אא

סיטונאי תיירות: "הפסח הזה לא היה כפי שציפינו. יותר היצע טיסות מביקוש"

סיטונאי תיירות טוענים שלא מכרו את כל המושבים בטיסות בפסח. חלקם סבורים שהסיבה היא זינוק בשער הדולר, אינפלציה וריביות. אך הסיבה לביקושים הנמוכים יותר נעוצה במקום אחר

נתב"ג. צילום: ספיר פרץ נתב"ג. צילום: ספיר פרץ

סיטונאי תיירות מלינים בחלקם כי נשארו עם מושבים בטיסות לקראת חג הפסח. לטענתם, הפסח הזה לא היה כפי שציפו. 

הסיטונאים מעריכים, בשיחות עימם, שייתכן והסיבות לכך הן: שער הדולר שזינק במרוצת החודשים האחרונים, הריביות על הכסף שעולות, האינפלציה שלא עוצרת, עליות המחירים, אי השקט בישראל בכל הקשור לשלטון וכיו"ב. אולם, כאשר בוחנים לעומק את הדברים, הסיבה המרכזית היא אחת: היצע גדול של חברות תעופה.

כיום, יותר חברות תעופה פועלות בנמל התעופה בן גוריון בהשוואה למספר החברות שפעלו בבן גוריון בתקופה המקבילה ב-2022. רק לאחרונה רשות שדות התעופה פרסמה כי לקראת פסח והקיץ הקרוב יחלו לפעול בנתב"ג החברות הבאות:

איירו איטליה - למילאנו ופירנצה, ״וויז אייר מלטה״ - לרומא ומילאנו  איסלנד אייר - לריקיאוויק, אנימה ווינגס - לרומניה, איבריה אקספרס - למדריד  אייר אסטנה - לקזחסטן, פליי וואן - לארמניה, טיביליסי איירוויז - לגאורגיה, קנוט שארק - לטשקנט ורד ווינגס - לרוסיה. גם חברות אייר מלטה, אייר סרביה וסמרט ווינגס יחדשו את הקווים לנתב"ג.

גם בתחזית שנתנה רשות שדות התעופה לקראת חג הפסח, הרשות העריכה כי תהיה עלייה של כ-18% במספרי הנוסעים בפסח ובחודש אפריל בכלל, כ-2.2 מיליון נוסעים לעומת אפריל 2022.

הגידול במספרי הנוסעים לא יכול להשתוות לגידול במספר הכיסאות והטיסות שגדל בהרבה יותר. מספרי הישראלים היוצאים לחו"ל מוגבל בסופו של דבר. מספר היוצאים לא יכול לגדול באותה פרופורציה של הגידול בחברות התעופה הפועלות בקווים לישראל, במספרי המושבים ובתדירויות ההולכות וגדלות.

לכן, חברות סיטונאיות וכן חברות התעופה השונות נדרשות לקחת זאת בחשבון. ולכל זה יש להוסיף את החשש שההסלמה במצב הביטחוני תפגע בתיירות הנכנסת, פגיעה שתפחית עוד יותר את הביקוש לכרטיסי טיסה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גרשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: