אא

הסכם קיבוצי: חופשה בקיבוצים עין גדי וכפר גלעדי

חוזרים ללינה משותפת בקיבוץ? לא ולא. את מקומם של בתי הארחה הישנים בקיבוצים, תפסו מזמן בתי מלון וכפרי נופש בסטנדרט גבוה. קיבוצים משקיעים מיליונים כדי למשוך את הישראלי שהפך לנופש עם דרישות ועם אופציות בחו"ל. הנה שניים

עין גדי וכפר גלעדי. צילומים: יפעת כהן ואיה בן עזרי עין גדי וכפר גלעדי. צילומים: יפעת כהן ואיה בן עזרי

יש משהו בנסיעה לעין גדי שגורם לך להרגיש שאתה יורד לבטן האדמה. זה לא רק הגובה שיורד ויורד ויורד, אלא גם השקט והנוף הבראשיתי העוצמתי שעוטף אותך מסביב. הנסיעה לשם מעוררת, אצלי לפחות, גם תהיות על המילה "בריאה" ועל השבר הענקי הקדום שחתך יבשות, הזיז לוחות טקטוניים ויצר פה פנינה. 

מלון עין גדי / קיבוץ עין גדי

הגעתי למלון עין גדי בים המלח. כבר בכניסה מבינים שבתוך כל הדרמה שתוארה לעיל, מדובר בתופעת טבע. פנינה ירוקה ומלבלבת בלב הישימון. הלוקיישן הזה התגלה כ-כר גידול נפלא למאות זנים שונים של צמחים, שיובאו לעין גדי מכל קצוות תבל ויצרו גן בוטני יפיפה ועשיר המשתרע על שטח של יותר מ-100 דונמים, בין בתי ושבילי הקיבוץ. החל מצמחיה ארץ-ישראלית טיפוסית כמו זית, רימון ותאנה, ועד צמחים טרופיים ממדגסקר, עצים אוסטרליים, עצי באובב עצומים ודקלים מאפריקה. בקיצור, חגיגה קוסמופוליטית של צמחים ויופי. אורחי המלון, אגב, מוזמנים לצאת לסיורים מודרכים בגן הבוטני הנמוך בעולם ללא תשלום נוסף.

פנינה ירוקה ומלבבת בלב הישמימון: צילום: יפעת כהןפנינה ירוקה ומלבבת בלב הישמימון: צילום: יפעת כהן

מה במלון? 160 חדריו בנויים כולם במפלס אחד או שנים ומפוזרים על פני שטח גדול. לכל חדר מרפסת קטנה ולחלקם נוף לים המלח והרי מואב, לחלקם למדבר יהודה ולחלקם לנחל ערוגות הזורם סמוך למצוק עליו בנוי המלון.

עוד במלון, בריכה חיצונית של מים מתוקים הסמוכה ל"ספא סינרגיה" המציע מגוון טיפולים ב-12 חדרי טיפולים. במתחם הספא יש גם בריכה פנימית מחוממת המכילה מי ים המלח, סאונה יבשה וחמאם טורקי. הספא נבנה על הצלע הצפון מזרחית של הגבעה עליה בנויה עין גדי, מה שמאפשר במבט אחד לראות את השמורה, הים והמדבר. בכניסה לספא מתנוסס ציטוט של עמוס קינן, שהוא בעצם תמצית כל העניין כאן: "יש מדבר בעולם, ויש ים. אבל המקום שבו המדבר נושק לים והים למדבר - הוא בחזקת חסד". 

בריכה חיצונית של מים מתוקים. צילום: יפעת כהןבריכה חיצונית של מים מתוקים. צילום: יפעת כהן

צילומים: יפעת כהן

מלון גלעדי / קיבוץ כפר גלעדי

כמעט כל פינה במלון הזה וסביבתו הסמוכה צועקת היסטוריה. אם זה מבני האבן ההיסטוריים המרשימים הסמוכים למלון ("בית ראשונים" - המבנה הראשון של הקיבוץ שנבנה ב-1918 ו"הרפת הראשונה" - שנבנתה מאבן בזלת בראשית ימי הקיבוץ), ואם אילו התמונות ההיסטוריות המעטרות את לובי המלון. לזה תוסיפו גם את פסל "האריה השואג" המרגש בתל חי, שעל פניו חולפים בדרך למלון, וקיבלתם שיעור מרתק בהיסטוריה של ארץ ישראל.

קיבוץ כפר גלעדי, שנוסד באצבע הגליל ע"י חברי אגודת השומר ב-1916, בימי מלחמת העולם הראשונה, מסמל את ראשית ההתיישבות בגליל העליון. המלון, שהוקם בנקודת גובה בחלקו הצפוני של הקיבוץ, משקיף אל נופי הרי הגולן, החרמון ועמק החולה.

בריכה מחוממת ומקורה במלון המשקיף אל נופי הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. צילום: איה בן עזריבריכה מחוממת ומקורה במלון המשקיף אל נופי הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. צילום: איה בן עזרי

מה במלון? 158 חדרים וסוויטות בעיצוב מודרני המתאימים למשפחות עם ילדים ולזוגות. יש גם שתי בריכות שחייה - אחת פתוחה והשנייה מחוממת-מקורה הפועלת כל ימות השנה, גם בחורף. יש גם חדר כושר וספא עם 6 חדרי טיפולים, סאונה יבשה, מקלחות ומלתחות. על גג המלון יש מרפסת עם תצפית אל נוף גולן, המארחת סדנאות יוגה באוויר הפתוח ועוד. 

158 חדרים וסוויטות בעיצוב מודרני. צילום: איה בן עזרי158 חדרים וסוויטות בעיצוב מודרני. צילום: איה בן עזרי

המלון מפעיל גם מועדון ילדים "גלעדודס", בו מתקיימות פעילויות שונות לילדים, כולל סדנה להכנת חלות בימי שישי. בנוסף, יוצאים סיורים לפינת החי ולרפת של הקיבוץ, סיורי עששיות ליליים בקיבוץ וסיורים בבית השומר, בסליק ובאנדרטת האריה השואג. ומילה על הסליק. אם עוד לא ביקרתם בו, לכו. בשנת 1921, מתחת לאורוות סייחים תמימה למראה, נחפר במשך כשנה שלמה ובחשאיות גמורה הסליק הראשון של כפר גלעדי. אחר כך ועד קום המדינה, נחפרו במקום יותר מ-20 סליקים נוספים, חלקם נחשפו לקהל הרחב רק עשרות שנים מאוחר יותר. הסיור בסליק מתחיל בהקרנת סרט תיעודי מרגש. 

בגזרת האוכל, מסעדת המלון והמטבח עברו באחרונה שיפוץ מקיף. בתפריט? ארוחות בוקר וערב שופעות אופציות המוגשות בחדר אוכל רחב ידיים. בארוחת הבוקר, אגב, יש עמדת פיצות הישר מהטאבון שיובא מאיטליה. 

לסיכום, מקום מפלט טוב עם אוויר צלול למשפחות או סתם לרוכבי אופניים/שביליסטים שרוצים לשים ת'ראש בכיף אחרי יום רכיבה/טיול באזור. 

צילומים: איה בן עזרי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלון קיבוץ כפר גלעדיגיליון 742 - חופשות אביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: