איירווייס לבטל כ-300 טיסות.

כל ההתרעות מגיעות, כשחברות התעופה כבר מתכוננות במלוא המרץ לשיא עונת הקיץ, שצפויה להיות העמוסה ביותר מאז התפרצות מגפת הקורונה בתחילת 2020.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהאיזי ג'טריינאיירהית'רו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: