אא

נפרדים מרפי שדה ז"ל: "בחייו היה לאגדת מלונאות"

ראשי לשכת מארגני התיירות הנכנסת: "יזמים, אנשי עסקים, בעלי ממון ומומחים בענף התיירות יש הרבה. בני אדם מהסוג הנדיר והמיוחד שהיה רפי שדה יש מעטים". אבי אלה: ״רפי שדה היה המלונאי הטוב ביותר שהכרתי״

רפי שדה ז״ל. צילום: סיון פרג' רפי שדה ז״ל. צילום: סיון פרג'

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל אבלה על לכתו של רפי שדה ז"ל שהלוויתו 
התקיימה היום (ה') בשעה 13:00 בבית העלמין בהרצליה. 

וכך כתבו חברי הלשכה לזכרו:
"זכויותיו של רפי שדה כאיש מקצוע מן המעלה הראשונה ידועות ומוכרות לכל. רפי שדה בחייו היה לאגדת מלונאות, מבוני הארץ וענף המלונאות. את פועלו בחינוך וגידול דורות של אנשי תיירות ויזמים ניתן לסכם בציון העובדה, שכאשר הצטרף לרשת ישרוטל היו לרשת שני בתי מלון. כאשר סיים את תפקידו בישרוטל עבר לנהל את הרשת של דוד פתאל שבתחילת דרכו המטאורית ניהל את מלון שלמה המלך ברשת ישרוטל תחת שרביט הניהול של רפי שדה. יזמים, אנשי עסקים, בעלי ממון ומומחים בענף התיירות יש הרבה. בני אדם מהסוג הנדיר והמיוחד שהיה רפי שדה יש מעטים, מעטים מידי. בעולם שמקדש את ״שורת התוצאה״ היה רפי שדה קפדן גם בדרך אל שורת התוצאה. רפי שדה מייצג את כל מה שאנחנו מתגעגעים אליו בענף - כבוד הדדי, יושרה, דרך ארץ ואנושיות כנה וחכמה.
נפלאות דרכי הגורל אשר הביאו להידוק הקשר עם רפי שדה דווקא בשנים האחרונות. מידי כנס שנתי הזמנו את רפי ועד לפני מספר שנים נענה בשמחה והנאה. לאחר הכנסים היה טורח להתקשר להודות והשיחה הייתה מתפתחת למרחבים האסטרטגיים תוך כדי שיתוף מחוכמתו ותבונתו הרבים והמעשירים. לפני החגים היינו משוחחים, בתום כל שיחה הרגשתי אסיר תודה שזכיתי לדקות החכמה והחסד שרפי העניק. בפעמים האחרונות לא יכל רפי שדה להגיע לכנסים שלנו אבל היה לו חשוב להבהיר בשיחה טלפונית כי הגעתו נמנעת בגלל סיבות בריאות ובכל מקרה הוא מבקש להיות מעודכן בתכנים ולהמשיך להיות בקשר.
לעיתים הגורל מזמן מפגשים עם אנשים שעוד בזמן המפגש אתה מרגיש כי זכית לחסות בצילו של איש מיוחד המהווה מקור להשראה, חכמה, טוב לב ואהבת אדם. כזה היה רפי שדה וככזה יישאר בזיכרון ובלבבות של רבים".

גם המלונאי אבי אלה, הבעלים של רשת מלונות קיסר ומי שהיה בעבר נשיא התאחדות המלונות, ספד לשדה. "רפי שדה היה המלונאי הטוב ביותר שהכרתי ובעיני ללא ספק מהטובים ביותר בישראל. הראייה הכוללת שלו את המלון, לאורך ולרוחב, העמידה את המותג ישרוטל בשורה הראשונה של המלונות בישראל, והיוותה מודל ללמוד בלא מעט מלונות בישראל.  תשתית איכותית זאת היתה ללא ספק גם הבסיס לצמיחת הרשת בהמשך באופן מרשים כל כך״.

עוד ספד אלה, "עם כל קשיחותו המקצועית הידועה ולמרות תפקידיו הרבים ומעמדו היה תמיד ״בן אדם״. רגיש, מבין, מכיל ונגיש לעובדיו ועמיתיו. ידע ליצור לעצמו וסביבו מערכת יחסים מדהימה עם מגוון עצום של אנשים מהתעשייה ומחוצה לה. התמזל מזלי ורפי עמד לצידי כמ״מ מקום נשיא בתקופה בה שימשתי כנשיא המלונות בישראל. עבדנו כצוות קרוב ביותר, וחוכמתו וניסיונו היו הבסיס לחלק ניכר מההחלטות והפעולות שלנו באותה עת. אין ספק כי תרומתו לענף המלונאות ותעשיית התיירות יזכרו בספרי ההיסטוריה של המלונאות בישראל. לי אישית הוא ייחסר. יהי זכרו ברוך״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: