איך נראית ליטא באמצעות בינה מלאכותית? צפו בקמפיין החדש
לשכת התיירות של ליטא בקמפיין חדש: כך נראית ״ומרגישה״ ליטא באמצעות בינה מלאכותית. במקביל, בליטא חוגגים פי שניים יותר תיירים בינלאומיים מאשר ב-2021
לשכת התיירות של ליטא השיקה בישראל ובבמקומות נוספים נבחרים באירופה, קמפיין תיירות חדש המבוסס כולו על כלי הבינה המלאכותית: באמצעות הזמנת תמונות של מקומות בליטא בכלי ״Midjourney״, יצרו סדרה של פוסטרים סוריאליסטיים שמדמים מחדש טבע, נופים עירוניים ואפילו מאכלים מפורסמים מקומיים. התוצאות היוו השראה לקמפיין קידום מכירות חדש לעונת התיירות של 2023.
הקמפיין שהשיקה לשכת התיירות של ליטא הוא תוצאה של יצירה משותפת - תהליך יצירתי הכולל מעצבים מיומנים וכלי AI יצירתי. במהלך שלב ההכנה, נוצרו מאות תמונות שהניעו את הבינה המלאכותית לדמיין את ליטא בעבר, בעתיד הקרוב, ובגוונים סוריאליסטיים. בעוד שעין מאומנת בהחלט תבחין בתמונות מוכרות כמו כנסיית סנט אן בווילנה, ההנחיות למעשה לא כללו ציוני דרך ספציפיים. לפיכך, התמונות הן שילוב אמיתי של כל התיאורים האפשריים של ליטא.
הבינה מלאכותית, המדינה אמיתית – בואו לגלות בעצמכם
"בעונה זו, אנו מזמינים מטיילים ליצור יחד איתנו חוויות משלהם, בדיוק כמו שיצרנו יחד את התמונות הסוריאליסטיות הללו בעזרת בינה מלאכותית. אנחנו רוצים להראות שליטא היא חוויה בפני עצמה - מעוררת השראה, יפה, מרגשת וטעימה, תלוי מה אתם מחפשים. עבור חלק, החוויה הזו תהיה טיסה בכדור פורח, עבור אחרים – סיור אמנות רחוב, ועבור אוהבי פודיס – טעימה משובחת של טעמים מקומיים", אומר דובילה סליוקה, ראש מחלקת שיווק ותקשורת תיירות בליטא.
בשנת 2022 ביקרו בליטא פי שניים יותר תיירים בינלאומיים מאשר בשנה שקדמה לה. מבקרים מארבעה שווקי התיירות הנכנסת המועדפים - גרמניה, פולין, בריטניה וישראל - היוו 32% מכלל הכניסות. הרוב המכריע (93%) של התיירים הבינלאומיים שביקרו בליטא בקיץ 2022 דירגו את ההתרשמות הכללית שלהם מהמדינה כחיובית.