אא

לא צריך לטוס חצי עולם: חופשה בקפריסין

לפעמים, לטוס לקפריסין, זול יותר מהדלק לאילת. לזה תוסיפו חופים כמו בקריביים, בתי מלון מפנקים ומסעדות מעולות וקיבלתם את כל מה שרציתם בחופשה במרחק כ-40 דקות טיסה בלבד

blue Lagoon. צילום: shutterstock blue Lagoon. צילום: shutterstock

האי קפריסין מרוחק כ-40 דקות טיסה בלבד מישראל, עם מגוון חברות תעופה ומחירי טיסות שמתחילים לעיתים בעשרות אירו, יותר זול מהדלק לאילת. 

האי הים תיכוני מתאפיין במזג אוויר כמעט זהה לזה אצלנו, עם אווירה ים תיכונית, מסעדות מעולות, ים טורקיז, חופים מצוחצחים, מלונות מפנקים ובקיצור, כל מה שרצוי בחופשה קרובה, ועוד לא דיברנו על המחירים. 

אזורי הנופש העיקריים בקפריסין הם בלרנקה, פאפוס, לימסול ואיה נאפה.

לא בכדי, חברות תעופה טסות לאזורים אלה. משם, במרחק של עד שעת נסיעה, פזורים עשרות בתי מלון בכל הקטגוריות: מלונות מפוארים ויקרים יותר ומלונות פשוטים וזולים יותר. רק כדי לקבל פרופורציה, המלונות היוקרתיים בקפריסין מתחילים בפחות מ-300 אירו ללילה ביולי הקרוב, ולא, אין כאן שום פשרות. 

הגבינה הלאומית: ביקור במחלבות חלומי

החלומי היא הגבינה הלאומית של קפריסין ואחד המאכלים האותנטיים ביותר שתוכלו למצוא באי, ויש מי שיגידו - בין הטעימים. מדובר בגבינה חצי קשה, המיוצרת מחלב עזים וכבשים, ומטגנים ואף אופים מבלי להתיך אותה. אז אם אתם מבקרים בקפריסין, אל תפספסו ביקור במחלבות חלומי אותנטיות שנמצאות לרוב באזורים הכפריים יותר. 

על כוס בירה מול ספינה שקועה: חובה בשקיעה

במרחק קצר ממערות הים של ״פאיה״ (סמוך לחוף קוראל ביי פאפוס), נמצאת הספינה ״אדרו השלישי״, שעלתה על שרטון סמוך לחופי פיאיה בשנת 2011, ומאז נותרה שם. הספינה הפכה לאטרקציה תיירותית, במיוחד גם בשל קרבתה למערות הים של פאיה, והשקיעות שם לא פחות ממרהיבות. עם נוף לספינה, ניתן למצוא את מסעדת Oniro by the sea, ולצפות בים ובספינה שברקע. 

חוף לארה: בגלל צבי הים

בחוף לארה, הנמצא 52 דקות מהעיר פאפוס, ניתן לצפות בעונת ההטלה של צבות הים (אמצע יולי ועד אמצע ספטמבר). עם זאת, החוף הוא ללא שירותי הצלה, כך שהרחצה אינה מומלצת. כמו כן כדי להגיע לחוף נדרש להגיע באמצעות רכב 4X4 או טרקטורון. ניתן למצוא לא מעט סיורים שעוברים בחוף, ובכך להגיע אליו בקלות.

Lara beach. צילום: ShutterstockLara beach. צילום: Shutterstock

הכחול הגדול Blue Lagoon: צלילה למעבורת שבדית שטבעה ב-1980

אחת האטרקציות בלרנקה היא צלילה אל תוך מעבורת שבדית ענקית שטבעה במקום בשנת 1980. המעבורת טבעה כשעליה כלי רכב כבדים ומכולות, ומאז הפכה לאתר צלילה פופולרי במיוחד המושך אליו צוללנים מרחבי העולם. הצלילה מומלצת לצוללים מדרגה מתקדמת ומעלה. 

חוף אפרודיטה: המפורסם ביותר בקפריסין

חוף ״אפרודיטה״ הוא החוף המפורסם ביותר בפאפוס, נמצא בין פאפוס ללימסול. מהחוף ניתן לראות את הסלע ״אפרודיטה״. על פי המיתולוגיה היוונית, זה המקום ממנו הגיחה אפרודטיה, אלת האהבה, מבין גלי הים. מעבר להיסטוריה, מדובר בחוף מרשים ומהנה. 

חוף אפרודיטה. צילום: Shutterstockחוף אפרודיטה. צילום: Shutterstock

קפריסין האחרת: מסלולי יין ויקבים 

בקפריסין מתהדרת בתרבות יין עתיקה שהחלה עוד בשנת 1192 לספירה. ברחבי האי ישנם אינספור מסלולי יין לטיולים ארוכים, בין אם אתם מגיעים מלרנקה או פאפוס. ניתן לעבור במסלול היסטורי שמתחיל בלימסול, ולבקר בלא פחות מ-14 כפרים עם תרבות יין עתיקה ומפורסמת. לצד זה, ניתן למצוא את מסלול עמק דיאריז׳ו, לאורך נהר הדיאריזוס, שעובר בנופים ירוקים, כשגם הוא עובר בין 14 כפרים הרריים. עוד בלימסול תוכלו למצוא את מסלול כפרי היין של ״קרסוחוריה״, העובר ב-16 יקבים. ויש עוד אינספור מסלולים ויקבים במרחק קצר מכמעט כל בית מלון בו תשהו באי.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןפספורטפספורט עיתון התיירות והתעופה של ישראלגיליון 742 - חופשות אביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: