אא

ממשלת מלטה מפרקת את אייר מלטה ותקים במקומה חברה לאומית חדשה

בעקבות התנגדות האיחוד האירופי לסיוע ממשלתי נוסף לאייר מלטה, ממשלת מלטה החליטה להקים עד סוף השנה חברת תעופה חדשה. מאופן סקיי נציגת החברה בישראל נמסר כי: "הפעילות צפויה להמשיך כסדרה תחת שם מותג אחר״

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ממשלת מלטה מתכננת לסגור את חברת התעופה הלאומית, אייר מלטה, ולהקים מיד חברת תעופה לאומית חדשה, כשכל התהליך צפוי להסתיים עד סוף 2023.

דייויד קורמי, יו"ר מועצת המנהלים של אייר מלטה, ציין בריאיון ל-Times of Malta, כי התוכנית לפירוק אייר מלטה ולפתוח חברת תעופה מלטזית חדשה נמצאת בשלביה האחרונים.

עפ"י דיווחים של התקשורת במלטה, הנציבות האירופית לא התירה לממשלה להזרים 290 מיליון אירו כדי להציל את אייר מלטה מהפסקת פעילות עקב ההפסדים המצטברים.

ראוי לציין, כי בעבר החברה זכתה לשורה של תמיכות ממשלתיות באישור של הנציבות האירופית. בשנת 2010 ממשלת מלטה העניקה לחברה הלוואה בסך 52 מיליון אירו, ושנתיים לאחר מכן הממשלה העניקה לחברה 130 מיליון אירו באישור הנציבות.

הסירוב של הנציבות האירופית לתמוך שוב בחברת התעופה הניעה את ממשלת מלטה לבצע את המהלך. קורמי ציין כי המעבר יהיה "חלק" עבור הנוסעים, ואילו כל 330 העובדים של אייר מלטה יצטרכו להגיש מחדש מועמדות לתפקידים בחברת התעופה החדשה.

מחברת ״אופן סקיי״ נציגת אייר מלטה בישראל נמסר כי: "טיסות חברת אייר מלטה פועלות כולן כסדרן ופעילות חברת התעופה צפויה להמשיך תחת שם מותג אחר. בימים הקרובים נקבל הודעה רשמית מהנהלת חברת התעופה ונעדכן בהתאם.״ 

אייר מלטה  Air Malta, הרחיבה לאחרונה את את פעילותה בישראל וביעדי אירופה.

בלוח הטיסות לקיץ 2023 מציגה חברת התעופה הלאומית של מלטה, צמיחה משמעותית במספר הטיסות כאשר עם ארבעה קווים חדשים בקיץ 2023. הקווים החדשים כוללים שלוש טיסות שבועיות בקו מלטה תל אביב, שני טיסות בשבוע מניס, ארבע טיסות בשבוע מפאלרמו ושלוש טיסות שבועיות מנאפולי. בנוסף, החברה הצטיידה במטוס חדש מסוג Airbus A320neo, שנמסר לה בחודש שעבר.
 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלטהאופן סקייאייר מלטה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: