אא

אייר פראנס הטיסה מקהיר לפריס את הסרקופג של רעמסס השני

חטיבת המטען של חברת התעופה הצרפתית, המתמחה בהובלת יצירות אמנות, הטיסה את ארון הקבורה הייחודי במטוס איירבוס A350 לקראת הצגתו בתערוכה "רעמסס והזהב של הפרעונים"

צילום: אייר פראנס צילום: אייר פראנס

בתחילת השבוע צוותי חטיבת המטען של אייר פראנס העבירו יצירת אמנות יוצאת דופן בעלת ערך היסטורי - הסרקופג של פרעה רעמסס השני - מקהיר לפריס במטוס איירבוס A350.

עם הגעתו לנמל פריס - שארל דה גול, הסרקופג הועבר לעיר, שם הוא יוצג לציבור בתערוכה "רעמסס והזהב של הפרעונים", שתיפתח ב-7 באפריל ב-Grande Halle de la Villette.

הסרקופג של המלך לא יצא ממצרים מאז הוצג לציבור הצרפתי פעם אחת בעבר, לפני 45 שנה. למרות שהתערוכה תסייר במספר ערים מרכזיות ברחבי העולם, הסרקופג, המוצג המרכזי בתערוכה, מושאל בלעדית לצרפת, שתשתדל לצמצם ככל האפשר את העברתו בין יעדים שונים.

'אייר פראנס קרגו' סיפקה את המומחיות שלה בטיפול במשלוח יוצא הדופן הזה. עובדי החברה יחד עם מומחים מצריים וצרפתיים פעלו כדי להבטיח תנאי הובלה אופטימליים בכל שלב של המסע ובצורך לספק אמצעי שימור הקרובים ככל האפשר לאלה בקהיר.

ראוי לציין כי מזה 90 שנה 'אייר פראנס קרגו' מתמחה בהובלת יצירות אמנות שבריריות ויקרות במיוחד.

בשנים האחרונות הובילו מטוסי אייר פראנס שלל יצירות אמנות חשובות, וביניהן:

54 יצירות של פבלו פיקאסו ללוס אנג'לס

כתב היד המקורי של 'הנסיך הקטן' של סנט אקזופרי, מניו יורק לתערוכה בפריס

האוסף ההיסטורי של התכשיטן Chaumet לטוקיו, ועוד.

ל'אייר פראנס קרגו' יש צוות המתמחה בהובלת יצירות אמנות. זהירות מיוחדת ננקטת בהובלת חפצים אלה, הדורשים הקפדה ואבטחה מתאימים. מומחיות זו בפעילות החברה ממחישה את תפקידה של התעופה ביצירת קשרים ייחודיים בין אנשים ותרבויות על ידי הובלת יצירות האמנות היפות ביותר למקומות שונים ברחבי העולם, כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו להתפעל.

התערוכה "רעמסס השני והזהב של הפרעונים" תוצג, כאמור, ב-Grande Halle de la Villette בפריס מה-7 באפריל עד ה-6 בספטמבר 2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אייר פראנסנמל שארל דה גולקהיר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: