אא

”העבר לא ימחק ואין לנו כוונה כזו, אנחנו פשוט בוחרים להתמקד בעתיד"

רגע לפני שהיא שעוברת לעבוד בישראל, דורותה זדרוזנה, נציגת משרד התיירות של פולין, אומרת בראיון לפספורטניוז: "המון ישראלים עדיין חווים רגשות מורכבים כלפי פולין, אעשה כל שביכולתי כדי להראות את הפנים החדשות של פולין"

דורותה זדרוזנה. צילום: יחצ דורותה זדרוזנה. צילום: יחצ

עם סיום קמפיין השיווק הגדול ביותר של משרד התיירות של פולין בישראל ולקראת מעברה לתל אביב של מנהלת הפעילות לשוק הישראלי, דורותה זדרוזנה, אומרת בראיון לפספוסרטניוז, "אין לנו ספק שפולין היא לא עוד מקום בעולם עבור התייר הישראלי, אלא יעד שמחובר לרגש ולזיכרונות".

עוד היא אומרת, "אני עובדת עם השוק הישראלי כבר מעל ל-5 שנים, בזמן הזה יצא לי לפגוש כל כך הרבה ישראלים נהדרים וחברותיים. לעומת זאת, המון ישראלים עדיין חווים רגשות מורכבים כלפי פולין, חשוב לנו לכבד אותם, העבר לא ימחק ואין לנו כוונה כזו, אנחנו פשוט בוחרים להתמקד בעתיד".

עוד לדבריה, "בד"כ, אנו מקבלים תגובות חיוביות ומספרי המטיילים והנופשים הישראלים בפולין מאשרים זאת. המספרים משקפים את העובדה שישראלים חפצים לגלות את פולין. אנחנו שואפים להתחבר עם הציבור הישראלי ולהזמין ישראלים רבים, גם את אלה שיש להם תחושות מורכבות, להצטרף לקהילה הגדולה של חובבי פולין בישראל. אנחנו מאמינים שרגשות מורכבים עדיפים על חוסר רגשות ואנו מאמינים שאם נמשיך להשקיע במערכת היחסים, אנחנו נבין אחד את השני טוב יותר ונייצר זיכרונות טובים ועתיד משותף. אני אעשה כל שביכולתי כדי להראות את הפנים החדשות של פולין - פנים של יעד מודרני המציע חוויות מופלאות עם סטנדרטים גבוהים, שירותים איכותיים ומחירים סבירים ביותר".

פולין. צילום: יחצ משרד התיירות של פוליןפולין. צילום: יחצ משרד התיירות של פולין

מדוע החלטתם להשקיע בשוק הישראלי?

"ישראל תמיד הייתה אחד השווקים החשובים ביותר לפולין. לפני הקורונה ב-2019, פולין זכתה ל-319 אלף נחיתות מישראל, מתוכן 289 אלף מתחום התיירות. מעבר לכך, קיימים קשרים חזקים בין העיר תל אביב וערים בפולין כמו ורשה, קרקוב, ורוסלב ולובלין. מגיפת הקורונה עצרה את כולנו למשך שנתיים ועכשיו זה הזמן לחזור ולגדול".

מהם המטרות והיעדים שאת מבקשת להשיג?

"כמובן, עבור כל משרד תיירות, הדבר החשוב ביותר הוא המספר העולה של נחיתות תיירים וזה נכון גם לגבינו. אנו מחכים לשמוע עברית שוב ברחובות, בקניונים, בגאיות ובהרים. הרבה מעבר לכך, המשימה של בניית קהילה של אוהבי פולין בישראל נמצאת בראש מעיינינו. לא משנה מה גילך או במה את או אתה עוסקים, כל מי שמגיע ומגיעה לטייל בפולין מגלה שהיא מתאימה לכל אחת ואחד, שהיא יעד שפותח את הלב ומעורר את היצרים והרגש".

מה היו האתגרים המרכזיים בקמפיין שלכם שהסתיים באחרונה?

"3 הקמפיינים - הקמפיין בערוץ 5, קמפיין המוניות והשלטים בתחנות האוטובוס - הינם הקמפיינים הגדולים ביותר שמשרד התיירות הפולני עשה אי פעם בתוך השוק הישראלי. עצם קיומו של הקמפיין מאשר את החשיבות של השוק הישראלי עבור פולין, וזה היה אתגר אחד שרצינו להתמודד איתו, להעביר את המסר שהישראלים חשובים לנו. בנוסף, רצינו להזכיר לישראלים את פולין השמחה, הקצבית והספורטיבית, מעבר לפולין המוכרת כיעד אטרקטיבי מבחינת שופינג, לכן הדגשנו את האלמנטים האלה".

מה יחשב כהצלחה לצעד של שליחת נציגה מטעם המשרד שתשב בישראל?

"משרד התיירות של פולין מחשיב את ישראל כשוק עם ערך וחשיבות גבוהה, לא רק בשל מספר גבוה של מטיילים ותיירות ותרבות הצריכה הישראלית, אלא גם בשל ההיסטוריה המשותפת. יש לנו כבוד עצום לרצון של הישראלים ללמוד, להבין ולאמץ תרבות עכשווית במקביל לעניין הרב והערך הרב שהם נותנים להיסטוריה. אנו חפצים לייצר קירבה במקומות הללו, של ערכים משותפים ומטרות משותפות.

אנו יודעים שהשם 'פולין' נגזר מן הביטוי פה לנים- פה ישנים, אשר הושרש בידי נוודים ומטיילים יהודים בימי הביניים, בחיפושים אחר מקום לינה בטוח. למרות שזה רק עניין של חיבור מילולי, זה קשר שהיינו רוצים לחזק כדי ליצור תמונה עדכנית וחיובית של פולין. המעבר שלי לישראל הוא צעד נוסף חשוב לעבר מטרה זו".

יש לך המלצות מיוחדות עבור תיירים או סוכני תיירים הקוראים את מאמר זה ושוקלים לטייל בפולין?

"פולין הינה יעד מעניין וכיפי. היא מציעה מגוון רחב של מקומות יוצאי דופן ופעילויות מרגשות. פולין מתאימה מאד לחובבי ספורט, כיף, טבע וקולינריה. חשוב לקחת בחשבון שפולין היא ארץ בטוחה במיוחד, התיירות בפולין היא קלה, כמו גם התחבורה בתוך פולין. יש המון טיסות פנימיות מוורשה לשאר ערי פולין וקל מאוד לטייל בתוך הערים ובין ערים בכל סוגי התחבורה. אנו ממליצים בחום לעקוב אחרינו במדיה החברתית, פייסבוק ובאינסטגרם, תוכלו לגלות שם הרבה מידע ולקבל השראה לתכנון הטיול הבא שלכם.

יש לי מסר במיוחד לתעשיית התיירות הישראלית, מפעילי התיירות וסוכנויות התיירות: אני מאוד רוצה להתחיל לעבוד אתכם, המעבר שלי לישראל הוא בראש ובראשונה בכדי להכיר אתכם. אנחנו נארגן אירועים מיוחדים עבורכם, סדנאות, השתלמויות והרצאות, אנא צרו קשר ונכנס לתהליך עבודה משותף. בואו נתחיל פרק חדש בדרך ליצירת מערכת יחסים ארוכה ומניבה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פולין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: