אא

המלצה למניית ישראייר: "נסחרת בזול בהשוואה לרווח ב-2022 ולצפי בשנת 2023"

בלוג השקעות בשוק ההון שערך ניתוח למניות המלונאות, התעופה והתיירות ממליץ על מניית חברת התעופה. כמו כן, יש המלצה לחברת קשרי תעופה. לפניכם הניתוח עם כל הנתונים הכולל את איסתא, ישרוטל, פתאל, דן, אל על וממן

צילום: 123rf צילום: 123rf

בלוג השקעות בשוק ההון של שלומי ארדן עורך כל שנה סקירה שנתית על כל שוק המניות הנסחרות בבורסת ת"א. בין השאר, סוקר הבלוג את החברות בתחום המלונאות, התעופה והתיירות הנסחרות בבורסת ת"א.

בניתוח של רוב החברות נקבע בשורה התחתונה "לא עוברת", פירושו לפי ארדן, "לא עומדת בקריטריונים".

שתי חברות בלבד זכו בניתוח לציון "מעניינת", ישראייר וקשרי תעופה.

איסתא 

"שיפור חד בתוצאות ב-2022 אך חלקו הגדול מגיע מהתאמת שווי הון של נדל"ן להשקעה. הרווח הנקי היה סביב 94 מיליון שקל שזה עדיין יפה.

אני חושב ש-2022 נהנתה מ"שחרור קפיץ" של לאחר הקורונה ומלקוחות שמוכנים לשלם כמעט כל מחיר על חופשה. אני לא יודע אם לצפות להמשך שיפור או לחזרה לאחור והתמחור הנוכחי לא יקר ולא זול. לא עוברת".

אל על

"שימו  לב שהרווח השנתי כולו נובע מהטבת מס, אך ברבעון 4 כבר ראינו ניצנים של רווח אמיתי. מנגד החוב של אל על גבוה מאוד כ-1.1 מיליארד דולר ותחום התעופה הוא מסוכן למשקיעים כבר שנים רבות וגם בלי קורונה. לא עוברת."

 

גלובל כנפיים ליסינג

למרות שבמבט ראשוני נראה שהחברה היא חברה בתחום התעופה (ואף השם רומז לכך ), אם מפשטים את המודל שלה היא פשוט נדל"ן מניב עם מטוסים. אם ניקח לנו לדוגמא החכרת מטוסי ב-220,A נראה שהחברה מחכירה לפי שווי 8.25% תשואה על שווי הנכס בספרים. כשאנחנו בוחנים כזו חברה, אנחנו צריכים לזכור שלושה דברים עיקריים: המרווחים אולי היו מספיקים בעידן של ריבית 0, אבל כיום המודל הזה פשוט  הפסדי. שווי הנכסים יורד ככל שעובר הזמן מכיוון שהפחת על מטוסים הוא מאוד משמעותי (מקובל בתחום פיצוי פחת בתום תקופת החכירה אבל הוא לא מהותי לעומת ירידת הערך האמיתית של הנכס). הלקוחות שלוקחים את האשראי הן חברות תעופה, תחום שלא ניחן ברווחיות או יציבות יתרה. לכן אנחנו יכולים לראות שהמודל לא רווחי ואפילו מסוכן.

מצד שני, בשקט בשקט ובלי הכרזות מפוצצות נראה שגלובל מקפלת לאט לאט את פעילות החכרת המטוסים שלה. מתוך 8 מטוסים שהיו לה בתחילת 2022, 2 כבר נמכרו, עוד 3 בשלבים וכל המטוסים האחרים בשלבי החכרה שונים כדי להפוך את נכס הבסיס לאטרקטיבי יותר למכירה.

למרות שווי השוק הצנוע, ההון העצמי של גלובל עומד על 54 מיליון דולר (כ-190 מיליון שקל) ונכון לסוף 2022, ירידה של 3 מיליון דולר מ-2021 ושל 3 מיליון דולר מסוף 2022.

השנה בגלל שהמטוסים כבר מוחכרים, אני לא מצפה להפסדים דרמטיים מאוד, אבל מה שבעצם קורה הוא שאנחנו נכנסים למעין מרוץ נגד הזמן- האם החברה תצליח לממש את הנכסים בשנה/שנתיים הקרובות כדי להשאיר אפסייד משמעותי למחזיקים. על פניו נראה שההון העצמי משקף, וגם עם דיסקאונט קטן על הנכסים עדיין יש תשואה גבוהה. אני חושב  שהסיכון /סיכוי בחברה מאוד מעניין נכון להיום, אך אני מעדיף (בעיקר בשביל הגנת הדאונסייד) להשקיע את הכסף בכנפיים אחזקות. בעיקר בשל האלטרנטיבה להשקיע דרך כנפיים- לא עוברת".

מלונות דן

"שיפור ניכר בתוצאות ב-2022 ועדיין מכפיל רווח 26 ומכפיל הון 2.5. יקרה אלא אם תמשיך בצמיחה הגבוהה שהציגה ב-2022, אך איני משוכנע שהצמיחה של פוסט הקורונה תחזור על עצמה- לא עוברת".

ישראייר

"שיפור דרמטי בתוצאות ב-2022. במבט רבעוני נראה שכל הרווח הגיע למעשה ברבעון 3 שזה הגיוני בחברת תיירות. שיפור חד בתוצאות, נסחרת בזול בהשוואה לרווח ב-2022 ולצפי  שנת 2023. חברת מעניינת".

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

ישרוטל

"ישרוטל מנהלת כ-23 בתי מלון מתוכם 8 באילת (אשר אחראיות לכ-50% מההכנסות) ובמהלך 22 אף החלה לבדוק לבחון כניסה לשוק הבינלאומי עם מלון ברומא. ישרוטל עקפה אמנם את מספרי 2019 ועומדת על תוצאות שיא, השאלה היא עד כמה היא  תוכל עוד לצמוח, במיוחד כשהלחץ לחופשות בכל מחיר מאז הקורונה ילך וידעך וכשהתחזיות למיתון רק עולות. לא עוברת".

ממן

"רווח נקי  של 50 מיליון שקל בשנת 2022, כולל 6 מיליון משערוכי נדל"ן. מכפיל רווח סביב 9. אני לא בטוח שאני יודע לחזות צמיחה כאן קדימה. לא עוברת".

פתאל החזקות

"הון עצמי 2.480 מיליארד שקל. שיפור משמעותי בתוצאות ב-2022, אך פתאל נותרה הפסדית. אני לא בטוח שאני יודע לחזות שהצמיחה תימשך כך קדימה ובמחיר לא זול בהשוואה להון- לא עוברת".

קשרי תעופה

"שיפור דרמטי בתוצאות ב-2022 בה נדמה שכולם בחו"ל. האם השיפור יישמר ואך ילך וישתפר? אני חושב שיש לכך סיכוי טוב והמעבר לרווח ברבעון 4 מעודד מאוד שאכן זה הכיוון . במכפיל  רווח 4.1 – חברה מעניינת".

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלישראיירממןאיסתאגלובל כנפייםישרוטלפתאל החזקותמלונות דן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: