אא

על לופוטה לייק שמעתם?

הפתעה גדולה מצפה לתייר חובב היין, הספא והטבע: ריזורט לופוטה לייק היפהפה עם יקב פרטי שמייצר יינות מובחרים ומהווה בסיס מושלם לנופש כפרי בחבל קאחטי בגיאורגיה

לופוטה לייק. צילום: אינגה מיכאלי לופוטה לייק. צילום: אינגה מיכאלי

הגענו בלילה, כך שלא ראיתי הרבה, אבל בבוקר זו הייתה אהבה ממבט ראשון. יצאתי למרפסת וגיליתי פיסת גן עדן, סביב אגם ציורי עם נוף מרהיב אל ההרים של תושתי, כרמים שמשתרעים לכל עבר, גינת ירק יפה ובריכה שהייתה צמודה לבניין ונראתה כמעט פרטית. אבל בואו נתחיל מהתחלה.

לופוטה לייק (Lopota Lake Resort & Spa) נמצא בקאחטי (Kakheti), חבל היין הגדול ביותר של גיאורגיה, כשעתיים נסיעה מהבירה טביליסי, ומשתרע על פני 600 דונם מרהיבים ממש. הכול התחיל ב-2008, כשיזם בשם גוגה מאיסוראדזה קנה את שטח האדמה ובנה עליו מעין שאלֶה שווייצרי של 7 חדרים כדי לארח בו את חבריו.

כיום יש כאן 231 חדרים הפרושים על פני 15 בניינים סביב האגם היפהפה, ולאנה, בתו של מאיסוראדזה וממשיכת דרכו, יש תוכנית חומש להמשך פיתוח הריזורט, תוך כדי הקפדה על שמירת הצביון הכפרי של המקום ועל האווירה השלווה, כזו שתאפשר לכם למצוא בו פינה אינטימית גם אם המלון בתפוסה מלאה.

מרווח זו מילת המפתח

החדרים בריזורט פזורים כאמור על פני 15 בניינים, כמה מהם חדשים יותר ואחרים בנויים עץ בסגנון מסורתי. יש חדרים לזוג, למשפחה, דופלקסים וסוויטות, וכולם מעוצבים יפה ומרווחים להפליא. אנחנו ישנו בסוויטת האקזקיוטיב שכללה גם חדר הסבה, חדר רחצה ענק עם אמבט ומקלחת, וכאמור גם מרפסת גדולה עם נוף מרשים.

וכפי שציינתי גם קודם, התחושה הזאת של ריזורט מרווח ורחב-ידיים ניכרת היטב גם בחוץ. יש בלופוטה לא פחות משבע בריכות, כולל בריכה אולימפית וגם בריכה מקורה, כך שתמיד תמצאו בריכה שקטה יחסית לשכשך בה.

גם ההיצע הקולינרי נרחב מאוד, וכולל חדר אוכל לארוחות בוקר (המזנון החופשי היה מספק בהחלט, אבל אפשר להזמין גם מנות א-לה קארט, רק חבל שהקפה מהמכונה אינו כלול במחיר), מסעדה גיאורגית מסורתית, מסעדה איטלקית, מסעדה יפנית חדשה ומעוצבת (עם בריכה משלה), מסעדת גורמה ביקב הצמוד (תכף נגיע אליו) וגם בר באווירה של פעם.

ספא נורדי 

כפי שמעיד גם שמו, לופוטה הוא מלון ספא. המתחם הבנוי בסגנון נורדי מינימליסטי שוכן ממש בתוך היער, ויש בו שלושה חדרי טיפולים. בין היתר, תוכלו להזמין טיפול שמשלב עיסוי עם תלסותרפיה מיוחדת במינה - חצי שעה של הירגעות בג'קוזי מלא ביין ובשמנים אתריים במרפסת הפתוחה, עם נוף לאגם ולהרים שמסביב, וגם כוס יין אדום ביד. חוויה שאסור לפספס.

עוד חוויה מעניינת היא טיפול בספא השני של המלון, ספא סלאבי מסורתי ששוכן במבנה עץ כמו של פעם, עם אפשרות לעיסוי נמרץ ולאחר מכן לישיבה בסאונה החמה, לפני שתצאו החוצה ותקפצו ישר למים הקפואים. לא לבעלי לב חלש, כנראה.

פעילויות בזוג או לכל המשפחה

כאמור, נופש בלופוטה מתאים גם למי שמחפש חופשה רגועה ורומנטית וגם למשפחות שמחפשות תעסוקה לילדים. ולא חסרות כאן פעילויות שמתאימות לכולם, החל ממועדון ומשחקייה לילדים (עם השגחה צמודה), דרך מגרשי ספורט, דיג באגם או שיט בסירת פדלים לצד עשרות ברבורים וברווזים, טיולי אופניים או טרקטורונים בשטח הריזורט, רכיבה על סוסים, שני שבילי הליכה שמטפסים לתוך ההרים, סיורי יקבים באזור ואפילו טיסה בכדור פורח.

ואיך אפשר לשכוח את היקב הפרטי? המבנה של שאטו בוארה (Château Buera) נראה אמנם כמו נטע זר באדריכלות הכללית של הריזורט, אך הסיור בו הוא חוויה מרתקת. במרתף היינות תוכלו להתוודע לשיטה הגיאורגית המסורתית של ייצור יין בקווברי (qvevri), כדי חרס ענקיים שנקברים באדמה. למעשה, זו שיטת הייצור שזיכתה את גיאורגיה לפני כמה שנים בתואר הרשמי של ערש תרבות היין.

ולאחר שתבקרו במרתף המרשים ותעלו בגרם המדרגות המיוחד אל קומת המסעדה ומתחם האירועים, תוכלו לטעום מכמה יינות מובחרים, לבנים, אדומים או בגוון הענבר הייחודי, וגם לשבת לארוחה טובה במרפסת הפתוחה של היקב, עם נוף משכר אל האגם וההרים שמסביב. אין דרך טובה מזאת לסיים נופש מושלם בלופוטה.

חבל היין של גיאורגיה

צילום: אינגה מיכאליצילום: אינגה מיכאלי

אם כבר הרחקתם עד למזרח גיאורגיה, לא תצאו לטייל באזור? לופוטה הוא בסיס מושלם לטיול בחבל היין המפורסם של גיאורגיה, בין אם תבחרו בדילוג בין יקבים לביקור של כמה שעות בבירת המחוז.

טלאבי (Telavi), העיר הגדולה בקאחטי, מרוחקת כחצי שעה נסיעה מלופוטה, ואנחנו אמנם רק עברנו בה בדרך אך התרשמנו מאוד מהעיר היפה והנעימה הזאת, שפרבריה הכעורים ממש לא מעידים על מה שמצפה לכם במרכזה. העיר העתיקה שמורה היטב, ויש גם מבצר ועץ עתיק יומין, אדריכלות מעניינת, רחובות נאים ומלאים בחנויות, וגם שלל מסעדות.

במרחק נסיעה קצר מחוץ לעיר, תוכלו לבקר גם בציננדלי (Tsinandali), עיירה עשירה ביקבים ובה גם בית האחוזה של אלכסנדר צ'בצ'בדזה, משורר ובן אצולה מהמאה התשע-עשרה שהביא לגיאורגיה את שיטת גידול היין האירופית.

הבית שלו שמור בדיוק כפי שנראה בעת ההיא, והביקור בו מרתק. בגן רחב הידיים שבחוץ יש מבוך שיחים קטן ובמרכזו עץ משאלות - בחנות המזכרות תוכלו לקנות סרטים, לקשור אותם לעץ ולבקש משאלה.

ובמרחק של כשעה וחצי נסיעה מלופוטה נמצאת גם סיר'נר'י (Sighnaghi), עיירת האהבה של גיאורגיה - מקום שבו זוגות אוהבים יכולים להתחתן בזריזות, ממש כמו בווגאס. העיירה ההררית והציורית עברה שיפוץ מדוקדק (יש שיאמרו מדוקדק מדי), ונחשבת תיירותית מאוד, אבל שווה לטייל כאן כמה שעות וליהנות מהנופים, מהסמטאות העתיקות, מחנויות המזכרות ומהיקבים. מומלץ במיוחד היקב Pheasant's Tears, בבעלותו של ג'וני האמריקאי שהתאהב בגיאורגיה והשתקע בה. ויש גם מוזיאון שחלקו מוקדש לצייר הגיאורגי המפורסם ביותר, ניקו פירוסמאני.  

הכותבת הייתה אורחת לופוטה לייק ולשכת התיירות של גיאורגיה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גיאורגיהגיליון 742 - חופשות אביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: