אא

משרד התיירות: הקצאה של כ-300 מיליון שקל לפיתוח תשתיות ציבוריות

בימים הקרובים יופץ קול קורא לרשויות מקומיות וגופים ציבוריים, לתמיכה בהקמת פרויקטים שיתרמו לקידום התיירות בישראל. שר התיירות: "המצפן שלנו הוא השקעה באזורים עם ערך מוסף"

שר התיירות, חיים כץ. צילום: יחצ שר התיירות, חיים כץ. צילום: יחצ

משרד התיירות הודיע היום (ד') על הקצאה של כ-300 מיליון שקל לפיתוח תשתיות ציבוריות ב-2023.

נמסר כי בימים הקרובים יופץ קול קורא לרשויות מקומיות וגופים ציבוריים, לתמיכה בהקמת פרויקטים שיתרמו לקידום התיירות בישראל.

שר התיירות, חיים כץ: "המצפן שלנו הוא השקעה באזורים עם ערך מוסף, בדגש על תוכניות שהרשויות יודעות לבצע ביעילות. נבטיח נצילות מלאה של התקציב- מי שלא ידע לממש את הכסף, יאבד אותו. נתעדף מקומות שפתוחים באופן חופשי לקהל הרחב, ולאחר הרבה זמן שלא השקיעו בנושא, נעלה על נס את פיתוח התיירות השורשית בארץ ישראל".

עוד נמסר ממשרד התיירות כי בהתאם למדיניות השר כץ, נוספו השנה מדדים חדשים לדירוג פרויקטים בהם:

● יתועדפו פרויקטים המהווים חלק מתפיסה אזורית גיאוגרפית המבטאת רעיון ייחודי, כגון יהודה ושומרון, להם ערכים תיירותיים היסטוריים, ארכיאולוגיים ותרבותיים, והפוטנציאל הגלום בהם טרם הגיע למיצוי. בנוסף, תינתן עדיפות לפרויקטים להיערכות ומענה לעומס תיירותי; תשתיות המשפרות את הנגישות התחבורתית לאתרי תיירות; פיתוח כלכלי המוגש באמצעות אשכול אזורי ומבטא אינטרס של מספר רשויות; הנגשה לאנשים עם מוגבלויות; פיתוח מוצרי לילה ותשתית תומכת מלונאות.

● דגש מיוחד יינתן לגיוון המוצר התיירותי, חדשנות וקיימות.

● לראשונה, יגנז פרויקט שלא יצא לדרך מסיבות הקשורות ברשות מקומית  ( מאצ'ינג למשל)  והתקציב יועבר לפרויקט חלופי.

● ידחו בקשות של רשות שקיים בתחומה צבר פרויקטים מאושרים שטרם החל ביצועם; שלא הציגה במשך שנה אינדיקציות להתקדמות; שלא שילמה במועד חובות  כספיים לגופי הביצוע, לקבלנים או הספקים.

● בפרויקטים עם תשלום כניסה, שיעור ההשתתפות של המשרד יהיה נמוך משל אלו הפתוחים בחינם לציבור.

● ככל שרשות מבוססת יותר, מימון המשרד ייקטן. אמות המידה לדירוג פרויקטים לפיתוח תשתיות תיירותיות ציבוריות: התרומה למשיכת תיירות נכנסת וההשפעה על תיירות הפנים; יכולת התחזוקה של הרשות או הגוף; קיום אכסון מלונאי בקרבת הפרויקט והתאמה למדיניות הממשלה והמשרד.

מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר: "השנה ערכנו שינויים באמות המידה לתעדוף פרויקטים, כך שיתאימו למאפייני התיירות של היום, ואשר יתנו את התוצאה הטובה ביותר, בהתאם למדיניות שהציב שר התיירות חיים כץ. אני מזמין רשויות וגופים ציבוריים להגיש בקשות לסיוע בהקמת פרויקטים משמעותיים, שיתרמו לפיתוח התיירות ולכלכלת המדינה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התיירותשר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: