אא

הקרב על מכירת כרטיסים: ריינאייר מנצחת בקרב משפטי בפריז, אבל מפסידה בשוויץ

חברת התעופה האירית ריינאייר מנהלת משנת 2007 קרב משפטי באירופה כנגד אתר הפצת כרטיסים בריטי. אחרי שניצחה בפריז, החברה הפסידה בשוויץ

ריינאייר. צילום: shutterstock ריינאייר. צילום: shutterstock

הקרב על מודל ההפצה: חברת התעופה ריינאייר האירית מקיימת מודל הפצה ישיר, כלומר ללא מתווכים וללא סוכנויות נסיעות. עם זאת, האתר Lastminute.com הבריטי, נמצא בקרב משפטי מתמשך אל מול ריינאייר.

באתר שהחליטו בכל זאת למכור כרטיסים של ריינאייר בדרך עקיפה, מנהלים משנת 2007 קרב משפטי באירופה, במהלכו ריינאייר דורשת לחדול ממכירת כרטיסים שלא בדרך ישירה.

במאי 2022 בית המשפט לערעורים בפריז פסק לטובת ריינאייר והורה לאתר Lastminute.com הבריטי, לחדול מהפצת כרטיסים של Rynair ואף חייב את האתר לשלם פיצויים לחברת התעופה האירית. עם זאת, בתביעה שהתגלגלה גם אל בית המשפט העליון בשוויץ, פסק בית המשפט לטובת האתר הבריטי.

״אנחנו גאים בתוצאה של הפסיקה, שמחזקת את מקומנו״, אמר סמנכ״ל המחלקה המשפטית של החברה. במקביל בריינאייר הדגישו כי לפסיקה השוויצרית אין השפעה על פי חוק האיחוד האירופי, המאפשרת לכל חברת תעופה לקבוע את מודל ההפצה ולהגן על אתרי האינטרנט בתנאים חוזיים.

בריינאייר ביקרו את האתר ואמרו כי על אף הפסיקה באירופה, באתר מתעקשים למכור מחדש את הטיסות מבלי שיהיה כל הסכם מסחרי. ״מודל ההפצה הישירה ללקוחות מספק את הבחירה הטובה ביותר, הטיפול והתעריפים הנמוכים ביותר, תוך שזה מאפשר לנו להבטיח כי פרוטוקולי הבטיחות, האבטחה ובריאות הציבור יתקיימו״, אמר דירקטור שיווק ודיגיטל בריינאייר, דרה בראדי.

בעקבות הפסיקה של בית המשפט השוויצרי, מנכ״ל אתר Lastminute.com הבריטי הושיט לריינאייר יד לשלום, ואמר כי הוא מקווה ששתי החברות יוכלו לעבוד ביחד כדי לקדם את ענף התעופה קדימה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: