אא

ומה ענו הישראלים? המחקר החדש של בוקינג

המחקר החדש של בוקינג הכולל 33,000 תיירים מ-35 מדינות, בוחן את הדילמה של תיירים המעוניינים לשלב בין צמצום עלויות לבין העדפות המאפשרות התחשבות באיכות הסביבה וקיימות

Shutterstock Shutterstock

בוקינג מפרסמת מחקר חדש, עם תובנות שנאספו מיותר מ-33,000 תיירות ותיירים מ-35 מדינות. המחקר מתמקד בדילמה של תיירים המעוניינים לשלב בין צמצום עלויות לבין העדפות המאפשרות התחשבות באיכות הסביבה ובקיימות. גם בתקופה של חוסר ודאות כלכלית בכל העולם, לאנשים עדיין חשוב לנסוע לטייל תוך התחשבות בנושאי קיימות, כמו מיחזור, הקפדה על אי בזבוז מים או משאבים אחרים ועוד. מהסקר עולה כי יותר מחצי מהמשיבים הישראלים (64%) מאמינים שצריך לפעול כבר עכשיו ולבחור באפשרויות "ירוקות" ומקיימות יותר כדי לשמור את כדור הארץ עבור הדורות הבאים.

חוסר היציבות הגלובלי מוביל לשתי החלטות כלכליות מנוגדות

חוסר היציבות הגלובלי מוביל לשתי החלטות כלכליות מנוגדות המצב הכלכלי בעולם השתנה בצורה דרמטית מאז השנה שעברה, והנושאים הגדולים שמטרידים את האנשים כיום הם משבר יוקר המחיה ומשבר האקלים. כמעט מחצית (45%) מהתיירים הישראליים אמרו שהם רוצים לנסוע ולטייל באופן מקיים יותר בשנה הקרובה, בעוד ש-75% מהמשיבים הישראליים חושבים שמשבר האנרגיה העולמי ועליית יוקר המחיה ישפיעו על התוכניות הכלכליות שלהם. מה שאומר ששיעור לא מבוטל של תיירים יתמקד רק באחד מהנושאים, ובהכרח על חשבון הנושא השני. בעקבות העלייה באינפלציה, כמעט חצי מהתיירים מרגישים שהם צריכים לבחור בין קיימות לבין הוצאה כספית סבירה.

 

שוברים את המחסומים ומביאים לשינוי 

העלות הכלכלית איננה המשוכה היחידה שצריך לעבור כדי לטייל ולנסוע באופן שמתחשב יותר בסביבה. מידע מוגבל ותחושה של היעדר אפשרויות הם רק חלק מהחסמים לתיירות מקיימת יותר, ועל פי המחקר, נראה שהם רבים מתמיד, עם כמה שינויים מהותיים שהתרחשו ב-12 החודשים האחרונים. כמחצית (47%) מהתיירות והתיירים הישראלים שהשתתפו בסקר  מאמינים שאין בענף מספיק אפשרויות שמעודדות קיימות. 65% רוצים שחברות התיירות יציעו יותר אפשרויות מקיימות. למרות הכוונות הטובות, 55% מהתיירים לא יודעים איפה למצוא אפשרויות כאלה. לדוגמה, 72% מהנשאלים מחפשים חוויות אותנטיות שמייצגות את התרבות המקומית, אבל 50% לא יודעים איך או איפה למצוא סיורים ופעילויות שגם יתנו להם הזדמנות לתרום בחזרה לקהילה המקומית. 
 
מאמצים הרגלי קיימות קטנים, גם בחופשה  
 
למרות הקשיים הכלכליים והצורך לחסוך כסף, כש-65% מהישראלים אמרו שחשוב להם לנסוע ולטייל באופן שמתחשב יותר בסביבה. אותם משיבים הוסיפו  שהם גם נוקטים צעדים אקטיביים קטנים, גם בבית וגם בנסיעותיהם, כדי לפעול לטובת עתיד בר קיימא. מעודד לדעת שכיום 60% מהנשאלים הישראלים משתמשים בשקיות רב פעמיות לקניות, 46% ממחזרים פסולת, ו-59% משתמשים בבקבוקים רב-פעמיים שהם מביאים איתם – ובשנה האחרונה יש עלייה משמעותית במספר התיירות והתיירים שמאמצים הרגלי קיימות יומיומיים גם בחופשה. 
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: